Gå till innehåll

Förlorat 30,000$ på några veckor


sofseb

Recommended Posts

  • Svars 111
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vissa kanske tar i lite för mycket, men visst har man rätt att bli upprörd om folk spelar in stora summor och samtidigt lever på bidrag. Om man utnyttjar systemet ser jag ingen anledning att man ska gulla med personen i fråga.

 

Ord, ord och åter ord. (Word alltså).

 

Sorry, men jag är inte intresserad av att försörja dig. Du är själv ansvarig för att ordna upp ditt liv och de du bör ta hjälp av är dina närstående.

 

Fan Cleburne, jag vet inte vad vi tjafsade om en gång i tiden, du är ju en riktigt vettig kille! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte pokern som ett jobb, mer som en hobby som inbringar lite extra kulor, därav säkerheten av att gå på a-kassa vilket jag är fullt berättigad till eftersom jag varit med i facket i snart 7år. Och det är inte att jag utnyttjar systemet. Skulle inte tro att någon här inne skulle tacka nej till pengar som dom har rätt till.

Eftersom pokern är en extrem osäker inkomstkälla så känns det skönt att ha några "säkra pengar" varje månad.

 

Försöker tänka positiva tankar hela tiden att allt ska ordna upp sig men det är inte så lätt.

 

Så nu blir det Rounders nästa :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du jobbar 20 timmar i veckan så kan du gott jobba 40 timmar (som de flesta faktiskt gör) , sen fixar du ett extra kneg på 20 timmar till (städa, diska, sortera papper, vad som helst) i 3 månader. Alla pengar du tjänar på extra kneget är ju pengar du slitit ihop utöver , så dem kan du ha till en ny bankrulle.

 

Det är en variant om du inte orkar "grinda" ihop en ny bankrulle. Dessutom får du en välbehövlig paus från poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte pokern som ett jobb, mer som en hobby som inbringar lite extra kulor, därav säkerheten av att gå på a-kassa vilket jag är fullt berättigad till eftersom jag varit med i facket i snart 7år. Och det är inte att jag utnyttjar systemet. Skulle inte tro att någon här inne skulle tacka nej till pengar som dom har rätt till.

Eftersom pokern är en extrem osäker inkomstkälla så känns det skönt att ha några "säkra pengar" varje månad.

 

Försöker tänka positiva tankar hela tiden att allt ska ordna upp sig men det är inte så lätt.

 

Så nu blir det Rounders nästa :shock:

 

nej fy fan, inte ska du som plussat $60k på poker, och bränt dessa på dyra resor och annat onödigt, ha a-kassa! värsta jag hört på länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har haft ett extremkorkat money management, helt enkelt. Jag spelar samma nivåer som du (och inte som yrke!) och har snarare 100 inköp än 30. Senaste månaderna har jag haft tre downswings på mer än 20 inköp... Ok, jag är ingen extremt stor vinnare, vilket alltså innebär mindre marginaler, förstås. Dessutom har motståndet hårdnat över hela linjen, överallt, vilket blir extremt tydligt på NL1000 och över.

 

Kan du inte kan banka in i huvudet på dig själv att du måste ha STORA marginaler att röra dig inom, så är det nog lika bra att du lägger ner helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte pokern som ett jobb, mer som en hobby som inbringar lite extra kulor, därav säkerheten av att gå på a-kassa vilket jag är fullt berättigad till eftersom jag varit med i facket i snart 7år. Och det är inte att jag utnyttjar systemet. Skulle inte tro att någon här inne skulle tacka nej till pengar som dom har rätt till.

Eftersom pokern är en extrem osäker inkomstkälla så känns det skönt att ha några "säkra pengar" varje månad.

 

Försöker tänka positiva tankar hela tiden att allt ska ordna upp sig men det är inte så lätt.

 

Så nu blir det Rounders nästa :shock:

 

Jag vet inte hur du tänker, men själv skulle jag inte ta emot pengar som jag inte behövde. För några år sedan så sa jag upp mig och var ledig ett halvår innan jag startade eget. Visst hade jag kunnat stämpla eller söka bidrag eftersom jag inte hade någon inkomst, men det var inte något som jag över huvud taget övervägde att göra. Man ska leva som man lär.

 

Du väljer själv hur mycket du vill jobba, så långt är det lugnt, men det är DU som ska stå för din försörjning. Har du kulor över så behöver du inte arbeta alls. Men om du är fullt arbetsför förstår jag inte hur du kan tycka att det är okej att jobba 20 timmar och stämpla resten av tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag jobbar i en liten butik och där nyligen har tillkommit en delägare så finns det ingen möjlighet sen i februari att jobba mer än 20h. Sen jag fick reda på detta har jag självklart sökt jobb.

 

Ja, det var inte meningen att hoppa på dig, men det här med bidrag och poker är ett något känsligt ämne och det är lätt att tolka vad folk skriver som att de inte drar sig för att utnyttja systemet. Jag ber om ursäkt om du känner dig utpekad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar.

 

Jag jobbar för tillfället 20h i veckan och stämplar resten av timmarna så jag kommer nog klara mig ändå.

 

Vet om att jag har haft noll money management, det är så lätt att säga att man ska följa en viss linje och så när tilten infaller så skiter man i det ändå.

 

3000xbb ska det såklart vara

 

Min plan är att starta upp med 10 000kr på nån ny sajt och försöka komma tillbaka på banan igen.

 

Lycka till och det menar jag verkligen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag jobbar i en liten butik och där nyligen har tillkommit en delägare så finns det ingen möjlighet sen i februari att jobba mer än 20h. Sen jag fick reda på detta har jag självklart sökt jobb.

 

Om nu detta stämmer så är det väl att anta att du spelar mera nu, vilket kan ha bidragit till svackan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag känner sympati, och tycker inte du är en idiot för att du förlorat pengar, alla som spelar poker vet att det kan hända, det som visa folk kan irritera sig på antar jag är att om du kan spela in 20k dollar på 2månader, så kanske man inte ska plocka ut bidrag också, då man bör klara sig utan det.

 

sen är det nog väldigt få som tackar ner till extra pengar om det erbjuds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir rätt trött på alla dessa människor som hoppar till så fort A-kassa eller dylika ord används. Överallt finner man folk med samma mer eller mindre outtalade attityd (att alla som får A-kassa, bidrag osv. är snyltare som inte orkar göra ett hederligt dagsverke). Okej, jag fattar att det blivit en känslig fråga. Naturligtvis finns det (och kommer förmodligen alltid finnas) människor som är mer eller mindre ohederliga, och som inte drar sig för att utnyttja allt de kan. Snyltare med andra ord då. Det klart att det inte är kul att tänka sig, om man jobbar 40-50 timmar i veckan, och sliter hårt för lönen att en bit av den försvinner till dessa människor.

 

Problemet är ju bara det att det finns många människor som faktiskt har psykiska/fysiska problem, och som därför inte kan jobba lika mycket/eller inte alls som friska människor. Men som vanligt (i vårt sjuka samhälle) ska en stor grupp människor bestraffas bara därför att några inte kan sköta sig (det exemplet ser man ju överallt). Snyltarna blir ju inte försatta i några större problem, för funkar det inte att leva på bidrag längre kan de ju alltid skaffa ett jobb (de har ju iallafall möjligheten då de är friska). Istället glider människorna med de verkliga problemen ännu längre ner i skiten, då de t.o.m ska behöva oroa sig för sin ekonomi.

 

Vänder mig inte mot någon som kommenterat det här inlägget förut, naturligtvis finns det många människor som tänker sunt:-D (en viss misstänksamhet mot saker måste man ju få ha). Synd bara att så många verkar få en alltmer negativ inställning till de människor som behöver hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir rätt trött på alla dessa människor som hoppar till så fort A-kassa eller dylika ord används. Överallt finner man folk med samma mer eller mindre outtalade attityd (att alla som får A-kassa, bidrag osv. är snyltare som inte orkar göra ett hederligt dagsverke). Okej, jag fattar att det blivit en känslig fråga. Naturligtvis finns det (och kommer förmodligen alltid finnas) människor som är mer eller mindre ohederliga, och som inte drar sig för att utnyttja allt de kan. Snyltare med andra ord då. Det klart att det inte är kul att tänka sig, om man jobbar 40-50 timmar i veckan, och sliter hårt för lönen att en bit av den försvinner till dessa människor.

 

Problemet är ju bara det att det finns många människor som faktiskt har psykiska/fysiska problem, och som därför inte kan jobba lika mycket/eller inte alls som friska människor. Men som vanligt (i vårt sjuka samhälle) ska en stor grupp människor bestraffas bara därför att några inte kan sköta sig (det exemplet ser man ju överallt). Snyltarna blir ju inte försatta i några större problem, för funkar det inte att leva på bidrag längre kan de ju alltid skaffa ett jobb (de har ju iallafall möjligheten då de är friska). Istället glider människorna med de verkliga problemen ännu längre ner i skiten, då de t.o.m ska behöva oroa sig för sin ekonomi.

 

Vänder mig inte mot någon som kommenterat det här inlägget förut, naturligtvis finns det många människor som tänker sunt:-D (en viss misstänksamhet mot saker måste man ju få ha). Synd bara att så många verkar få en alltmer negativ inställning till de människor som behöver hjälp.

 

Orkar inte skriva ett långt inlägg just nu, men du måste ju förstå att många är helt bestörta över hur dagens system fungerar. Det är bara rättigheter utan skyldigheter och vad man gör är att premiera lathet och inaktivitet. Varje enskild person är ansvarig för sin egen försörjning! Det är en sak att folk ska slippa svälta, men Internet och nya Nike-skor är inte en mänsklig rättighet!

 

Kan tilläggas att jag inte tror på "mänskliga rättigheter" som koncept över huvud taget. Att leva är ett privilegium, inte en rättighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med Juggler. Tror inte att någon seriös människa på pokerforum har vänt sig mot a-kassan som sådan. Om man behöver a-kassa ska man givetvis få det och man skall givetvis få så mycket att man kan föra en dräglig tillvaro.

Har man däremot inget behov av a-kassa eftersom man spelar vinnande poker eller på annat sätt kan klara sitt uppehälle och ändå tar ut dessa slantar är man inget annat än en simpel tjuv.

Har man sagt upp sig på jobbet i hopp om att kunna livnära sig på poker så tycker jag inte heller att man ska få a-kassa, då hänvisar jag till socialen.

 

Det som skrämmer mig är egentligen inte heller att en och annan batting som bor hemma hos sina föräldrar torskar sin a-kassa på poker, det är den allmänna inställningen att det är helt ok att ”utnyttja systemet” som är jobbig. Har skrivit det förr men det tål att skrivas igen; att utnyttja systemet är som att sätta på en packad fjoritsbrud på en fest. Du kan inte bli dömd för det om hon inte är redlös och inte säger nej. Hur många a-kassemissbrukare tycker att det scenariot är ok? Man gör ju liksom inget olagligt.

 

Kidsen verkar tro att pengar bara är siffror på en datorskärm, att de kommer från cyberspace. A-kassan kommer rakt ur min ficka. Rakt ur MIN plånbok! Jag betalar gärna till a-kassan och allt offentligt men resurserna skall läggas på dem som behöver det, inte på att Kalle 19 tänker grinda poker efter gymnasiet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte pokern som ett jobb, mer som en hobby som inbringar lite extra kulor, därav säkerheten av att gå på a-kassa vilket jag är fullt berättigad till eftersom jag varit med i facket i snart 7år. Och det är inte att jag utnyttjar systemet. Skulle inte tro att någon här inne skulle tacka nej till pengar som dom har rätt till.

Eftersom pokern är en extrem osäker inkomstkälla så känns det skönt att ha några "säkra pengar" varje månad.

300 kr/mån kan väl vara på ett ungefär vad du betalat till a-kassan. Det betyder under 7 års tid ~25K, så ha koll på när du plockat ut den summan, för efter det har du ingen mer rätt (däremot har du en moralisk skuld till de som verkligen behöver a-kassehjälp).

 

Va fan ska man göra nu?? Har inte berättat det för någon, man skäms ju som en hund. Man har ju levt ett liv beroende av sina pokerpengar, och de kommer man ju inte kunna nu.

 

Frågan är hur jag ska komma tillbaka. Har sparat lite pengar men inte så mycket. Får väl sätta in lite och spela på mindre bord och börja grinda igen

Du kittlar inte mina empatinerver direkt. Jag förstår överhuvud taget inte om du har ett spelberoendeproblem eller inte. Av din post att döma låter det mer som taskigt moneymanagement.

Skärp till dig eller lägg ner! är väl det schyssta rådet.

Fortsätt på inslagen linje, turen vänder! skulle många hajar säga till dig utan att behöva ha så dåligt samvete för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har ett tips till alla härliga forumiter.. gör såhär..vinn mycket..när du har 1.5 milj..se då till att ha fyll neteller och pokersiten/siterna du spelar på..för att undivka förmögenhetsskatten..se även till att ha tomt på bankkontona så du kan gå o få soc varje månad.. (detta tips är tilläggnat dem som aldrig jobbat..annars är ju a-kassan ett enklare sätt)

 

tack o hej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va fan snackar ni om????

 

Klart att killen ska ha sin A-kassa kvar. Är man arbetslös / Deltidsarbetare och uppfyller alla krav för att tillgå denna arbetslöshetskassa så ska man väl inte tacka nej bara för att man råkar vara duktig på poker.

 

Om han sen spelar poker eller lever på att torka vindruvor till russin på fritiden är väl skitsamma.

 

 

Så om någon av er är arbetslösa och lyckas klonka en turneringsvinst alá 20k sek, inte fan ringer ni in till A-kassan o säger "Hej, vann nyss 2 månadslöner på poker, Behåll ni pengarna för mina nästa 2 månader så återkommer jag" eller?.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ser en ny trend inom nätpokern. Tuffare spel på höga nivåer. Flera som under ett år eller så levt på stor tur, hamnar i en downswing, tiltar bort sin rulle, går ner i nivå. Blir helt jävla desperata och ska snabbt vinna tillbaka sina pengar. Har under turens (!) gång tappat respekten för motståndare och pengar. Glider smidigt ner från nl1000 till nl200 eller rent an nl100 och ska grajnda sig tillbaka, men turen kan man fan inte grajnda tillbaka,och se, pallar inte heller där med motståndet, spelar som tomtar o troll. Med PT och PO kan man ana vilka dessa spelare är, leta upp dem på nl200 och sno åt sig stora pengar med habilt spel. När det inte fylls på med lika många fiskar nerifrån så kan de ju komma ovanifrån, vilket helt klart blivit fallet på b2b, prima etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...