Gå till innehåll

Förlorat 30,000$ på några veckor


sofseb

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Svars 111
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hallå!

 

Har spelat poker i ca 5 år och i dom 3 senaste åren mer seriöst dvs bokför mina spel mm. Det har gått jättebra och jag har levt som en "kung". Fram tills mitten av februari hade jag gått ca 95 000$ plus. Jag hade spelat in det mesta på cashgame och det mesta på 5/10 borden. Jag har alltid skottat på de större borden med blandade resultat. Har oftast försöka förhålla mig till 30xbb principen med lite undantag som sagt. Min bankrulle på pokersidan låg ungefär på 30,000$. Tog ut lite pengar då och då köpte bl a en bil och lite grejer till min nya lägenhet.

 

I december fick jag en svacka och gick från 30,000$ till 10,000$. Detta kämpade jag sen upp under januari och februari. Självklart gjorde jag på 5/10 borden vilket såklart är livsfarligt. Var uppe i 30,000$ igen i mitten av februari. Allt detta har jag nu spelat bort. Jag har tiltat nåt enormt och visst jag har haft ett otur men är definitivt inte därför allt är borta. Dom sista 2000$ spelade jag på ett 10/20$!!!!! bord. Riktigt smart kille.

 

Va fan ska man göra nu?? Har inte berättat det för någon, man skäms ju som en hund. Man har ju levt ett liv beroende av sina pokerpengar, och de kommer man ju inte kunna nu.

 

Frågan är hur jag ska komma tillbaka. Har sparat lite pengar men inte så mycket. Får väl sätta in lite och spela på mindre bord och börja grinda igen

 

Var tvungen att skriva av mig lite för jag orkar inte prata med någon om det

 

 

Känner igen det där :(

 

Spelade bort, ca 6000 $ dollar på expekt (black jack)

Samt redbet , fulltilt ... (60-100 000 kr) Black jack, resp poker.

 

Idag spelade jag och vann på parbet och slutade med att jag förorade 8000$ till sist.

 

och samtidigt under allt tiltande tog jag in pengar på eurobet, vann 10 000$ (under 2 dagars spel ) och blev blockerad för misstänksam verksamhet på borden :S (vinner man där, blir man blockerad)

 

Det är ett helvete när det går såhär, man vet inte vad man ska göra! Man vill bara vinna tillbaka...

 

Allt är åt rent helvete... man vill bara vrida tillbaka tiden och åka på semester till något afrikansk land där dem inte har datorer =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad lärde du dig på det hela?

 

Själv fick jag en gång storhetsvansinne och losade för mycket (50k$) på kort tid bara för att jag tyckte det var för tråkigt att gå ned i nivå. Jag lärde mig en läxa - att uppskatta mindre pengar och inte fnysa åt att grinda på lägre nivåer när det tar emot. Efter den läxan har jag grindat upp mig från 2/4$ till 10/20$ igen, där jag tycker att jag hör hemma. Så fort man känner att det går emot bör man kunna gå ned för att samla kraft och självförtroende.

 

Så mitt råd är at dra lärdom och börja smått igen där du en gång började.

 

Löcka te/Edge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hänt samma sak för mig. Under förra vintern spelade jag 25-50$ och hade en rulle på 120000$. Efter det så förlorade jag hälften av det och mådde inte särskilt bra hade dessutom spenderat mycket av de pengarna jag hade kvar. Till och börja med sörjde jag väl mest men tog ett halvårs paus med lite lir och reste runt. Började nu i september igen och är redan uppe på 3-6$ med en rulle på 30 inköp, började då på 0.25-0.5. Det handlar bara om att man behöver pengar igen och då skärper man sig.

Otroligt att det finns spelare här som har lyckats vinna ihop runt en miljon kronor på enbart poker! Jag har efter 4 års tid som max haft en rulle på 2900 dollar och då hade jag verkligen haft kombinationen flyt och bra spel. Om jag skulle vinna ihop fantasisumman 120000 dollar(!) så hade jag omedelbart tagit ut vartenda öre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är ett helvete när det går såhär, man vet inte vad man ska göra! Man vill bara vinna tillbaka...

 

 

När man spelar för att "vinna tillbaka" så är man allt för djupt ner i beroendeträsket och borde, enligt min mening, sluta spela. Det beteendet leder allt för ofta till att man inte bara gular utan även drar på sig stora skulder eftersom det är väldigt svårt att bromsa när man satt igång lånekarusellen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt att det finns spelare här som har lyckats vinna ihop runt en miljon kronor på enbart poker! Jag har efter 4 års tid som max haft en rulle på 2900 dollar och då hade jag verkligen haft kombinationen flyt och bra spel. Om jag skulle vinna ihop fantasisumman 120000 dollar(!) så hade jag omedelbart tagit ut vartenda öre.

 

Hahaha, så om du har vunnit över en miljon kronor på ett skicklighetsspel som poker faktiskt är, då slutar du helt plötsligt spela? Om jag vore i den sitsen så skulle jag försöka vinna en miljon till :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt att det finns spelare här som har lyckats vinna ihop runt en miljon kronor på enbart poker! Jag har efter 4 års tid som max haft en rulle på 2900 dollar och då hade jag verkligen haft kombinationen flyt och bra spel. Om jag skulle vinna ihop fantasisumman 120000 dollar(!) så hade jag omedelbart tagit ut vartenda öre.

 

Du har ganska begränsade kunskaper, kan vara därför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt att det finns spelare här som har lyckats vinna ihop runt en miljon kronor på enbart poker! Jag har efter 4 års tid som max haft en rulle på 2900 dollar och då hade jag verkligen haft kombinationen flyt och bra spel. Om jag skulle vinna ihop fantasisumman 120000 dollar(!) så hade jag omedelbart tagit ut vartenda öre.

 

Just där förklarade du varför du inte vinner så mkt.

Du tar säkert ut dina pengar innan du kommit till ens 5k.

Dvs du ger dig själv inte möjligheten att nå upp till 120k o casha ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha, så om du har vunnit över en miljon kronor på ett skicklighetsspel som poker faktiskt är, då slutar du helt plötsligt spela? Om jag vore i den sitsen så skulle jag försöka vinna en miljon till :roll:

Risken finns alltid för att hamna i en riktigt dålig period så att man förlorar stora summor. Jag anser det därför vara bättre att åtminstone ta ut merparten av en så stor vinst eftersom man ändå aldrig spelar med ens i närheten av så mycket pengar. Syftet med en bankrulle är trots allt inte att låta den utstå enorma svängningar för det är inte sunt monemanagement.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Risken finns alltid för att hamna i en riktigt dålig period så att man förlorar stora summor. Jag anser det därför vara bättre att åtminstone ta ut merparten av en så stor vinst eftersom man ändå aldrig spelar med ens i närheten av så mycket pengar. Syftet med en bankrulle är trots allt inte att låta den utstå enorma svängningar för det är inte sunt monemanagement.

 

Men sluta trolla!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...