Gå till innehåll

Förlorat 30,000$ på några veckor


sofseb

Recommended Posts

Å du kan mycket om spelmissbruk?

 

Att man skäms över att ha förlorat en tvåhundring och har svårt med hur man skall förhålla sig till det behöver inte ha mycket med spelmissbruk att göra utan är snarare normalt.

 

Det är snarare de som inte kan känna medlidande på grund av "bidrag" och andra aspekter som har problem.

 

Som om någon här utan personen själv har all info.

 

//

 

Medlidande är dåligt kan jag tillägga. Sympati är rätta ordet.

Nej empati för det är väl vad de flesta av oss känner? Sympati är ju typ att känna för en speciell person och/eller hans värderingar (känner vi killen?). Du får nog slå upp den stora psykologiboken och plugga på lite igen ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 111
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Lol du är så dömd att gula att det inte är sant. Att du inte berättat detta för omgivningen göra ju bara saken ännu värrem detta betyder att du inte kan få hjälp och stöd av dem när du behöver det och när du gular igen så kommer du falla dubbelt så hårt. GL HF GRAPPEN!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Sorry man ! Försök ta ett långt break o fundera över varför de har gått som de gått ? Fixa ett extra jobb o skramla ihop lite kulor, Jag vet att det kan va svårt att börja knega igen efter att man varit uppe o lirat på så höga nivåer men de e även viktigt socialt så får du lite annat att tänka på än bara poker.

:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry man ! Försök ta ett långt break o fundera över varför de har gått som de gått ? Fixa ett extra jobb o skramla ihop lite kulor, Jag vet att det kan va svårt att börja knega igen efter att man varit uppe o lirat på så höga nivåer men de e även viktigt socialt så får du lite annat att tänka på än bara poker.

:-D

 

Du är medveten om när den här tråden skapades?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har hänt samma sak för mig. Under förra vintern spelade jag 25-50$ och hade en rulle på 120000$. Efter det så förlorade jag hälften av det och mådde inte särskilt bra hade dessutom spenderat mycket av de pengarna jag hade kvar. Till och börja med sörjde jag väl mest men tog ett halvårs paus med lite lir och reste runt. Började nu i september igen och är redan uppe på 3-6$ med en rulle på 30 inköp, började då på 0.25-0.5. Det handlar bara om att man behöver pengar igen och då skärper man sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nämnt det förut och jag nämner det igen:

 

Money Managemant är A och O.

 

Vare sig man är tekniskt mycket skicklig på Poker eller andra

vinnande spel så är man den störste fisken av alla om man

inte har ett hum om hur man vårdar sin bankrulle.

 

Jag ger ett par boktips:

 

GAMBLING THEORY AND OTHER TOPICS

av Malmuth, Mason

 

EXTRA STUFF: GAMBLING RAMBLINGS

av Griffin, Peter

 

Läs dom. Begrunda. Man behöver inte vara en matematiker för att ta åt sig av innehållet. Men man MÅSTE läsa aktivt och sedan tillämpa det. Annars

kommer du att förlora bankrullen igen.

 

 

Ohh bra tips dom ska jag läsa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men se det hela i ett lite större perspektiv, totalt sett är du mycket plus, och om du vill fortsätta spela poker borde det gå börja om.

 

Teoretiskt sett så är det ju bara att börja om. För kunskapen verkar ju finnas där då han gått plus hittills.

Däremot så spelar det ju ingen roll att han gått plus förut, då han bränt alla pengarna. Hans ekonomi verkar inte vara den starkaste, så var ska han få X antal tusenlappar att stoppa in på ett bräde?

 

Vad han än gör så hoppas jag att han använder sig av pengar som han har råd att förlora, ifall något skulle gå snett. Så att han inte stoppar in hela lönen, lånar, osv... för att kunna börja spela igen.

Har han inte råd med mer än att börja spela på NL25 så är det vad han ska göra. Även om det säkert suger att börja spela på en så låg nivå efter var han varit, så är det nog bra träning för hans MM att tvingas respektera det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte pokern som ett jobb, mer som en hobby som inbringar lite extra kulor, därav säkerheten av att gå på a-kassa vilket jag är fullt berättigad till eftersom jag varit med i facket i snart 7år. Och det är inte att jag utnyttjar systemet. Skulle inte tro att någon här inne skulle tacka nej till pengar som dom har rätt till.

Eftersom pokern är en extrem osäker inkomstkälla så känns det skönt att ha några "säkra pengar" varje månad.

 

Försöker tänka positiva tankar hela tiden att allt ska ordna upp sig men det är inte så lätt.

 

Så nu blir det Rounders nästa :shock:

 

Det här är definitivt inte ok men den svenska mentatliteten är ju så här, tyvärr. Verkar vara mkt svår att ändra på dessutom...

 

F.ö är det ofattbart att det finns spelare som spelar med så här små marginaler. Själv har jag haft 3 downswings på 20-30 inköp på ett år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har ett tips till alla härliga forumiter.. gör såhär..vinn mycket..när du har 1.5 milj..se då till att ha fyll neteller och pokersiten/siterna du spelar på..för att undivka förmögenhetsskatten..se även till att ha tomt på bankkontona så du kan gå o få soc varje månad.. (detta tips är tilläggnat dem som aldrig jobbat..annars är ju a-kassan ett enklare sätt)

 

tack o hej

 

Förmögenhetsskatten är avskaffad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat:

Ursprungligen postat av Ezkash

Trodde A-Kassan var en trygghetsförsäkring som man kan ta del av om man uppfyller vissa krav,

 

Nej, det är ett skattefinansierat bidrag som medvetet falskt kallas "försäkring". Andelen som finansieras av inbetalade avgifter är i storleksordningen 1/10. Resten betalas av skatt. Dvs av alla skattebetalare som inte drar nytta av akassan.

 

Skulle något privat försäkringsbolag någonsin lägga upp en sådan försäkring skulle de gå i konkurs på nolltid med samma avgifter.

 

I botten handlar det om att facket pressat till sig pengar från resten av befolkningen och av retoriska skäl kallar det för "försäkring". Ren tvångsöverföring av pengar till en stark intressegrupp mao.

 

 

Citat:

Om Sven Svensson efter 30 år får sparken och har 300 000 på banken ska inte få A-Kassa innan de pengarna är slut?

 

I en perfekt värld skulle han inte få någon akassa över huvud taget. Det är ren absurditet att människor som har goda möjligheter att spara ska få mycket bättre bistånd från samhället än människor som inte haft några bra möjligheter alls. Som att ge mångmiljonärer extra stora bidrag för att de ska kunna bibehålla sin levnadsstandard.

 

Hela akassan är en av de äckligare ekonomiska konstruktioner vi har i vårat samhälle.

 

NB: Jag har inget principiellt mot att genom skatt plocka pengar från folk som har det bra och ge till folk som har det svårt. Men akassan gör delvis precis tvärtom och leder dessutom till obscent snedvridna ekonomiska drivkrafter som leder till att det är bättre värde på att jobba än att inte jobba.

 

 

 

 

 

 

Tack för ett bra inlägg. Jag har hittills trott att jag varit den enda i världen som har förstått detta, typ. :-)

 

Du är i minoritet i Sverige iaf. Tyvärr...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...