Gå till innehåll

Hetsiga diskussioner, från Beachjohans dagbok

Recommended Posts

Postad
Återigen är vi tillbaka till att jag inte får säga att något är fel utan att göra en avhandling om varför.

Om du hade skrivit att du inte alls håller med om det som ST skriver och tycker det är fel då hade du kommit undan med en önskan om att du skulle utveckla dig. Istället går du in och totalt idiotförklarar ST och som jag ser det är det du som har gjort ST till någon slags allmän hackkyckling på forumet. Eftersom så många på forumet ser upp till dig får det du säger kraftigt genomslag och jag tycker det är rätt trist att se att andra forumanvändare hänger på och insinuerar att man är helt dum i huvudet om man inte själv inser varför ST har helt fel.

Det krävs inte speciellt mycket fingertoppskänsla för att inse att man inte kan uttrycka sig som du gör utan att folk tar illa upp. Som jämförelse är det ju intressant att se hur du själv reagerar för minsta lilla antydan till att någon inte behandlar dig med respekt.

Min uppfattning är att du tycker dig berättigad att bara stå för absoluta sanningar istället för subjektiva åsikter och det är nog denna brist på ödmjukhet som gör dig kontroversiell.

Den tonen på inläggen som det är nu är ju sanslöst otrevlig och i mina ögon är det ett misslyckande av moderatorerna att forumet har utvecklats som det har gjort under de drygt två åren som jag har varit medlem.

• Svars 178
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Istället verkar det vara av yttersta vikt för dig att alla är övertygade om att du alltid har rätt. Varför? Jag förstår verkligen inte.

En del människor gillar att diskutera, därför diskuterar de gärna online. En delmängd av den gruppen är hardcorerationalister och blir frustrerade när uppenbara irrationaliteter anförs och kan inte låta bli att säga emot. Lägg därtill en genuin glädje att lära ut saker samt tävlingsinstinkt så blir det lätt att personer, mot bättre vetande, hänger kvar i sådana här sammanhang.

Om du hade skrivit att du inte alls håller med om det som ST skriver och tycker det är fel då hade du kommit undan med en önskan om att du skulle utveckla dig.

Det där är ju en utveckling över tid. Jag håller med om att Nebbis inte är särskilt trevlig, men jag förstår mycket väl frustrationen över att dels försöka hjälpa till och sen bara få otack och krav på ens tid som tack.

Postad

Nebb.

Vad jag inte kan förstå är att du tar det så hårt att få kritik. Va fan spelar det för roll om någon kritiserar dig eller vill att du ska utveckla dig ? Skit i det om du inte har lust! Du låter ju som en barnunge hela tiden.

Om det är så att du känner att forumet inte ger dig något så är det ju självklart att du slutar att vara här eller?

Ha det :)

Postad

Några minnen från Nebbis tid i denna tråd:

Seriöst det är för mig helt ofattbart hur man lyckas skriva så mycket smörja som du gör supertequila. Allt du skriver är REN rappakalja

de som förstår något vet att jag redan visat tillräckligt för att ha "rätt" att uttala mig om vad som är dåligt och vad som inte är det.

Det du skriver här är katastrofalt dåligt, rakt igenom, vad det än gäller

Jag kan inte ens föreställa mig de KVAL jag skulle behöva gå igenom om jag behövde samtala med dig IRL, fy för den lede för att försöka få ut något av din "argumentation".

Poker kan spelas på TVÅ sätt, bra eller dåligt. Precis allt jag läst från dig tillhör det absolut sämsta möjliga i form av tips och analyser man kan ge någon annan.

Är det inte dags att inse att poker inte är din grej riktigt?

ElNeko: Skitkul, verkligen originellt! Och just ja, en sak till, din analys sög!

Men det är lugnt, gör narr på den längsta analysen (och kanske den bästa, men framförallt garanterat den sista) jag skrivit på länge på den här siten, smart, du kommer säkert lära dig mycket poker.

Folk JAGAR hansen online, men sånt fattar inte du och sånt vet du ingenting om, så sluta med ditt jävla "mig veterligen".

Att du railbirdar fulltilt är ju sött; du kanske borde raila 24/7 om du ska få en uppfattning istället, hansen är en av de absolut sämsta i det där gamet, men du har väl skygglappar så du inte ser sånt.

Och du. Skaffa en annan hobby eller en tjej eller nåt. Det där kan inte vara nyttigt.
Ah, ännu ett påhopp, denna gång av verdi. Frågan är om de tar slut någongång? Vem är näste man att hoppa på mig för något, ISTÄLLET för att verkligen försöka motbevisa mig/visa mig korkad/komma med något som helst argument för att jag har fel i nånting jag säger överhuvudtaget här?

Jag är mycket väl medveten om att du i regel inte uttrycker dig illa eller nedlåtande; du gjorde det dock senast igår genom att kalla mig pysen och säga att jag inte har något att komma med förren jag är med i någon "Hall of fame"

jag tycker att du är den kanske i särklass sämsta pokerteoretikern jag sett någonsin

Jag hotar inte med att sluta skriva

Tror inte riktigt att du förstått att jag skriver här av ren bussighet

Du är en av få som själv inte NORMALT hoppar på mig, och jag har inget otalt med dig gällande det, annat än en del som du skrivit i den här tråden.

-Sagt till Supertequila

Jag har framfört de åsikterna tidigare till Nebbis men hans självinsikt och personliga mognad understiger t o m Glocalnets bredbandspriser

Det här är att gå längre med personliga påhopp mot mig än vad jag någosin gjort mot dig.

Säg mig, om en person kan ge dig det rätta svaret, vad har du då för intresse av att läsa alla andras "felaktiga" bidrag?

Bennolenno din satans mytoman
Postad
Har du öht sett programmet...?

Exempel 1: DN, med JJ, synar 20-30 k höjning preflop av snortight rik gubbe (har 100k bakom) och foldar när gubben går allin på flop bestående av rags.

Exempel 2: S. Farha limpar UTG med J3o och synar sedan en stor höjning.

Finns oräkneliga fler exempel på usla spel...

Var sänds dom programen??

GSN

MVH

//KF

Thx :)

Postad
Verdi: Du är precis en av de jag talar om. Forumet ÄR en tävling, en informell sådan, just pga att folk som du vägrar att ta att jag kritiserar något utan att förklara varför..

Jag har aldrig kritiserat brist på förklaring. Fan, jag läser inte ens handanalyserna särskilt ofta. Jag tycker bara att du verkar vara ett riktigt jävla rötägg på ett mänskligt plan.

Postad
Jag skulle gärna se en bra motivering av forummoderatorerna till varför ett sånt inlägg inte ska följas av en avstängning/varning.

För att han är..... Gud?

Well, ibland gäller det att gilla läget! Nebbis är ju toptio vad gäller modern poker teori. Forumet har klart uttalat att andra regler gäller för honom än för alla andra, lev med det! Tro nu för fan fan inte att du kan göra samma sak för du blir bannad!!!

bakgrunden är att forumet behöver männsikor som kan tillföra kvalitet, vilket i de flesta fall saknas i hög grad.

Det är bara synd att Nebbis inte fattar att han skall lägga ner mer energi på analyserna än på försvar av sitt stora ego. Då skulle verkligen forumet få ut något av honom eller henne.

Nu är det en moment 22 situation för QoS och Gdaily. men det hade ni säkert redan fattat.[/b]

Lunga ner, ring en diplomat och fixa till, för detta är trist!

Postad

QoS: Går det att banna nån från alla diskussioner utom avancerade? Det vore bra för alla.

Hoppas bara Nebbis håller sig borta från min dagbok och alla andra trådar som jag kommer att läsa. Utom de avancerade, för det är det enda ställe där han sköter sig.

Det är ingen slump att det är Nebbis som skapar tio sidor skitsnack ist för tex jacobmal. Den senare skiter i vad folk tycker, och det funkar rätt bra. Det bra som nebbis skrivit i exempelvis denna tråd försvinner fullkommligt i allt hans skitsnack, och jag har inget intresse av att se mer av honom i det allmänna forumet. Han slösar bara min tid.

Postad
QoS: Går det att banna nån från alla diskussioner utom avancerade? Det vore bra för alla.

Nope. Då måste vi manuellt flytta över alla användare (strax över 30k) till en annan "del" så att bara Nebbis är kvar, inte tvärtom tyvärr.

MVH

//KF

Postad

Grymme: Det har bara hänt ett fåtal gånger att någon betett sig så illa att jag tycker de bör låsas in i en mörk jordkällare och leva på endast potatis. Nebbis gör det gång på gång, och alla trådar han rör vid blir till veritabla pajfontäner. Och det är inte "alla andras fel", det är helt och hållet han som gör det.

Nebbis, om du läser detta: Vänligen kommentera aldrig en tråd som jag startat, jag vill inte få "mina" trådar förstörda.

Postad

Jag kan inte hålla mig längre heller. Jag har dock ett antal åsikter som jag tänker framföra, främst min egen medverkan på detta forum i kontrast till flera andras.

Till Nebbis:

Jag tycker faktiskt att man kan tänka på att hålla god ton. Ingen kan kräva dig på tid och tankeverksamhet för att du skall utveckla deras spel åt dem. Kommer du inte med en förklaring till varför ett resonemang är fel blir det svårt att bemöta dina inlägg med annat än en önskan om att du skall utveckla ditt svar.

Kan förstå att du tiltar på personangreppen, sånt hör verkligen inte hit men jag tycker bägge sidor varit lika goda kålsupare på den punkten.

Du har också rätt i att folk skall tänka själva men om folk försöker och inte finner svaren då? Frustration uppstår vilket är jävligt naturligt. Att den frustrationen sedan går ut över dig är naturligtvis åt helvete fel men du inser väl ändå att det är så människor fungerar?

Till de som gnäller på Nebbis och gör amatör-analyser:

Nebbis har helt rätt i att vissa analyser mer hjälper än stjälper. Jag tycker dock att man skall få försöka göra egna analyser utan att vara helt säker på att man har rätt men då kan man kanske belysa de punkter man är osäker på i sitt inlägg också.

Själv tycker jag att jag är en medelgod spelare. Som högst har jag på heltid lirat $50 och $100 sng’s (som genomsnitt alltså). Däremot kan jag vara väldigt osäker på flera situationer i CG och läser därför gärna dylika HH’s men håller mig oftast borta från analyser. Är det någor jag vill veta som inte besvaras i tråden så ställer jag frågan, jag kommer inte med egna påståenden som jag låter påskina som ”den rätta lösningen” (ja, vissa gör det, vet ej med ST, tänker på andra i det här fallet).

Däremot är jag jävligt säker på saker i pokerindustrin och har en hel del ”inside-vetande” om pokervärlden i stort och därför försöker jag bidra i trådar om till exempel ”riggen” eller annat som har med poker i stort att göra.

Kort sagt: Läs alla trådar, var nyfikna och ställ frågor. Tänk dock på att Nebbis har rätt i det här med ”svenskheten”: alla svenskar är inte bra, många av er (oss) här på forumet är den fisk ni säger er så hett eftertrakta.

Lite självkritik hade inte skadat alltså. Det gäller Nebbis, det gäller er och det gäller mig.

En sak till bara. Att Nebbis skulle ha tillåtelse att vara otrevlig för att han är ”behövd” är naturligtvis ren jävla idioti. Han behöver inte utveckla sina svar men en god ton ska alla kunna hålla här och övertramp skall leda till samma konsekvenser för samtliga användare. Jag vet att jag själv vinglat nära gränsen ett par gånger (och säkert sluppit tyngre påföljder pga antal inlägg eller whatever) men så länge man inser sitt misstag och ber om ursäkt för att man betett sig som en idiot så tycker jag att man kan få den slakare linan att löpa längs.

Postad

Nope. Då måste vi manuellt flytta över alla användare (strax över 30k) till en annan "del" så att bara Nebbis är kvar, inte tvärtom tyvärr.

Då tycker jag att ni ska ta o banna honom, som ni gör med alla andra som beter sig som svin.

Han kommer tillbaks igen. Men han behöver en markering.

Postad
Nebbis gör det gång på gång, och alla trådar han rör vid blir till veritabla pajfontäner. Och det är inte "alla andras fel", det är helt och hållet han som gör det.

Har du läst killens 360 inlägg?

Samtliga inlägg som Nebbis har skrivit i diskussion med andra duktiga spelare håller en vänlig och trevlig ton. Du hittar många exempel där Nebbis skriver ett inlägg av typen "det där är fel" vilket besvaras av "vill du utveckla", därefter följt av "javisst" avslutat med "aha, ja det har du rätt i, tack så mycket, väldigt bra analys". Du hittar också exempel på inlägg där nämnda duktiga spelare har ett väldigt bra svar på Nebbis analys och en dialog utvecklas, där båda tar till sig av varandras argument och till slut kommer till ett konsensus av typen "ja, det där är uppenbarligen den bästa linjen/betstorleken/whatever.

Men det är när muppar vägrar ta till sig det som Nebbis skriver som det kajkar ur. Då besvaras istället Nebbis' "det där är fel" av t.ex. "gör en bättre analys själv eller håll tyst" eller "det finns olika sätt att spela" eller "nej, det jag skriver är rätt" eller "låt mig spela som jag känner för" eller något annat muppo-svar. När det som Nebbis påpekar också stöds av t.ex. Hjort, jacobmal, Staahla, hazeelnut och nämnda mupp fortsätter att sträva emot så blir det hela bara ännu tramsigare. Eftersom detta är ett pokerforum där folk (både de som är inblandade i diskussionen och de som bara läser) ska kunna utvecklas så finns det ju också en väldigt viktig poäng i att inte avstanna vid "ok, där tycker vi visst olika helt enkelt" när det handlar om ena parten "tycker" att 2+2=5. Ignorance is not an opinion liksom, och i sådana fall är det inte den parten som vägrar att avsluta diskussionen vid "vi tycker visst olika" som är "boven", utan helt och hållet tvärtom.

Läs ovanstående en gång till och se vad det är som är den utlösande faktorn till att det går snett.

Och javisst, Nebbis kunde mycket väl ha hållt en trevligare och mer pedagogisk ton (vilket 1) han för övrigt har haft tålamod att göra under en rättså lång period, och 2) moderatorgruppen har pratat med honom om). Men till slut tröttnar man. Till och med jag lackar ur i vissa trådar där förståsigpåare som uppenbart och bevisligen har jättefel gällande grundläggande koncept fortsätter att ge tips och råd till andra spelare som om de vore någon form av pokerauktoritet, och sedan fler och fler medlemmar har strömmat till PF.nu har detta blivit mer eller mindre vardagsmat för de duktigare postarna på forumet. Det som hände i Beachjohans dagbok är inte en isolerad företeelse där Nebbis helt utan anledning ballar ur på någon som bara försökte göra en analys. Se den större bilden.

Jag hade varit euforisk om Nebbis hade svarat på varje handanalys jag lägger upp. Det här forumet behöver fler teoretiker av Nebbis kapacitet, och inte en massa know-it-all muppar som inte ens förstår grundläggande koncept och som vägrar ta till sig när etablerade pokerauktoriterer börjar argumentera med dem.

Postad
Nebbis gör det gång på gång, och alla trådar han rör vid blir till veritabla pajfontäner. Och det är inte "alla andras fel", det är helt och hållet han som gör det.

Har du läst killens 360 inlägg?

Samtliga inlägg som Nebbis har skrivit i diskussion med andra duktiga spelare håller en vänlig och trevlig ton. Du hittar många exempel där Nebbis skriver ett inlägg av typen "det där är fel" vilket besvaras av "vill du utveckla", därefter följt av "javisst" avslutat med "aha, ja det har du rätt i, tack så mycket, väldigt bra analys". Du hittar också exempel på inlägg där nämnda duktiga spelare har ett väldigt bra svar på Nebbis analys och en dialog utvecklas, där båda tar till sig av varandras argument och till slut kommer till ett konsensus av typen "ja, det där är uppenbarligen den bästa linjen/betstorleken/whatever.

Men det är när muppar vägrar ta till sig det som Nebbis skriver som det kajkar ur. Då besvaras istället Nebbis' "det där är fel" av t.ex. "gör en bättre analys själv eller håll tyst" eller "det finns olika sätt att spela" eller "nej, det jag skriver är rätt" eller "låt mig spela som jag känner för" eller något annat muppo-svar. När det som Nebbis påpekar också stöds av t.ex. Hjort, jacobmal, Staahla, hazeelnut och nämnda mupp fortsätter att sträva emot så blir det hela bara ännu tramsigare. Eftersom detta är ett pokerforum där folk (både de som är inblandade i diskussionen och de som bara läser) ska kunna utvecklas så finns det ju också en väldigt viktig poäng i att inte avstanna vid "ok, där tycker vi visst olika helt enkelt" när det handlar om ena parten "tycker" att 2+2=5. Ignorance is not an opinion liksom, och i sådana fall är det inte den parten som vägrar att avsluta diskussionen vid "vi tycker visst olika" som är "boven", utan helt och hållet tvärtom.

Läs ovanstående en gång till och se vad det är som är den utlösande faktorn till att det går snett.

Och javisst, Nebbis kunde mycket väl ha hållt en trevligare och mer pedagogisk ton (vilket 1) han för övrigt har haft tålamod att göra under en rättså lång period, och 2) moderatorgruppen har pratat med honom om). Men till slut tröttnar man. Till och med jag lackar ur i vissa trådar där förståsigpåare som uppenbart och bevisligen har jättefel gällande grundläggande koncept fortsätter att ge tips och råd till andra spelare som om de vore någon form av pokerauktoritet, och sedan fler och fler medlemmar har strömmat till PF.nu har detta blivit mer eller mindre vardagsmat för de duktigare postarna på forumet. Det som hände i Beachjohans dagbok är inte en isolerad företeelse där Nebbis helt utan anledning ballar ur på någon som bara försökte göra en analys. Se den större bilden.

Jag hade varit euforisk om Nebbis hade svarat på varje handanalys jag lägger upp. Det här forumet behöver fler teoretiker av Nebbis kapacitet, och inte en massa know-it-all muppar som inte ens förstår grundläggande koncept och som vägrar ta till sig när etablerade pokerauktoriterer börjar argumentera med dem.

Well put, M8!

Postad

Myssion skrev

en massa saker, bland annat följande : Samtliga inlägg som x har skrivit i diskussion med andra duktiga spelare håller en vänlig och trevlig ton.

Hej myssion. Jag har inget emot dig (du är ju skitsnygg), och egentligen inget personligt emot killen som vi pratar om heller. Jag tänkte besvara ditt inlägg på tre olika sätt, välj själv vilket du upplever som trevligast och mest konstruktivt.

1)

KLNSADKNDASBÖDSABJDSABJÖDSÖBJDASBJADSBJDSALJLDBSBDSLBJLADBJLÖDBLÖ JDBLÖJDBLJÖDBLÖJDSABSDALSLBLJÖAAÖDLBÖASDASDJDSBÖASLÖÖALJJÖLAÖLJALÖJDJLASLASD

Seriöst det är för mig helt ofattbart hur man lyckas skriva så mycket smörja som du gör Myssion. Allt du skriver är REN rappakalja, ibland är det bara konstaterande av totalt uppenbara saker, men merparten av det du skriver är förslag som rentav skadar folks utveckling. Du ger så felaktiga råd att det nästan är ledsamt att se, jag mår ILLA av att se någon sitta och omedvetet förstöra andra spelares framtid genom att de överhuvudtaget lyssnar på vad du skriver och försöker få fram någon logik i det. Det är skrämmande, och jag kan inte påstå att jag inte är nyfiken på hur dina tankegångar (om det finns några överhuvudtaget) går när du sitter och skriver ditt stoff och analyserar händer på det sätt du gör.

Du gör folk en otjänst genom att skriva överhuvudtaget, så jag uppmanar helt enkelt alla som läser på det här forumet att fullkomligt ignorera allting Myssion skriver, det kommer stjälpa mer än hjälpa er att lyssna på hans "råd" i längden, det kan jag garantera.

2)

Ledsen Myssion men du har fel i det du skriver. Han är inte alls det alltid trevlig mot duktiga spelare som är trevliga mot honom. Exempel på tillfällen där han helt oprovocerat hoppar på folk är i Pokeredges (NL1000$ spelare) dagbok och det första inlägget i den här tråden (som faktiskt startade hela bråket). Även om någon gör ett "dåligt" försök att analysera poker så är det inte okej att skriva åt den personen att han är så kass att han skall kräla ner i ett hål och dö, eller att vara jätteelak och såra någon. Dessutom skall man väl vara trevlig mot alla (som är trevliga själva) inte bara mot de duktiga spelarna. Vill man säga åt någon att de har fel, utan att utveckla det så räcker det att skriva: du har fel, men jag tänker inte utveckla det". Man behöver inte fylla ut meningen med " så förbannat", "askass", "sämsta någonsin", "fy fan vad kass du är", " ditt spel liknar min analfabetiska mormors lårben" "din analys suger skunkråtta" eller liknande (obs ej nödvändigtvis autentiska exempel).

3) ......... (dvs inte svara alls. en mkt populär metod när man ser neebies skriva saker som är helt fel).

Så Myssion. Hur vill du bli behandlad när du har fel? Så vet vi andra på pokerforum hur du vill bli korrigerad i fortsättningen.