Gå till innehåll

Hetsiga diskussioner, från Beachjohans dagbok


Nebbis

Recommended Posts

Myssion skrev
en massa saker, bland annat följande : Samtliga inlägg som x har skrivit i diskussion med andra duktiga spelare håller en vänlig och trevlig ton.

 

 

Hej myssion. Jag har inget emot dig (du är ju skitsnygg), och egentligen inget personligt emot killen som vi pratar om heller. Jag tänkte besvara ditt inlägg på tre olika sätt, välj själv vilket du upplever som trevligast och mest konstruktivt.

 

1)

KLNSADKNDASBÖDSABJDSABJÖDSÖBJDASBJADSBJDSALJLDBSBDSLBJLADBJLÖDBLÖ JDBLÖJDBLJÖDBLÖJDSABSDALSLBLJÖAAÖDLBÖASDASDJDSBÖASLÖÖALJJÖLAÖLJALÖJDJLASLASD

 

Seriöst det är för mig helt ofattbart hur man lyckas skriva så mycket smörja som du gör Myssion. Allt du skriver är REN rappakalja, ibland är det bara konstaterande av totalt uppenbara saker, men merparten av det du skriver är förslag som rentav skadar folks utveckling. Du ger så felaktiga råd att det nästan är ledsamt att se, jag mår ILLA av att se någon sitta och omedvetet förstöra andra spelares framtid genom att de överhuvudtaget lyssnar på vad du skriver och försöker få fram någon logik i det. Det är skrämmande, och jag kan inte påstå att jag inte är nyfiken på hur dina tankegångar (om det finns några överhuvudtaget) går när du sitter och skriver ditt stoff och analyserar händer på det sätt du gör.

 

Du gör folk en otjänst genom att skriva överhuvudtaget, så jag uppmanar helt enkelt alla som läser på det här forumet att fullkomligt ignorera allting Myssion skriver, det kommer stjälpa mer än hjälpa er att lyssna på hans "råd" i längden, det kan jag garantera.

 

2)

Ledsen Myssion men du har fel i det du skriver. Han är inte alls det alltid trevlig mot duktiga spelare som är trevliga mot honom. Exempel på tillfällen där han helt oprovocerat hoppar på folk är i Pokeredges (NL1000$ spelare) dagbok och det första inlägget i den här tråden (som faktiskt startade hela bråket). Även om någon gör ett "dåligt" försök att analysera poker så är det inte okej att skriva åt den personen att han är så kass att han skall kräla ner i ett hål och dö, eller att vara jätteelak och såra någon. Dessutom skall man väl vara trevlig mot alla (som är trevliga själva) inte bara mot de duktiga spelarna. Vill man säga åt någon att de har fel, utan att utveckla det så räcker det att skriva: du har fel, men jag tänker inte utveckla det". Man behöver inte fylla ut meningen med " så förbannat", "askass", "sämsta någonsin", "fy fan vad kass du är", " ditt spel liknar min analfabetiska mormors lårben" "din analys suger skunkråtta" eller liknande (obs ej nödvändigtvis autentiska exempel).

 

3) ......... (dvs inte svara alls. en mkt populär metod när man ser neebies skriva saker som är helt fel).

 

Så Myssion. Hur vill du bli behandlad när du har fel? Så vet vi andra på pokerforum hur du vill bli korrigerad i fortsättningen.

Tror nyckelordet i det Myssion skrev var "duktiga".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 178
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Well, stahla. Vem bestämmer vem som är duktig? Finns det en lista? och varför skall man bara vara snäll mot de duktiga?

 

Dessutom tror jag att Pokeredge är ganska duktig. Tjänar en jävla massa pengar iallafall.

 

Jag tycker själv att jag är duktig. berättigar det mig till respekt eller måste jag få någon annans godkännande innan jag blir bemött på ett trevligt sätt?

 

EDIT (eller vafan det heter): Egentligen fattar jag inte varför jag bemödar mig att svara folk som bara vill vara spydiga. skall lyda mina egna råd och försöka sluta med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, stahla. Vem bestämmer vem som är duktig? Finns det en lista? och varför skall man bara vara snäll mot de duktiga?

 

Dessutom tror jag att Pokeredge är ganska duktig. Tjänar en jävla massa pengar iallafall.

 

Jag tycker själv att jag är duktig. berättigar det mig till respekt eller måste jag få någon annans godkännande innan jag blir bemött på ett trevligt sätt?

Läste du ens igenom Myssions inlägg? Tittar du igenom alla Nebbis inlägg så upptäcker du att en stor del av dem också förklarar teori för nybörjare/mindre kunniga. Klart som fan han tröttnar och att tonen härsknar när han få förklara samma sak om och om igen och får samma udda argument mot sig varje gång, naturligvis blir svaren lite syrligare för var gång. Fyll på det med en massa folk som gapade om att han inte kunde ta till sig de katastrofala argumenten han bestred varje gång och därmed inte kunde diskutera. Sen blev det ju rena häxjakten mot slutet med Nebbis artikelrecension som typexempel. Hans utlåtande var "Bra initiativ och överlag en bra artikel. Dock innehåller den vissa felaktigheter.", något som bör ses som ett bra betyg, ungefär 4/5. Detta ledde till ramaskri och folk var vansinniga över att han hade mage att skriva en sådan recension utan att lägga en eftermiddag på att förklara varenda detalj. Men pricken över i:et måste ändå vara att folk blev ännu mer skogstokiga för att han försvarade sig i denna folkstorm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stahla: Ja, jag läste igenom hela Myssions post. läste du hela min? För det känns uppenbarligen som om du missat poängen. Läs den igen och skriv något som har med min poäng (om bemötande mot ALLA) att göra.

 

Och förresten. Artikelbråket har jag inte kunnat ta del av då det rensades bort. Så jag skall inte uttala mig om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stahla: Ja, jag läste igenom hela Myssions post. läste du hela min? För det känns uppenbarligen som om du missat poängen. Läs den igen och skriv något som har med min poäng (om bemötande mot ALLA) att göra.

Ja, jag läste igenom den och fattade poängen men jag tog för givet att du förstod att det var skämtsamt menat. Dock kan det finnas en viss underliggande sanning där under då de flesta som irriterat inte bara Nebbis utan även mig och flera andra är personer som skriver med en ton och sätt som får dem att låta som de är experter på området men de i själva verket inte har någon större koll. Du ser till exempel aldrig mig hävda något med styrka i en Omahatråd eller en FL-tråd eftersom jag vet att det jag skriver med stor sannolikhet är dravel. Dessutom skriver jag oftast att jag tror att det är så här om jag inte är tämligen säker på att jag har rätt (vilket är ganska sällan). Är man ny på området så är det pga dessa individer svårt att skilja championerna från flugsvampen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stahla: Jag är ledsen, men jag kan helt enkelt inte se det skämtsamma i huvudbudskapet i Myssions inlägg (har jag missat ngn trippeldold ironi). Men jag är å andra sidan full så det kan ju vara orsaken.

 

Nej nu skall jag ut och ragga på min polares lillasystrar (han är mkt bekymrad). c ya later hoboes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du läst killens 360 inlägg?

Nej men tillräckligt många för att bilda mig en uppfattning. Har du?

 

Samtliga inlägg som Nebbis har skrivit i diskussion med andra duktiga spelare håller en vänlig och trevlig ton. [...]

 

Men det är när muppar vägrar ta till sig det som Nebbis skriver som det kajkar ur.

Men det ska inte kajka ur. Och det är bara i nebbis närvaro som det kajkar ur. Exempel:

 

* Hjort är dryg men med glimten i ögat. Han har finess och skriver alltid konstruktivt. Och han får mothugg av´en massa forumfiskar, och han besvarar dessa mothugg med en alltjämt arrogant stil. Men på ett skönt sätt. Och pga detta urartar det aldrig.

 

* Jacobmal drar sina oneliners. Forumfiskarna skriker efter utvecklingar och "doktorsavhandlingar" för att använda Nebbis ord. Men jacobmal skiter i det, han besvarar dem inte ens. Och jag har aldrig sett ett urartande i samband med hans medverkan.

 

* Nebbis: Han skriver något. Någon kräver en "doktorsavhandling" (Nebbis ord). Nebbis börjar böla som en sexåring som blivit bestulen på sin mjukglass med fem sorters strössel. Han börjar gapa och skrika som ett barn, han börjar med grova personangrepp och dålig argumentation. Fisken svarar med likartade personangrepp varpå Nebbis tycker att alla är så dumma mot honom. Tråden urartar och blir tio sidor längre, allt fyllt med skitsnack. Är det en slump att det är just kring Nebbis inlägg som det blir såhär? Knappast.

 

Och javisst, Nebbis kunde mycket väl ha hållt en trevligare och mer pedagogisk ton (vilket 1) han för övrigt har haft tålamod att göra under en rättså lång period, och 2) moderatorgruppen har pratat med honom om).

Säger ingenting. Ingen kommer att få vett i skallen på honom. Eftersom han vet bättre än alla andra vad som är rätt och eftersom han är forumets rock star så får han bete sig hur som helst.

 

OBS! Jag bestrider inte att Guns n Roses är jävligt skickliga på att leverera rockmusik. Men jag tycker ändå att det är fel av dem att slå sönder hotellrum. Så kom inte med avundsjukeargumentet (som Nebbis gjorde i PM till mig (tillsammans med diverse påhopp mot mig - mig som han aldrig nånsin haft nåt med att göra, btw) efter att jag citerat honom).

 

Till och med jag lackar ur i vissa trådar där förståsigpåare som uppenbart och bevisligen har jättefel gällande grundläggande koncept fortsätter att ge tips och råd till andra spelare som om de vore någon form av pokerauktoritet

Jag också. Men jag beter mig aldrig som ett svin. Jag har aldrig nånsin förstört en tråd. Jag har aldrig nånsin sagt åt nån att "poker inte är hans grej, han suger på allt inom poker och han är dum i huvudet". Och jag VET att om jag så vore världsmästare i poker så skulle jag inte bete mig som om jag ägde forumet och alla dess medlemmar.

 

Det som hände i Beachjohans dagbok är inte en isolerad företeelse där Nebbis helt utan anledning ballar ur på någon som bara försökte göra en analys. Se den större bilden.

Det är just det. Jag ser den stora bilden, vilket du misslyckas med. Nebbis visar gång på gång att han är en emotionellet och verbalt lågutvecklad individ med obefintlig moral och för höga tankar om sig själv som tyvärr råkar vara sjukt bra på poker. Hade han inte haft det för sig så vore han ingenting. Hade han inte haft det för sig så hade han varit bannad för länge sen. Han betyder ingenting för mig, utom irritation och ilska.

 

"Ingen isolerad händelse", nej.. Du har rätt i betydelsen att det inte är första gången han beter sig som ett svin.

 

Jag hade varit euforisk om Nebbis hade svarat på varje handanalys jag lägger upp.

Jag hade sörjt.

 

Det här forumet behöver fler teoretiker av Nebbis kapacitet

Ja, men inte till priset av att de förstör forumet. nebbis skapar dålig stämning och han skapar en rädsla för att diskutera och utvecklas bland dem som inte vågar stå upp emot honom. Ska det vara så? Isf kan du lika gärna köpa hans bok eller betala honom för hans undervisning. Jag har inget intresse av att ha figurer som Nebbis här. Jag har ett intresse av att diskutera med duktiga pokerspelare som kan föra sig som människor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men pricken över i:et måste ändå vara att folk blev ännu mer skogstokiga för att han försvarade sig i denna folkstorm...

Läs tråden en gång till.

 

Det var inte han som försvarade sig i nån j:vla "folkstorm". Det var han som var ett kräk. Det var han som kränkte en annan pokerspelare på det värsta sätt tänkbart. Ett antal forumiter reagerade på ett berättigat och konstruktivt sätt på hans vidriga påhopp, varpå han lyckades lura er medlöpare till att tro att det var han som var påhoppad.

 

Det enda han visade i denna tråd var att han är en vidrig människa utan empati och självinsikt. Han kommer med de grövsta påhopp mot en och sedan fler skribenter och sedan gråter han som ett barn över att folk är dumma mot honom (när allt de gjort är att säga åt honom att tagga ned).

 

Till mig skickade han ett PM med en utskällning efter att jag hade skrivit tre inlägg i denna debatt. I det första stog det "Tagga ned", i det andra påpekade jag att "komma med motargument" inte riktigt var hans egen diskussionsstil (efter att han själv krävt en "doktorsavhandling" av nån annan) och i det tredje citerade jag några av hans bizarra uttalanden. Han tyckte att jag förlöjligade honom. Lustigt att han tycker att det han själv skrivit är förlöjligande.....

 

Tycker bara att det är patetiskt. Han är patetisk. banna honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lurkat på det forumet ett tag och känner mig nu tvungen att skriva mitt första inlägg för det som har hänt i denna tråd är ju rent förjävligt. Anledningen till att jag har hållit mig från att skriva här tidigare är att jag har upplevt att de flesta som skriver är tomtar som antagligen tror att de är blivande pokerstjärnor bara för att de lirar vinnande play money-poker på nätet och sett poker på tv, och toleransen mot deras inlägg är skyhög därför att de är i majoritet, så nästan ingen säger till dem att de suger. Det hela påminner om tv-programmet Idol där en massa talanglösa ungar först tror att de ska bli stjärnor och sen blir ledsna när de sågas.

 

Allt är dock inte skit här utan det finns några utan det finns ett gäng duktiga skribenter här också och dessa har varit anledningen till att jag har lurkat här. Så jäkla synd bara att dessa har förlorat och tomtarna har vunnit nu när Nebbis (som om jag förstått det hela rätt är MDMA, en av de allra mest läsvärda pokerteoretikerna på hela www) slutar skriva. Det känns som att forumet går från att vara en källa för pokerkunskap med stor potential till att bli ett pokervärldens motsvarighet till Lunarstorm. Just så stor skillnad tycker jag Nebbis har gjort här, nästan. Modo med och utan Foppa är en annan liknelse.

 

Som sagt: Bra jobbat, fiskar. Hoppas ni är nöjda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som att forumet går från att vara en källa för pokerkunskap med stor potential till att bli ett pokervärldens motsvarighet till Lunarstorm.

I denna och att antal andra trådar är det Nebbis som varit representanten för Lunarstorm.

 

Personligen behöver jag inte hans kunskaper. Jag medger att jag skulle ha haft stor nytta av dem, men de kommer till ett pris. Det pris som Nebbis tar (i form av pengar (faktiskt!!) eller obehag och försämrad kvalitet på forumet i stort) är för högt. Jag köper det inte. Jag hoppas att han den här gången menar allvar med att han aldrig mer ska skriva här.

 

Nånstans går gränsen. Och för att citera nån (från ett annat sammanhang) så har han sprungit 2 mil över den och satt sig o skitit på marken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I denna och att antal andra trådar är det Nebbis som varit representanten för Lunarstorm.

 

Personligen behöver jag inte hans kunskaper. Jag medger att jag skulle ha haft stor nytta av dem, men de kommer till ett pris. Det pris som Nebbis tar (i form av pengar (faktiskt!!) eller obehag och försämrad kvalitet på forumet i stort) är för högt. Jag köper det inte. Jag hoppas att han menar att han aldrig mer ska skriva här.

 

Nånstans går gränsen. Och för att citera nån (från ett annat sammanhang) så har han sprungit 2 mil över den ocgh satt sig o skitit på marken.

Nu har jag i och för sig ingen aning om hur det ser ut på Lunarstorm utan använde det mest bara som ett skällsord, men jag antar att det inte direkt är det första stället läkare på Karolinska vänder sig till när de är osäkra på hur en sjukdom ska behandlas.

 

I övrigt tycker jag precis tvärt emot dig på alla punkter. Jag besöker det forumet för att bli en bättre pokerspelare och då skiter jag i om det är personer jag skulle kunna ta en öl med eller ej som jag lär mig av. Kommer att tänka på min tekniklärare i gymnasiet som hur opedagogsik och socialt inkompetent som helst. Dock var han också väldigt kunnig och hade en utlärningsstil som var mycket sträng. Under de år jag hade honom som lärare så tyckte jag illa om honom, men när jag väl skulle studera vidare så blev jag mycket glad att jag hade haft just honom för de kunskaper han hade manglat in i mig räckte långt in i högskolestudierna. Om han var lika duktig på poker som på att beräkna krafter i broar så skulle jag inte tveka en sekund att sätta mig i skolbänken igen för en pokerkurs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samedi: Jag förstår vad du menar, och jag håller med dig om det att det inte spelar nån roll om folk på forumet är filurer som man gärna skulle ta en öl med.

 

Jag skulle inte ha nåt emot om Nebbis var lite allmänt otrevlig men bidrog mkt till forumet. Problemet är att han inte bara är lite allmänt otrevlig. han är vidrig. Så som han skrev till ST kan man inte skriva. Jag vet inget om hur ST tog det (förutom att han verkade ta det rätt bra) men många skulle kunna bli helt knäckta. Det är inte OK. Dessutom förstör han trådar på löpande band.

 

Jag har också haft utbyte av Nebbis i hans bra inlägg. Men han förstör mer än han hjälper. Förutom att han är oförsvarligt vidrig mot enskildaa forumiter och att han förstör enskilda trådar så skapar han en stämning och rädsla på forumet som hämmar diskussionen och utbytet på alla plan. Nebbis har en sådan negativ inverkan på forumet och dess medlemmar att det vida överstiger den nytta han gör. Därför måste han bort.

 

Och det är rent ut sagt patetiskt hur rädda folk är för att stöta sig med honom. Tänk om ni skulle förlora chansen att få ta del av hans visdom? Många här skulle låta honom knulla dem i röven för att han skulle fortsätta skriva på forumet. Det är sorgligt att se vilka medlöpare vi har här på forumet. Väldigt få vågar stå upp mot ett svin. Väldigt få inser att han inte är oumbärlig. Inte ens Nebbis är gud. Så torka tårarna, ni klarar er nog fint utan honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte ha nåt emot om Nebbis var lite allmänt otrevlig men bidrog mkt till forumet. Problemet är att han inte bara är lite allmänt otrevlig. han är vidrig. Så som han skrev till ST kan man inte skriva. Jag vet inget om hur ST tog det (förutom att han verkade ta det rätt bra) men många skulle kunna bli helt knäckta. Det är inte OK. Dessutom förstör han trådar på löpande band.

Tycker väldigt mycket mer synd om någon som förlorar pengar på grund av dåliga råd den personen läst på nätet än om någon som ger dåliga råd på nätet och blir knäkt på grund av hetsig kritik mot dessa. Finns det förresten ens folk som blir knäckta på grund av något de läst på nätet? Herregud, nätet är ju stället där man kan kolla på dansande hamstrar och ladda ner porr gratis. Är man så patetisk att man blir knäckt på nätet så förtjänar man nästan att bli knäckt.

 

Dillemmat som jag tycker att det här tråden visar är hur ett pokerforum ska slippa fyllas med dåliga råd. Att moderatorerna ska ta bort såna inlägg är nog orimligt, så det blir, som jag kan se det, upp till de övriga medlemmarna att se till att de som sprider dåliga råd håller käft istället. Tyvärr fick Nebbis ta på sig rollen som ensam vigilante här när det hade varit bättre om fler och andra personer hade sett till att folk utan koll håller tyst. Hade mycket hellre läst fler analyser och förklaringar av pokerteori av honom istället.

 

"Vore det inte bättre om alla hade varsin boll i fotboll?" a la Di Leva är inte ett bra måtto för ett pokerforum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många här skulle låta honom knulla dem i röven för att han skulle fortsätta skriva på forumet. Det är sorgligt att se vilka medlöpare vi har här på forumet.

 

Grovt uttryckt men ska man behöva klä sanningen i täckande skrud?

 

Skämtar du med mig nu? Det är ju det alla fiskar bråkar om, att Nebb INTE lindar in sanningen och att det skulle vara så hemskt. Och nu använder DU det argumentet... det är så man har lust att implodera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många här skulle låta honom knulla dem i röven för att han skulle fortsätta skriva på forumet. Det är sorgligt att se vilka medlöpare vi har här på forumet.

 

Grovt uttryckt men ska man behöva klä sanningen i täckande skrud?

 

Skämtar du med mig nu? Det är ju det alla fiskar bråkar om, att Nebb INTE lindar in sanningen och att det skulle vara så hemskt. Och nu använder DU det argumentet... det är så man har lust att implodera...

 

Ibland undrar jag om folk har problem att ta in information. Typ 15 sidor senare så förstår du inte att folk stör sig på personliga angrepp, inte saklig kritik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många här skulle låta honom knulla dem i röven för att han skulle fortsätta skriva på forumet.

 

Håller du på att jobba ihop till en banning av dig själv med, eller vad händer?

Ok det var över gränsen, ber om ursäkt.

 

Men sakinnehållet i meningen är att folk är beredda att ta alldeles för mkt skit av honom för att få ta del av hans visdom. De är beredda att "låta honom hållas" och låta honom förstöra andra delar av forumet, så som han har gjort här. Det är ett pris som jag inte är villig att betala.

 

Men ber om ursäkt för det grova uttrycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många här skulle låta honom knulla dem i röven för att han skulle fortsätta skriva på forumet. Det är sorgligt att se vilka medlöpare vi har här på forumet.

 

Grovt uttryckt men ska man behöva klä sanningen i täckande skrud?

 

Skämtar du med mig nu? Det är ju det alla fiskar bråkar om, att Nebb INTE lindar in sanningen och att det skulle vara så hemskt. Och nu använder DU det argumentet... det är så man har lust att implodera...

 

Förresten, jag kom på att du kanske missförstod vad jag menade.

 

Och jag missförstod nog din respons.

 

När klyka skrev det där så skrev en moderator att uttrycket kunde få honom avstängt. Jag menade då att det i och för sig var grovt uttryckt, men att han bara säger sanningen och kanske inte ska behöva förmildra det.

 

I vilket fall, kanske dags att avsluta ämnet för jag tror att syftet med diskussionen har gått fram till de flesta och det gäller bara att avvakta o se om man får se något resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följande PM har jag skickat till Nebbis:

 

Jag står fast vid vad jag sagt om din ton, men du har helt rätt om min ton. Jag ber om ursäkt för det.

 

Jag tycker att du har gått över gränsen, men jag inser att jag i min ilska själv har gått över gränsen.

 

PS: Jag publicerar detta PM i den allmänna tråden, så att det blir till en offentlig avbön.

 

Mvh

Klyka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Älskar sånna här trådar <3

 

Tycker inte jag har speciellt mycket att lära ut folk om poker så skriver mest i offtopic och LÄSER istället vad nebbis, myssion, staahla, hjort, eurytmech, iremmats, rilleg o.s.v. skriver. Låglimitspelare som verkligen försöker vara experter är ungefär lika skoj som att se färg torka.

 

Har själv (tror jag) hoppat på mer kunniga spelare förut för att dem har en dryg attityd, men det är bara att acceptera att det låter så (möjligen oavsiktligt) när någon har mer kunskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...