Gå till innehåll

Hetsiga diskussioner, från Beachjohans dagbok


Nebbis

Recommended Posts

Well, macroman: jag antar att det var ett försök ifrån dig att vara sarkastisk och utpeka mig som neebie. Jag orkar inte mucka tillbaka. Det fanns en diskussion om spelet i HSP, så jag tyckte det var en relevant fråga och det där med BR är jag bara allmänt nyfiken på. Hans nicks bryr jag mig inte om. Men egentligen försökte jag bara göra någonslags försök att ändå säga något till dagboksinnehavaren i mina inlägg i hans dagbok. Efter ditt inlägg har jag förstått felaktigheten i detta och bemödar mig därför inte att i detta inlägg skriva ngt som har med Beachjohans dagbok att göra i denna Beachjohans dagboks tråd.

 

QoS Det låter bra. Jag tycker inte att man nödvändigsvis måste slänga ut ngn för vilken forumet uppenbarligen betyder jättemycket. Men någonslags likabehandlingsprincip vore ju ändå trevligt.

 

Sedan så får dagboksinnehavaren gärna be oss dra åt ***** och föra denna diskussion någon annanstans om han vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 178
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag fattar inte det här snacket om "likabehandlingsprincip". Sen när är livet rättvist? Varför ska folk behandlas lika här?

 

Jag tror att det här är ett forum som är tänkt att handla om poker, både på en underhållande och en lite mer seriös nivå. Det finns massor av vettiga själar här som har jättemycket bra att säga men att behöva sålla ut det, bland allt jävla skitsnack som är tråkiga idioters sätt att försöka visa upp nån identitet de aldrig haft och inte kommer hitta här, är ungefär lika lätt som att hitta en desperat och modellsnygg flicka när kvart-i-två-frustrationen börjar smyga sig på. Jag vet, lunarstorm är inte lika cool längre och det är många som är hemlösa pga det. Men ni kan jämföra, oss som inte orkar med allt bullshit, med de svältande barnen i Afrika. Vi har det alltså inte alls lätt. Det finns säkert nåt annat forum ni kan förpesta, nåt med roliga små filmklipp, trimmade snöskotrar eller nåt.

 

Jag ser det som fullkomligt glasklart att även om det finns en gräns (kanske vid våldtäkt eller nåt) så borde den gränsen vara väldigt elastisk för de få forumskribenter som faktiskt är fruktansvärt duktiga på poker och samtidigt kan uttrycka sin blick för spelet i analyserande texter med bra förklaringar. Jag vill läsa intressanta diskussioner och funderingar från duktiga spelare och då jag inte är alls så lite vilsen över hur poker verkligen ska spelas så är jag ganska övertygad om att det var väldigt bra för mig och andra att nebbis förklarade att Supertequila svamlar. Tack för det, nebbis!

 

Sen är det ju skönt med en diskussion som den här. Nu vet man vilka som är mer än lovligt dumma i huvudet och kan alltså bortse helt och hållet från deras inlägg på pokerforum. Bra så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Harcourt: Det är ju helt okej om just du inte fattar likabehandlingsprincipen eller dess värde. Jag tror det finns gott om andra som gör det, däribland moderatorerna. Sedan håller jag med om att pokerforum är ett forum som skall handla just om poker. Skriver man bara en massa elakheter när man skriver på forument så har ens pokerskillz inte särskilt stor betydelse. Det är ju ändå ens bidrag på forum som är viktigt. Jag kanske drar in 50-60K i veckan på poker, men om mina inlägg begränsas till att skriva "bajs bajs bajs, ....kiss" så kanske mitt bidrag på ett pokerforum är ganska begränsat.

 

Sedan är jag lite nyfiken på vilka det är som du har fått klart för dig är mer än lovligt dumma i huvet? Är denna insikt baserad på egen analys eller på vad andra berättat för dig? Jag kanske kan PM:a dig och berätta vilken religion du skall bekänna dig till, vilket politiskt parti du skall rösta på och vilka brudar du skall ligga med också...

 

Marcoman: Det ligger inte för mig att hålla på och småtjabba. Men tack för erbjudandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta trådar, förutom i avancerade, som Nebbis kommenterar blir faktiskt just så här. Ett kaos av pajkastning fram och tillbaka. Må så vara att Nebbis anser sig kasta de godaste och mest välgräddade pajerna, det är likförbannat bara pajkastning. Pokeredges dagbok, som var en av de intressantaste och mest lästa på pf.nu, gick i graven efter att Nebbis varit vänlig nog att påpeka någon av hans brister på ett fint och värdigt sätt.

Artikeln som Inicius_ skrev om "bluffar" i NLT SH utvecklades på samma sätt. Nebbis behöver inte förklara, han bara talar om att det är skit. Resten får läsaren tänka ut själv. Ja, jag vet att han skrivit oerhört fina och djupgående analyser också, men det hör till undantagen.

 

I avancerade gör han nog en helvetes massa nytta. För oss låglimit fiskar är hans effekt på forumet, i alla fall ur min synvinkel, snarare negativ.

Dels är jag ju för fiskig för att förstå de avancerade diskussionerna. Men framförallt så räcker det ju att han fick Pokeredges dagbok att upphöra för att Nebbis ska hamna på -. Där fanns det ju MYCKET att lära sig. Men efter att Nebbis varit där så fick man inte längre chansen att ta del av Pokeredges kunskaper.

Han får dessutom massor av människor som inte är lika genialiska som han själv, men bra mycket bättre än mig, att inte våga skriva längre. Det här hade ju kunna jämnat ut sig om Nebbis skrev massor med fina och genomtänkta inlägg själv om poker, men så är ju inte fallet. Det är mest en massa ilska och "varför kan de inte bara låta mig vara lite bättre och otrevlig på samma gång"

Fast det är ju inte Nebbis fel. Det är alltid någon annans fel, någon annan som inte klarar av att Nebbis är snäppet bättre än alla på forumet. Det är alltid någon annan som är för dum för att vara tacksam när Nebbis skriver ett svar utan att ta betalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I avancerade gör han nog en helvetes massa nytta. För oss låglimit fiskar är hans effekt på forumet, i alla fall ur min synvinkel, snarare negativ.

Usch, vad jag inte håller med dig. Jag är låglimitfisk och Nebbis inlägg har gett mig väldigt mycket.

Han får dessutom massor av människor som inte är lika genialiska som han själv, men bra mycket bättre än mig, att inte våga skriva längre.

Bortsett från pokeredge, vilka då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle 10/20-spelarna vara bättre än 200/400-lirarna på Prima tex?

 

skulle det vara så lönsamt att spela på Party?

 

visst ni menar kanske att även en online mid-stakes-spelare kan slå en live high-stakes-spelare men har även sett folk på 2+2 hävda att 10/20-lirarna på Party är bäst, dvs bättre än lodden, sonnert mfl. varför sätter sig inte i de gamesen isåfall? ingen bankrulle?

 

winrate kontra varians, u do the math din åsna! det skall väl även tilläggas att de som dödar motståndet på 10/20 (Bld, Samo , Lolo o jag själv förstås) huvudsakligen spelar 6-max, och inte HU som är vanligare på de riktigt höga stakesen.

 

kan ju bara tala för mig själv (antar att samo o grabbarna skulle hålla med mig) men jag personligen har inga problem med storleken på min snopp och behöver därför inte mäta den gentemot tex loddens bara för att det är kul. uppskattar pengar mer än bekräftelse ...

 

 

varför kalla sig dödarn när du inte är den kända dödarn? lite dumt att ge honom dåligt rykte pga att du ej kan uppföra dig kanske?

 

 

för övrigt så klippte du ju bort den del av mitt inlägg där jag själv skrev det du svarade, dvs att 50/100-gamesen var så tuffa att det mest handlade om att bli bäst snarare än att vinna mer pengar.

 

för övrigt går det väl ofta 25/50 och 50/100 6-max på prima.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mgps, tänk dig 10 bord 10/20 SH på party (innan det fanns 25/50 där, vilket var fallet när den diskussionen började). Du slår spelet för 6bb/100, snittar 850 händer i timmen, 4timmar om dagen. Det är ~$1000/h.

 

Jämför med att spela 50/100 för 4bb/100, två bord åt gången. Det blir också ~$1000/h om man antar att 50/100 borden spelar lite fler händer per timme eftersom de oftast har färre spelare.

 

Försök sedan hitta de borden 4h om dagen 6 dagar i veckan där du har den edgen. Vilket skulle du föredra? (observera att det bara är ett expempel, siffrorna är påhittade och jag vet inte om de är speciellt rimliga.)

 

----------------------------

 

 

Ja, jag vet att han skrivit oerhört fina och djupgående analyser också, men det hör till undantagen.

fel

 

För oss låglimit fiskar är hans effekt på forumet, i alla fall ur min synvinkel, snarare negativ.
okej, men jag tycker du har jättefel

 

pokeredges dagbok blabla

 

dagboken var bra, det nebbis skrev var bra, synd att den slutade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Harcourt: Jag kan inte acceptera att jag inte förstår allting som skrivs här på forumet och reagerar därför väldigt underligt i stället för att vara tyst och ja, jag vill skulle helst vilja att vi började varje dag på forumet med att sätta oss hand i hand i en ring med ett ljus i mitten. Sedan hummar vi mantran om hur alla är värda lika mycket, om de så råkar vara duktiga pokerskribenter, superfiskar eller galna våldtäktsmän från invandrarförläggningar. Vi ska allihop bortse från att det inte spelar någon roll att alla enligt nån bestämmelse ska behandlas lika för att en viss oumbärlig hierarki alltid infinner sig ganska snart ändå.

 

Det är ok. Vi pratar inte mer om det.

 

Beträffande vilka som är dumma i huvudet så menade jag bara att de som tar en viss sida på ett visst sätt i en viss diskussion antagligen visar väldigt tydligt att de har värderingarna på helt fel ställe. Nog om det.

 

* Korrigering av missvisande citat - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well. Jag tyckte ditt inlägg var lite roligt. Sedan insåg jag att ditt fejkade citat av mig fick mig att framstå som en bonnig smygrasist. Men sedan tänkte jag till lite mer och insåg att det för tänkande människor snarare fick Dig att framstå som en bonnig smårasist. Anyway, ditt inlägg var så lågt att jag inte skriver ngt mer till dig.

 

Moderatorer: Ni borde kanske kolla på Harcours fejkade citat av mig och rensa bort det. Jag uppskattar inte att han lägger ord som "galna våldtäktsmän från invandrarförläggningar" í min mun.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moderatorer: Ni borde kanske kolla på Harcours fejkade citat av mig och rensa bort det. Jag uppskattar inte att han lägger ord som "galna våldtäktsmän från invandrarförläggningar" í min mun. Det får ni gärna säga till honom också. Då får ni gärna ta bort detta inlägg också så att det inte ligger kvar.

 

Ta gärna bort alla Grymmes inlägg när ni ändå håller på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är möjligt att jag är mytoman. Jag kan faktiskt inte ens kolla upp hur trevlig eller otrevlig du var i inicius artikel, eftersom de inläggen tycks vara borttagna! Det torde i alla fall tyda på att det utvecklades till pajkastning. Innehöll inläggen nåt vettigt så borde de finnas kvar. Jag pratar då inte endast om dina inlägg, utan hela cirkusen som gick igång.

 

Ja, pokeredge vägrade att acceptera att du hade rätt (inte för att jag har mental kapacitet att bedöma vem som hade rätt) men det slutade inte med att du bara gav upp och tänkte: "Jävla idiot. Han får skylla sig själv om han inte fattar det". Utan det var tvunget att dras så långt det gick. Verkar inte som att du kan nöja dig med att själv veta att du har rätt och vet bäst. Det måste tydligen hammras in hos motparten också, fast det ser synnerligen hopplöst ut.

För mig kändes det i alla fall som en stor förlust att den försvann. Han var pedagogisk, snäll och säkert snygg också :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kan någon på det här forumet, NÅGON, försöka bemöta det jag skriver en enda gång istället? Nå? Ta en jävla diskussion MED mig istället för OM, är ni så jävla urvattnade att ni inte klarar av det? Försök åtminstone att visa att jag har fel i något jag säger, istället för att _KONSTANT_ hacka på att det jag säger är otrevligt.

 

Kära Nebbis. Det är ju precis det här det handlar om. Ingen tvivlar på att det du skriver är rätt. Fundera då på varför folk fortfarande blir irriterade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart i ligger det svåra med att första att Nebbis nästan uteslutande har RÄTT i det han säger, och att om han väl har FEL så tvekar han inte speciellt länge med att förklara vad som är RÄTT och VARFÖR han hade fel. Det är främst i dessa lägen man som lowlimit-läsare känner att man behöver en riktig analys.

 

Ett exempel på att Nebbis inte har något alls problem med detta är tråden under Avancerade som Elvis gjorde sig lustig över Nebbis motsägelser. Dessa var i själva verket inte alls motsägelsefulla, utan väldigt lättförståeliga och pedagogiska.

 

När det är så uppenbart att han har RÄTT i det han skriver så kan det väl inte vara nödvändigt att han ska tvingas skriva en hel uttömmande analys i ämnet som ändå inte tillför något mer än hans första post?

 

Vore jag i hans sits skulle jag också bli förbannad på alla plommon till förstå-sig-påare som inte har en aning om vad de svamlar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iamivar: Problemet är nog inte att folk tror att Nebbis har fel eller svamlar.

 

Om jag säger t ex A, och Nebbis, eller vem som helst egentligen, anser att jag har fel, och skriver: A är fel. B är rätt pga x och y, respekteras det oerhört mycket mer av medlemmarna, särskilt med tanke på Nebbis goda rykte vad avser hans kunskap, än om han t ex skriver: Du är dum i huvet. Hur fan kan du skriva någonting här alls? Jag tänker inte ens kommentera handen men alla ska veta att du är dum i huvet. (Detta är endast ett exempel.)

 

Märk väl att ingen hittills har klagat på Nebbis åsikter om hur spelet ska spelas. Flera inklusive jag uppskattar det dessutom.

 

Det som diskussionen handlar om är hur dessa åsikter framförs, men det verkar ha gått många, och uppenbarligen även dig, helt förbi.

 

De som stigit fram till Nebbis försvar här har i princip framfört två grunder för sin sak: 1. Supertequila svamlar och borde hålla tyst. 2. Nebbis har rätt i sak så alla andra håll tyst.

 

Frågan är om vi i detta forum inte ska ha lite högre ambitioner än så. Varför inte framföra sin åsikt saklig och utan personliga påhopp och överlåta till läsaren att bedöma vems åsikter väger tyngst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen är vi tillbaka till att jag inte får säga att något är fel utan att göra en avhandling om varför.

 

Men Nebbis, det är ju det folk vill ha utav dig.

 

I o f s så har du rätten att bara skriva att någon har fel, men kanske vore det bäst att undvika att krydda det med nedvärderande anmärkningar. Då skulle även de som "attackerar" dig nu respektera dig.

 

Samtidigt är detta ju ett pokerforum. Jag kan inte tala för alla, men åtminstone för min egen del, är syftet med medlemskapet här att diskutera poker med andra likasinnade och utbyta tankar och ideer. Då upplevs det tråkigt att en skribent, särskild en som man vet har höga kunskaper i ämnet, enbart skriver att ett tankesätt är fel.

 

Som sagt, det är din fulla rättighet att vara fåordig, men med tanke på att detta är ett pokerforum vore det väl optimalt om du tog dig tid att utveckla dig?

 

I vilket fall så tror jag att alla på forumet föredrar att alla betänker tonen när de skriver inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mgps, tänk dig 10 bord 10/20 SH på party (innan det fanns 25/50 där, vilket var fallet när den diskussionen började). Du slår spelet för 6bb/100, snittar 850 händer i timmen, 4timmar om dagen. Det är ~$1000/h.

 

Jämför med att spela 50/100 för 4bb/100, två bord åt gången. Det blir också ~$1000/h om man antar att 50/100 borden spelar lite fler händer per timme eftersom de oftast har färre spelare.

 

Försök sedan hitta de borden 4h om dagen 6 dagar i veckan där du har den edgen. Vilket skulle du föredra? (observera att det bara är ett expempel, siffrorna är påhittade och jag vet inte om de är speciellt rimliga.)

 

----------------------------

 

 

Ja, jag vet att han skrivit oerhört fina och djupgående analyser också, men det hör till undantagen.

fel

 

För oss låglimit fiskar är hans effekt på forumet, i alla fall ur min synvinkel, snarare negativ.
okej, men jag tycker du har jättefel

 

pokeredges dagbok blabla

 

dagboken var bra, det nebbis skrev var bra, synd att den slutade

 

 

 

mm det var ju precis det jag skrev. men tack ändå för svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att du FÖRUTSÄTTER att jag skrev att det var skit isf (utan att ens ha LÄST det själv), synnerligen intelligent gjort av dig.

 

Nej jag vägrade ge mig i pokeredge dagbok, särskilt inte när folk är sådana "haters" att de hade förutsatt att jag hade erkänt mig "slagen" då och gottat sig åt det. Jag har än så länge inte förlorat en enda diskussion på det här forumet. Varför det? Tja, framförallt för att folk aldrig argumenterar emot mina ståndpunkter, utan, i brist på förmåga, väljer att klanka ner på mig som person stup i ett istället.

 

Du har aldrig "förlorat". Va? Forumet är ingen tävling. Jag förstår mig inte på dig. Om du nu är så jävla klockren som du lägger sån energi på att övertyga oss om att du är så borde du skratta hela vägen till banken och ta det här forumet med en klackspark. Istället verkar det vara av yttersta vikt för dig att alla är övertygade om att du alltid har rätt. Varför? Jag förstår verkligen inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...