Gå till innehåll

Hetsiga diskussioner, från Beachjohans dagbok


Nebbis

Recommended Posts

(Greenstein tar upp det i Ace on the River).

 

Eller nej vänta, du har ju sagt att du inte bidrar till forumets utveckling om inte vi betalar dig för dina åsikter....

 

Haha så jävla klockren kommentar! hahahaha

 

(bryr mig inte om erat tjafs lr tar ngns parti. Men kul me klockrena kommentarer. Puss :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 178
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Borde väl inte kommentera, men.. Vad är det här, ett jävla dagis där alla är lika bra och får ha den coolaste trehjulingen? Knappast. Nebbis vet ju exakt vad han pratar om och om han är lite bitsk så är det bra för då kanske det han skriver till slut går in. Han är bättre, vet bättre och berättar att någon har fel. Lyssna och förbättra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är pinsam SuperTequila, inse det. Spelet har utvecklats, det vägrar du förstå. Dina "stjärnor" är inte i närheten lika bra på NL-holdem som de bästa internetspelarna, fatta det någon satans gång.

 

Tror du att de som var duktiga på schack i slutet på 1800-talet hade haft en chans mot kasparov? Nå? Det är exakt samma sak, men du är för trög för att inse det. Ren idioti att jämföra då och nu; ja visst, dom var duktig för sin tid och visst ska man ha respekt för det, men att tro att det dom har att säga om NL holdem har någon vidare bäring när det gäller dagens spel är helt befängt. Deras spel är på STENÅLDERN jämfört med de allra bästa på internet idag, hur lång tid ska det ta för dig att fatta det? Du kan sitta och läsa dina gamla jävla anekdoter från 70-talet om du vill, men tro inte att det har att göra med modern holdem. Man kan ha respekt för dem för vad de åstadkommit, men tro FAN inte att de har mycket att komma med när det kommer till dagens spel.

 

Det mest retsamma av allt är att du kallar MIG inskränkt, när det är DU som saknar insikt överhuvudtaget. Jag kan inte ens föreställa mig de KVAL jag skulle behöva gå igenom om jag behövde samtala med dig IRL, fy för den lede för att försöka få ut något av din "argumentation". Som en vän beskrev det hela "Ja han skulle väl dra till med helt vansinniga paralleller, typ "Nej jag behöver inte stänga kylskåpet, det sa Runar i den här intervjun här, titta så ska du få se.""

 

Poker kan spelas på TVÅ sätt, bra eller dåligt. Precis allt jag läst från dig tillhör det absolut sämsta möjliga i form av tips och analyser man kan ge någon annan.

 

Är det inte dags att inse att poker inte är din grej riktigt? Vinner du är glad jag för din skull, men ge FAN i att försöka ge andra tips, du stjälper mer än du hjälper som jag sa tidigare.

 

ElNeko: Skitkul, verkligen originellt! Och just ja, en sak till, din analys sög!

 

Frågan är om grabbarna i vegas och internetspelarna är bra på samma sak/sorts spel? Jag är ganska övertygad om att internetspelarna hade hävdat sig bättre i sådant fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är pinsam SuperTequila, inse det. Spelet har utvecklats, det vägrar du förstå. Dina "stjärnor" är inte i närheten lika bra på NL-holdem som de bästa internetspelarna, fatta det någon satans gång.

 

Tror du att de som var duktiga på schack i slutet på 1800-talet hade haft en chans mot kasparov? Nå? Det är exakt samma sak, men du är för trög för att inse det. Ren idioti att jämföra då och nu; ja visst, dom var duktig för sin tid och visst ska man ha respekt för det, men att tro att det dom har att säga om NL holdem har någon vidare bäring när det gäller dagens spel är helt befängt. Deras spel är på STENÅLDERN jämfört med de allra bästa på internet idag, hur lång tid ska det ta för dig att fatta det? Du kan sitta och läsa dina gamla jävla anekdoter från 70-talet om du vill, men tro inte att det har att göra med modern holdem. Man kan ha respekt för dem för vad de åstadkommit, men tro FAN inte att de har mycket att komma med när det kommer till dagens spel.

 

Det mest retsamma av allt är att du kallar MIG inskränkt, när det är DU som saknar insikt överhuvudtaget. Jag kan inte ens föreställa mig de KVAL jag skulle behöva gå igenom om jag behövde samtala med dig IRL, fy för den lede för att försöka få ut något av din "argumentation". Som en vän beskrev det hela "Ja han skulle väl dra till med helt vansinniga paralleller, typ "Nej jag behöver inte stänga kylskåpet, det sa Runar i den här intervjun här, titta så ska du få se.""

 

Poker kan spelas på TVÅ sätt, bra eller dåligt. Precis allt jag läst från dig tillhör det absolut sämsta möjliga i form av tips och analyser man kan ge någon annan.

 

Är det inte dags att inse att poker inte är din grej riktigt? Vinner du är glad jag för din skull, men ge FAN i att försöka ge andra tips, du stjälper mer än du hjälper som jag sa tidigare.

 

ElNeko: Skitkul, verkligen originellt! Och just ja, en sak till, din analys sög!

 

Frågan är om grabbarna i vegas och internetspelarna är bra på samma sak/sorts spel? Jag är ganska övertygad om att internetspelarna hade hävdat sig bättre i sådant fall!

 

Ja för ingen onlinespelare har ju någonsin vunnit någon stor tävling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde väl inte kommentera, men.. Vad är det här, ett jävla dagis där alla är lika bra och får ha den coolaste trehjulingen? Knappast. Nebbis vet ju exakt vad han pratar om och om han är lite bitsk så är det bra för då kanske det han skriver till slut går in. Han är bättre, vet bättre och berättar att någon har fel. Lyssna och förbättra!

 

Jag han vet tom med bättre än sig själv :lol:

 

 

Fold, men checka turn in the first place.

 

River är en ganska klar fold egentligen, att du synade och det stod påverkar inte min bedömning av det.

 

Angående riversynen som spelat då? Well, den är inte dålig alls egentligen

 

Vad är det jag säger då? Mja, riversynen är inte så usel alls egentligen (snarare korrekt),

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är pinsam SuperTequila, inse det. Spelet har utvecklats, det vägrar du förstå. Dina "stjärnor" är inte i närheten lika bra på NL-holdem som de bästa internetspelarna, fatta det någon satans gång.

 

Tror du att de som var duktiga på schack i slutet på 1800-talet hade haft en chans mot kasparov? Nå? Det är exakt samma sak, men du är för trög för att inse det. Ren idioti att jämföra då och nu; ja visst, dom var duktig för sin tid och visst ska man ha respekt för det, men att tro att det dom har att säga om NL holdem har någon vidare bäring när det gäller dagens spel är helt befängt. Deras spel är på STENÅLDERN jämfört med de allra bästa på internet idag, hur lång tid ska det ta för dig att fatta det? Du kan sitta och läsa dina gamla jävla anekdoter från 70-talet om du vill, men tro inte att det har att göra med modern holdem. Man kan ha respekt för dem för vad de åstadkommit, men tro FAN inte att de har mycket att komma med när det kommer till dagens spel.

 

Det mest retsamma av allt är att du kallar MIG inskränkt, när det är DU som saknar insikt överhuvudtaget. Jag kan inte ens föreställa mig de KVAL jag skulle behöva gå igenom om jag behövde samtala med dig IRL, fy för den lede för att försöka få ut något av din "argumentation". Som en vän beskrev det hela "Ja han skulle väl dra till med helt vansinniga paralleller, typ "Nej jag behöver inte stänga kylskåpet, det sa Runar i den här intervjun här, titta så ska du få se.""

 

Poker kan spelas på TVÅ sätt, bra eller dåligt. Precis allt jag läst från dig tillhör det absolut sämsta möjliga i form av tips och analyser man kan ge någon annan.

 

Är det inte dags att inse att poker inte är din grej riktigt? Vinner du är glad jag för din skull, men ge FAN i att försöka ge andra tips, du stjälper mer än du hjälper som jag sa tidigare.

 

ElNeko: Skitkul, verkligen originellt! Och just ja, en sak till, din analys sög!

 

Frågan är om grabbarna i vegas och internetspelarna är bra på samma sak/sorts spel? Jag är ganska övertygad om att internetspelarna hade hävdat sig bättre i sådant fall!

 

Ja för ingen onlinespelare har ju någonsin vunnit någon stor tävling.

 

Tycker du att det där var en bra kommentar?

 

Mig veterligen så kan inte internetspelarna mäta sig med "the regulars in Vegas" på samma sätt som Ivey, Hansen etc kan sätta sig och spela på internet med lysande resultat. Visst kommer strömmar av dessa unga tallanger och klonkar ett bracelet här och där och de vet hur man ska spela matematiskt korrekt i varje given situation men live finns det fler faktorer vågar jag nog påstå.

 

Jag tror att Farha kan sätta sig på vilket site som helst och plussa rakt ut, vare sig han möter lirarerik eller thuritz. Men dessa spelare skulle få det svårt i de stora livespelen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om grabbarna i vegas och internetspelarna är bra på samma sak/sorts spel? Jag är ganska övertygad om att internetspelarna hade hävdat sig bättre i sådant fall!

 

De bästa spelarna på Partys 5/10 och 10/20 skulle troligen krossa spelarna i tex "High Stakes Poker".

 

Jag tror de flesta som har sätt HS underskattar spelarna där. Dessutom spelar de för en show där så en hel del spel kan ju vara påkostat. Skulle man få höra djupa analyser från dessa storspelare så skulle man nog få ändrad uppfattning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att Farha kan sätta sig på vilket site som helst och plussa rakt ut, vare sig han möter lirarerik eller thuritz. Men dessa spelare skulle få det svårt i de stora livespelen.

Vad baserar du det på?

 

Har väl inte speciellt många äkta exempel mer än de sessioner jag har railbirdat på FullTilt, eller de historier man har läst på 2+2 om hur spelare som thuritz åkt till Vegas och gulat en tredjedel av rullen.

 

Jag säger inte att jag har rätt men skulle va kul och höra från någon som riktigt vet lägga fram konkreta exempel som talar för att internetspelarna är SÅ dominanta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk JAGAR hansen online, men sånt fattar inte du och sånt vet du ingenting om, så sluta med ditt jävla "mig veterligen".

 

Handlar nog inte om vad jag fattar eller ej då jag inte har nån direkt insikt i ämnet annat än från åskådarplats (har inte heller påstått annat). Som sagt det var bara en min teori och jag är glad att jag fick ett seriöst och trevligt svar tillbaks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag favoritiserar inte WSOP stjärnorna men jag ser ingen anledning till att förakta dom som om de vore dumma och rent efterblivna.

 

Att ta en 2+2 historia som exempel kanske var dumt, men du som är insatt kan väl isåfall berätta hur bra dessa superindivider klarar sig i livespelen? Och nu snackar vi inte turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elvis: Du kanske ska citera där jag FÖRKLARAR varför jag ändrade ståndpunkt också om du ska försöka göra dig lustig på min bekostnad. Men det är lugnt, gör narr på den längsta analysen (och kanske den bästa, men framförallt garanterat den sista) jag skrivit på länge på den här siten, smart, du kommer säkert lära dig mycket poker.

 

thefman: Lol säger jag bara, "dig veterligen", vad exakt vet du? Jag HATAR just den typen av kommentar som du skrev nu, du har ingen aning om vad du pratar om, och att farha/hansen skulle kunna sätta sig på några NL-games och vinna rakt ut är det löjligaste jag hört. Folk JAGAR hansen online, men sånt fattar inte du och sånt vet du ingenting om, så sluta med ditt jävla "mig veterligen".

Tagga ned

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vågar inte ens tänka mig hur spelet hos nästa generation svenska pokerspelare kommer se ut om de baserat sin utbildning på SuperTequilas "goda" råd och spelet i HSP. Jag försöker föreställa mig en hybrid av Eli Elezra och SuperTequila kryddat med callingstationtendenser ala Negreanu men jag har inte kapaciteten till det, eller rättare sagt, inkapaciteten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vågar inte ens tänka mig hur spelet hos nästa generation svenska pokerspelare kommer se ut om de baserat sin utbildning på SuperTequilas "goda" råd och spelet i HSP. Jag försöker föreställa mig en hybrid av Eli Elezra och SuperTequila kryddat med callingstationtendenser ala Negreanu men jag har inte kapaciteten till det, eller rättare sagt, inkapaciteten.

 

Jag tror nog att de allra flesta här greppar att finalbordsspel på WPT som vi ser på TV inte går att applicera i vårat spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vågar inte ens tänka mig hur spelet hos nästa generation svenska pokerspelare kommer se ut om de baserat sin utbildning på SuperTequilas "goda" råd och spelet i HSP. Jag försöker föreställa mig en hybrid av Eli Elezra och SuperTequila kryddat med callingstationtendenser ala Negreanu men jag har inte kapaciteten till det, eller rättare sagt, inkapaciteten.

 

Jag tror nog att de allra flesta här greppar att finalbordsspel på WPT som vi ser på TV inte går att applicera i vårat spel.

 

Inte för att jag orkar lägga mig i. Men spelet som staahla skrev om är antagligen Cashgame, inte turneringar..

 

 

sen OT: Nebbis eller någon duktig teoretiker, kan du ge mig en bra anledning till att bästa på 10/20 party osv, skulle krossa HSP-gänget, jag tror att de gör de. Men jag vill ha en bra anledning, då mina kompisar inte tror mig :) Då de tycker att de i HSP är de bästa de sett...

 

Tror ni förövrigt att bästa 10/20 spelarna skulle slå HSP-gänget IRL, eller bara på nätet? (någon moderator får gärna dela den här disskussionen till en annan tråd)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina 25 öre om varför Partyspelarna antagligen är bättre vilket ärbaserat enbart på vad jag läst ;)

Spelet på party har utvecklats för att knäcka ABC-pokern och är mycket mer aggressivt.

 

Öppenlimpning som är mer regel än undantag i HSP förekommer i stort sett aldrig. Dessutom 3-bettas det i position mycket mycket mer och med betydligt sämre händer än vad HSP-spelarna gör (inte sällan som bluff).

 

Den här typen av spel har jag inte sett att någon på HSP behärskar.

Att notera är att detta mer aggressiva spel har en nackdel: Stora swings som kräver en bankrulle som är mycket högre än den traditionella. Enligt vad jag läst uppemot 100 inköp :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...