Gå till innehåll

Hetsiga diskussioner, från Beachjohans dagbok


Nebbis

Recommended Posts

  • Svars 178
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

(Greenstein tar upp det i Ace on the River).

 

KLNSADKNDASBÖDSABJDSABJÖDSÖBJDASBJADSBJDSALJLDBSBDSLBJLADBJLÖDBLÖ JDBLÖJDBLJÖDBLÖJDSABSDALSLBLJÖAAÖDLBÖASDASDJDSBÖASLÖÖALJJÖLAÖLJALÖJDJLASLASD

 

Seriöst det är för mig helt ofattbart hur man lyckas skriva så mycket smörja som du gör supertequila. Allt du skriver är REN rappakalja, ibland är det bara konstaterande av totalt uppenbara saker, men merparten av det du skriver är förslag som rentav skadar folks utveckling. Du ger så felaktiga råd att det nästan är ledsamt att se, jag mår ILLA av att se någon sitta och omedvetet förstöra andra spelares framtid genom att de överhuvudtaget lyssnar på vad du skriver och försöker få fram någon logik i det. Det är skrämmande, och jag kan inte påstå att jag inte är nyfiken på hur dina tankegångar (om det finns några överhuvudtaget) går när du sitter och skriver ditt stoff och analyserar händer på det sätt du gör.

 

Du gör folk en otjänst genom att skriva överhuvudtaget, så jag uppmanar helt enkelt alla som läser på det här forumet att fullkomligt ignorera allting SuperTequila skriver, det kommer stjälpa mer än hjälpa er att lyssna på hans "råd" i längden, det kan jag garantera.

 

Ledsen om du tar så illa upp, men jag gör inte anspråk på att ha rätt, och det jag skriver är bara mina egna reflektioner.

 

Jag skulle däremot uppskatta om du skrev hur du tycker att handen ska spelas och varför, så kanske det bidrar till min egen utveckling.

 

Eller nej vänta, du har ju sagt att du inte bidrar till forumets utveckling om inte vi betalar dig för dina åsikter....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sagt det förut. Det funkar inte att hänvisa till nåt kännt namn hela tiden och sen knappt förstå vad det handlar om.

Anledningen till att jag hänvisar till böcker, artiklar, mm är att jag studerar en hel del litteratur kring poker, och är van från yrkeslivet att hänvisa till underliggande källor, inte för att namedroppa.

 

Sen lämnar jag min analys... fritt fram att bemöta. Jag är öppen för andra åsikter och välkomnar dem dessutom om det bidrar till utveckling... så shoot med din analys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The mighty one has spoken. Halleluja.

 

Kom igen när du är med i Hall of Fame pysen innan du kritiserar folk som spelade vinnande när du gick i blöjor eller töntade runt med Counterstrike.

 

Nä.. utav respekt för Beachjohans dagbok tänker jag inte besvara fler OT osakliga inlägg fr Mr inskränkt-poker-kan-bara-spelas-på-ett-sätt. Har du nåt mer OT så vet du var PM-knappen finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du veta något? Pokerlitteratur SUGER i princip. Så, då kan du sluta hänvisa till brunson och alla dina favoriter från tv.

 

"I am the one and only,

Oh yeah!

Call me, call me by my name or call me by number,

You put me through it,

I'll still be doing it the way I do it,

And yet, you try to make me forget,

Who I really am, don't tell me, I know best,

I'm not the same as all the rest,"

 

Efter dina senaste inlägg i den här dagboken var det den låten som började gå i huvudet på mig :lol:

 

Det känns mest troligt att han synar flop med par och inside och kanske även 99. Har han färgdrag har han troligen två överkort eller färgdrag med par/stegdrag och då borde han hört av sig på floppen. Med riktigt bra träffar borde han också höja floppen då det finns ett stort gäng actionkillers som kan komma på turn.

Med den utgångspunkten känns det rätt att betta alla kort utom 5:or och 7:or på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det ÄR konstruktiv kritik. Försök tänka själv istället för att hänvisa till någon annan hela tiden. Allt går inte att applicera på nån pokerbok. Min åsikt är att det är bättre för andra också om dom får din egen åsikt, skribenternas åsikter kan dom ju faktiskt kolla upp ganska enkelt själva...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...