Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

58 minuter sedan, säger ölkaka :

Haha jag har nog sprungit över EV med svs chatten eller så tar min inte Karen över o jag får prata med någon higher up

Jag loggade in med bankid på datorn förut i samband med uppdateringen. Hade inte annan inloggningsmöjlighet då telefonen inte funkade av någon anledning med sidan. Meddelar i samband med den att bankid på fil inte längre går att logga in med varpå jag får svaret av tjejen i supporten att hon minsann kunde logga in på andra sätt så funkar det inte får jag spela på webben (vilket var en helt horribel spelupplevelse). Ba tack. Det var ju exakt det jag frågade om, huruvida du kunde logga in på andra metoder som jag inte har tillgång till eller inte....  :D

Sen fick jag höra av en slump 4 månader senare när jag pratar med en annnan i supporten i helt annat ärende att man kunnat logga in hela perioden med bankid på fil bara man valt inloggningssätt mobilt bankid och ändå använt bankid på fil (à sedvanlig svslogik och funktionalitet)... Detta ska "alla på supporten vetat om" hela perioden enligt honom. Då hade jag spelat i flera månader på webbklienten i onödan...

Tror i stort sett aldrig jag fått något vettigt svar oavsett frågeställning. Honestly tycker jag dom flesta pokersupportar är nå så obeskrivligt värdelösa. Sidorna kan ju vara tacksamma att spelarna är beroende av dom för att tjäna pengar. Dom känns oerhört medvetna om detta faktum att döma på snittbemötandet man får.

Redigerad av afghan_balla
.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 minuter sedan, säger ölkaka :

Haha jag har nog sprungit över EV med svs chatten eller så tar min inte Karen över o jag får prata med någon higher up

Jag frågade en stund innan dig och till mig sade de "vi kommer inte delge någon mer information än den som står på hemsidan". Du har helt klart talang! 

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rake hit o dit. Ingen tänker på hur stackars ryska-momsronny ska göra sig ett leverne nu.

Om fisken får välja mellan svensk eller internationell spelarpool lär ju den svenska dö ännu mera. Finns ju knappt action på /10+ redan nu som det ser ut.

Redigerad av StoffeRemy
  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, säger stefanovic :

Hur funkar de på 365 , kan man välja pool på cash game eller blir man commited till endast en pool?

Bet365 har en egen pool (oftast pundbodd, men även några Eusrobord) och en internationell pool. SPelaren väljer själv var de vill spela. I Bet365s fall så är den egna poolen högre rejkad (eller var så innan i alla fall). Så det finns möjlighet - jag bara spekulerar - att SvS har egna SEK-bord till en viss rake, och internationella Eurobord till "vanlig rake".

Eller så är de helt segregerade på cashgamet, ingen vet väl än, skulle inte lita på vad någon support säger i alla fall. Lägre rake på eurobord går i alla fall inte.

Till skillnad från SvS så har iPoker en halvkompetent fraudavdelning (inte lika bra som Microgamings dock, RIP), så de mest uppenbara fuskarna kan nog se sig om efter en ny sedelpress.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller tummarna för att bytet blir lyckat och poolen får leva vidare! Det kan sluta allt mellan katastrof och riktigt bra. Det bästa vore väl en låst SEK-pool. Kommer ju bli ett upplyft i mjukvara. Lite tråkigt på nått sätt. Halva grejen med svs är att det ska vara fult, icke-användarvänlig och lagga. Men det går väl att leva med

  • Like 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, säger UnitOperations :

Håller tummarna för att bytet blir lyckat och poolen får leva vidare! Det kan sluta allt mellan katastrof och riktigt bra. Det bästa vore väl en låst SEK-pool. Kommer ju bli ett upplyft i mjukvara. Lite tråkigt på nått sätt. Halva grejen med svs är att det ska vara fult, icke-användarvänlig och lagga. Men det går väl att leva med

Jag hoppas med, om det blir ipoker rake utan RB är onlinepoker drömmen död i sverige. Men kan bli riktigt bra klienten har buggat som fan senaste tiden.

 

Och att kunna köra pokertracker utan rysk spionprogramvara.

Kommer bli svårare för dom som kör vanliga bord och tableselectar hårt då Ipoker har anonym lobby och man först ser spelarnas namn när man postat blind nu kanske regsen måste spela varandra, vilken mardröm. Omöjligt med ipoker rake givetvis

 

100bb poker blir en omställning med jag som många älskar nog 200bb poker

Redigerad av WesleyWyndamPryce
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, säger szenna15 :

Hoppas verkligen på spelarpool hålls för svenskar likt Ola nämnde, ingen som har någon update angående rake situationen eller spelar pool?

Suppor har absolut noll koll :(. Hoppas att något positivt kan komma från det.

 

Den 2023-04-19 kl 18:08, säger ölkaka :

 

Man får lita på Axel! Det är ju en bra nyhet om klient byte då om vi kan rakea mindre och få tillgång till en större pool! :D KÄMPA!!

 image.png.11438c2674950c1e888f58bfb1e0ca72.png

image.png.b80043b66db5b03c777dc601f50c5aea.png

Han verkade ändå vara lite mer kunnig då jag blev vidarebefordrad till honom! Antagligen blir det en sluten pool/svs bord som har gamla raken eller nåt

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, säger Bryggkaffe :

Så fritt val mellan EUR och SEK i cash alltså. Jag är skeptisk till att de redan få SEK-borden överlever den modellen men vi får väl se. 

Man får väl anta att fisken migrerar till EUR, inga anonyma bord heller som fisken älskar.  

Tråkigt att en hobby man lagt 100 timmar i månaden på nu troligtvis kommer försvinna.

De som lever på svs poker kommer nog få det tufft särskilt om det är anonyma lobbies på sek sidan med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...