Gå till innehåll

Lobo

Members
  • Innehåll Antal

    2 090
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    45

Allt postat av Lobo

  1. Att sitta och tjata om spela heads-up mot andra spelare för att de råkar vinna en pott är jävligt drygt imo.
  2. Jag utgår ifrån att du slår nivån du håller till på. Lägg på minnet att du oftare är favorit att vinna potter mot dina sämre motståndare. Av den anledningen får du då fler "bad beats" än fi.
  3. Detta måste du jobba med.
  4. Rent generellt är det bättre att slowplaya denne hand än om du exempelvis skulle sitta med AK.
  5. Många gör det felet! Tänk istället vad som ligger i potten 8420 delat med 2700. Då blir pottoddset 3,1:1 (4,1x pengarna). Träffa färgen på river är 4,1:1. Med hålstegen kommer vi ner på 2,8:1 och då får vi en marginell syn, om vi inte tar hänsyn till at fi kan ha en bättre färg samt att vi kan vara uppe mot triss eller dylikt.
  6. Nej, det är backup och återställning. Hittade i alla fall hur man gör. Options - Databaase Managment... - Connect - Create New Database. Om man vill ta bort någon databas går man i på PostgreSQL - Pgadmin - dubbelklickar på postgre. Därefter krävs det ett lösenord (i alla fall för mig). Det lösenordet hittar ni alla fall på Database Managment
  7. Ställer en fråga här. Ni har ju Holdem Manager. Hur nollställer man databasen?
  8. Lobo

    Steps

    Är det helt omöjligt att sälja, lösa in eller överföra steps till någon annan?
  9. Lobo

    Grindfrågor

  10. Om han checkar både flopp och turn istället för att satsa på turn får han syna rivern mycket oftare än vi som bettar turn.
  11. Blir till att syna lite rivrar.
  12. Troligtvis för att man inte klarar av eller vet hur man ska spela handen.
  13. Sämre payback än monopolet.
  14. Checka floppen. Om ingen bettar turn är det en rimlig chans att du leder, betta 3/4-dels pott. Längre bör du inte ta din hand imo.
  15. Lobo

    Grindfrågor

    Tänk på att det är inte så stor skillnad mellan fiskarna på dom olika nivåerna. Det är de bra spelarna som blir markant förbättrade när du kliver upp. Så....., tableselcting.
  16. Din raise där var EV+.
  17. En bra spelare har fler bad beats än en dålig spelare. Är du en bra spelare?
  18. Gillar synen på hans miniraise på floppen i sista handen. Du har förklarat varför du höjde för lite på turn, så wp i alla händer.
  19. Skulle underlätta en del om du skriver ut storleken på pottena på respektive gator.
  20. Det kan du inte begära på en lördag kväll, det kan du bara inte.
  21. Först av allt. Det kan aldrig vara ett jättefel att enbart syna om du har odds för det. Med den miniraisen får Hero ett odds på 4:3:1 och att sätta färgen på turn ger oddset 4:1, och då räknar jag inte in att han även sitter på ett ess. Svårt att räkna med fem outs extra med tanke på att fi höjer, möjligtvis tre outs och då blir synen ännu mer profitabel. Det är ett misstag att enbart syna om vi vet att vi leder eller om vi är favorit på floppen till att vinna handen. Fast sådana saker kan vi bara spekulera i. Vad vi vet är att vi har odds för att syna mot nästan vilken ledande hand fi än har. Jag säger inte att pusha/höja är dåligt eftersom han säkert även synar med sämre händer, däremot har vi nog inte så mycket fold equity.
  22. Hand 1. Sätt upp hans HH i pokerstove och jämför sen med din hand därefter. Tänk på att potten var ohöjd när du gör det. Hand 2. Bör du nog enbart syna hans höjning på flopp. Vad som sen händer får vi ta ställningen till då.
  23. Jo, din kompis hade rätt. Fi fick oddset 3,1:1 för en syn och det är alldeles för bra. Ge han istället 2:1. Det hade varit bättre att gå all-in än denna höjning. De direkta problemen med detta är att det blir svårare att spela handen korrekt fortsättningsvis.
  24. Men du var knappast reggad på Full Tilt innan erbjudandet....
×
×
  • Skapa nytt...