Gå till innehåll

Lobo

Members
  • Innehåll Antal

    2 090
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    45

Allt postat av Lobo

  1. Den sammanlagda chansen är fel. Det ska vara 35 % chans. Uträkning: 1 - (47 - 9) / 47 * (46 - 9 / 46= 35,0
  2. Lite synd att jag köpte Holdem Manager vid 0.00-snåret. Gick för säkerhets skull in på PF innan och tittade om någon skulle sälja, och såg nu i morse att din var till salu.
  3. Well, oavsett om jag har läst eller inte, så är det inte relevant i denna fråga. Du bör kolla mer objektivt på ditt spel preflopp, och inte bara vad du tror om fi.
  4. Lobo

    .

    Vill du ha analyser är nog inte detta rätt dagbok att fråga....
  5. Lobo

    .

    Det är annorlunda att spela 44 med det djupet än om du sitter 200 djupt.
  6. Det optimala är när fi gör misstaget beroende på vad du satsar. Angående Wahlens1 spel så är den första minihöjningen ett misstag (har förklarat varför tidigare). Den andra är mer rimlig (ungefär av samma anledning som varför den första miniraisen är fel). För att inte bli exploterbar kan man ändå inte bara sitta och miniraisa med AA. Hoppas verkligen du (wahlen1) spelar likadant med exempelvis AK någon gång.
  7. Var är analyserna på spelen? Om du bara är intresserad av att bokföra, så är denna sida väldigt bra för detta -> http://www.spelboken.se/
  8. Om jag ska kommentera så kan jag säga följande. Ja, jag är på de andras linje om att fold är korrekt spel. Däremot vill jag inte säga att det som spelat är ett jättemisstag.
  9. Jag har bara kommenterat uträkningarna och ingenting annat.
  10. Du har ju bara hittat "cream la cream" i fi:s range. Är du medveten om att det är alltid minst 10 % chans att någon bluffar när de gör ett stort bet. Sen sitter han exempelvis knappast för ofta med handen J7.
  11. Varför skulle inte fi kunna sitta på QQ eller KK eller rent av handen JK ?. Om ni tänker räkna, så räkna på hela hans range.
  12. Att spela 100-300/bets och sedan donka 1000 dollar, får en att känna att de andra spelen har varit meningslösa. Eller har du skrivit fel på insatsen?
  13. Inget undgår ditt skarpa öga.
  14. Om vi kallar knappen absolut position. Då är det att ju närmare knappen du sitter, desto bättre blir din absoluta position. Relativ position är position från den som troligen kommer att satsa. Ju närmare höger du sitter till den, desto bättre blir din relativa position. Om du förväntar dig att den som höjde också c-bettar i multipla händer är din "relativa positon" dålig om du precis sitter efter höjaren. Tänk dig att du synar en höjning från utg+1 och två eftersynare tillkommer. Du har position på höjaren, men du är inklämd mellan två eftersynare.
  15. Det kan vara bra att sitta till höger om en som höjer mycket. Den som höjde förväntas c-betta på floppen och du blir oftast sist att agera på rundan. Detta kallas relativ position. Då fick vi lära oss lite i nybörjardelen också i dessa trolltider.
  16. Även om det inte var något fel på programmet, så var det inte riktigt det jag sökte. Om jag pillar in exempelvis J9o så får jag lite över 40 % på att floppa par. Då räknar det väl även på att brädan kan para sig. Jag vill ha ett program som säger 32,4 % här (inkl trips and quads). Hade pokeroffice tidigare och doms uträkningar visade också över 40 procent. Huvudfrågan kvarstår dock. Hur stor är chansen att jag floppar en färdig stege eller ett etegdrag med åtta vinstkort med exempelvis handen J9o.
  17. Lobo

    hu sng

    32o vs random (32,3 % - 67,7 %) bb 2 units sb 1 units limpa in 1 units= 3:1= 0,25 %
  18. Det blev svårare att tjäna pengar. Man var inte lika sugen längre och man ville testa något annat. Fast den största anledningen var nog ändå att man blev limiterad på för många bolag.
  19. Jo, jag har hållit på tidigare. Har sedan en tid övergått till poker. Blir bara några sporadiska bet då och då. Är det något evanemang, så blir det lite mer. Det behöver inte vara fel att leta "surebet" fast du bör inte spela på alla tecken då. Försök leta upp var värdet finns och lägg pengarna där. Det är även min uppfattning att det är svårare med betting än poker. Jag har skrivit en lång tråd om sportbetting som heter "seriös sportbetting" i "övriga skicklighetsspel om pengar". Har för mig att jag har länkat den till dig tidigare.
  20. Kommer ihåg att du var intresserad av sportbetting. Hur går det med det?
  21. Blir lite väl mycket "märka ord" nu.
  22. Bump. Någon som vill räkna på ovanstående exempel?
  23. Du gjorde senaste höjningen och förväntas c-betta, så donkspel? Nope!
×
×
  • Skapa nytt...