Gå till innehåll

Lobo

Members
  • Innehåll Antal

    2 090
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    45

Allt postat av Lobo

  1. Är du något slags facit?
  2. Fi:s range blir väl väldigt snäv vid en 4-bet. Hade jag 3-bettat med vilket par som helst, så hade jag minimum synat den höjningen (höjde med enbart 750) också.
  3. Han har 4-bettat dig pre och checkraisat floppen. En bra läggning är säkerligen det bästa alternativet här.
  4. Om nu 20k enbart är din spelkassa, så har du spelat tok för högt. Jag skulle inte rekommendera mer än 2 %/bet och då är jag ändå snäll. Om du tappar eller plussar 25 % kan du utgå ifrån att spela 2 % från summan då. Kanske lite svårt att börja med det nu när du har tappat 5500:-
  5. När folk gör en stor insats är det alltid minst 10 % chans att de bluffar.
  6. Det är p.g.a. den killen som fold nog är det rätta. Vad vill han med sin syn? En tjuga på att PvPapco ställde med sina AQ och Apeet69 vek upp AA.
  7. Att han inte checkraisar floppen när alla andra har lagt sig är en gåta för mig i alla fall.
  8. Fast jag vill att det ska vara som förr.
  9. När man är all-in så vänds korten inte upp som det gjordes förr hos Prima-nätverket, förutom då om man spelar en tunering. Tycker detta är en del av tjusningen inom poker. På Fulltilt ex. där vänds korten upp. Varför är detta ändrat? Undrar även om det Finns någon liknande sida som PokerTableRatings där man kan skumma igenom spelarnas resultat för dom som spelar på Prima?
  10. Lobo

    .

    Varför ska man inte det? Jämför inte detta med storligorna ute i Europa där compilerna har klart bättre koll.
  11. Lobo

    Rooney

    Enligt oddsen ligger det närmare vad SuperTequila anser. Dock finns det 36 gånger (innan commision) hos Betfair.
  12. Lobo

    Rooney

    Hur pass mycket bättre är Sydkorea än Nord?
  13. Man skämtar aldrig i spelberoendetrådar.
  14. Så du menar att vinnande spelare inte kan vara spelberoende?
  15. Vaselin kan funka
  16. Lobo

    Rooney

    Du skulle nog må bra av en PAUS!
  17. Det var dåligt formulerat! Jag menade att med det pottoddset är en syn korrekt.
  18. Potten är väl 4400 när fi har gått all-in. Att folda med det pottoddset är nog riktigt EV-.
  19. ...och skakade lite lätt med huvudet.
  20. Han har redan deklarerat att han fick runt 30k och hur systemet såg ut. Varför varför skulle han ljuga om detta? Anledningen till att det blev så lite pengar är den sneda prisfördelningen (40-20-40).
  21. Därför är den senaste aktiviteten från 1970
  22. Lobo

    Folda KK ?

    Penils -> Varför skulle det vara rätt att vika KK om fi bara höjer med 4k. Du träffar trissen var 9:e gång. 4k x 8k= 32k (bägge har mer i sina stackar) Om du nu verkligen kan göra en riktig heroread så är det optimala att vika först efter floppen om du inte träffar. Du bör nog se mer objektivt på denna hand och inte bara gå efter dina egen subjektiva bedömning. Fi har nog något annat än AA oftare än du tror, även om jag kan hålla med att det luktar lite AA här.
  23. Detta gäller väl knappast långdistanslöpning.
×
×
  • Skapa nytt...