Gå till innehåll

Lobo

Members
  • Innehåll Antal

    2 089
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    44

Allt postat av Lobo

  1. Det har alltid varit samma sak med Kolgjini hästarna sedan Lutfis tid med mycket galopper. Börjar dom sen att galoppera vet hästarna om att de kan försvara sig med galopp för att slippa springa, så det är inte alltid att de bara rullar över eller har ont någonstans. Minns också många gånger när Ludde körde hästarna fullständigt slut i loppen med tokiga styrningar, fick de bara sen tillräckligt med vila kunde de komma ut som nya hästar nästa gång. Rapid Pal är i grunden en bra häst, stod 1 2,70 på V75 så sent som i januari trots spår 12, felade då, även om den har vunnit lopp efteråt har den inte riktigt hittat stilen sedan dess, men det finns kapacitet att vinna ett sådant här lopp.
  2. Jag kommer att hålla ett öga på Il Forte i avd 7. Hur hamnade den hos Robert Bergh? I debuten för Bergh brakade den till ledningen från spår 8, väl optimistiskt från Bergh sida med tanke på att den gick med skor och inte startat på tre veckor, galopperade i sista sväng som slagen, men den såg fin ut, har nu vilat tre veckor efter det loppet. Synd att det inte bara är fem hästar på start eftersom alla på tillägg nu får längre anlopp. Tänk på att denna häst vann försök och final på V75 1,5 år sedan, men fråntogs prispengarna för otillåten medicinering. Il Forte är i kväll anmäld barfota runt om vilket så klart är intressant.
  3. Jag läser alltid vad du skriver Folke, du är insatt i det mesta. Det är samma man med det gula stalltipset. Vad jag vet reser han inte runt längre. Jag tror att problemen kan bli större att folk sitter hemma och spelar istället för att åka ut till travbanan. En normal funtad människa vet att äga häst är en ren förlustaffär. Premiechansen är ett bra sätt för Svensk travsport att sno ännu mer pengar för hästägarna. En del av charmen att äga travhäst är att gå in i vinnarcirkeln med uppskattande applåder från publiken. Den charmen försvinner ju om inte publiken kommer och då blir det inte lika attraktivt att äga häst längre. När jag har varit på trav någon vardag är det mycket mer procentuellt nu än tidigare att publiken består av hästägare. Inne i vinnarcirkeln står hästägarna för sig själva med sin vas och en blombukett och traskar sen vidare på en mörk tom publikplats. Det finns några tillfällen när man har besökt travbanan att det har skett lite roliga saker. En gång var när Magnus Sandgren körde finish ett varv för tidigt på Jägersro och drev sin häst i tron att det var målgång. Efter målpassagen vred han ut sin häst till höger i tron att han hade vunnit loppet, medans de andra fortsatte ett varv till. Efter ha kommit på sitt misstag fick han vackert vrida sin häst tillbaka och fullfölja loppet, det gick inte så bra för han. En annan gång var på Halmstadtravet. Det var klart för start. Jag råkade tittade mot stallbacken och såg då att det dök upp en nytt ekipage från stallbacken som kördes ut på banan. Kusken hade bestämt sig att med full fart köra mot körriktningen medans de andra var på väg att volta. De fick flytta sig när hästen kom farande i hög fart. Kusken fortsatte varv efter varv, medans övriga kuskar och publik undrade vad som pågick. Efter några varv gick en funktionär ut och ställde sig på banan och skrek 'Stanna', kusken brydde sig nämnvärt och fortsatte i full fart några varv till. Till slut körde kusken lugnt ut och försvann ner mot stallbacken igen. Sen var det även en helt orimlig grej när Johnny Takter vann ett lopp på Jägersro, fått sitt pris, segerdefilerat och mottagit publikens hyllningar. Efter ett tag hörde man speakern i högtalaren att hästen hade blivit diskvalificerad. Loppet var öppet för 4-åriga och äldre hästar. Takters häst var bara 3 år. Det betydde att de tillkom en ny beskrivning i resultatlistan som löd 'd inkom1'.
  4. Väl skrivet inlägg, representanter från Solvalla behöver läsa välformulerade texter. Mitt råd är att skicka in din feedback till Solvalla då de inte verkar förstå allvaret. Mannen med det gula stalltipset var runt på de flesta banor förr i tiden och sålde sina tips, även frun brukade vara med så de täckte flera ingångar. Var ett kul inslag, speciellt när det var dubbeltrav och han sålde sista stalltipset till morgondagens trav. När Solvallas banprogram påminde om Travronden gick det ganska skapligt för dom.
  5. Jag förmodar att din fil heter Surebet.xlsx. Om du vill att kalkylarket alltid ska se likadant ut när du öppnar det kan du spara det som Surebet.xltm istället som en mall. Om du sen måste spara något så skapas det en ny fil där du kan göra dina ändringar. Kan vara vettigt att göra det offentligt när du ändå har visat det.
  6. Bra jobbat. Lösenordskydda bladet utom de celler du skriver i så slipper du tillägget med de röda cellerna. Rekommenderar också att du använder huvudarket som en Excel-mall, så att det alltid är tomt när du öppnar det.
  7. Nu har de uppdaterat layouten på ATG, blev ett jävla liv förra gången, en månad senare var det ingen som saknade den gamla, lär väl bli samma här. Går att använda den gamla ett tag till.
  8. 1,00 timmar. 😎
  9. Azerbajdzjan - Österrike 0-1 It's over. 😥
  10. Man saknar sådana backar som Joachim Björklund i Sverige, Jean-Pierre Papin var livrädd för honom. Sen hade Zlatan en poäng när han beskrev mittbacken och vännen Olof Mellberg.
  11. Är det ens lönt att spekulera i Sveriges chanser att gå till EM? Sverige har kvar att möta Belgien, Azerbajdzjan, Estland och måste vinna alla matcher. I en överslagsräkning har Sverige c:a 15 % chans till detta. Samtidigt behöver Österrike två pinnar för att säkra EM-biljetten, de har kvar två bortamatcher mot Azerbajdzjan och Estland, runt 4 % att det inte kommer att hända.
  12. Pokerforum kan sitt jobb. 👍 Elitloppet 2023 Av Lobo, 1 minut sedan
  13. Är ganska säker på att det inte är en godtycklig reducering, men det får förstås Markus svara på, sådana reduceringar finns inte på ATG:s reduceringsverktyg. Det finns möjligheter på Jokersystemet att slumpmässigt ta bort rader för att få ner kostnaden, men garantireduceringen är inställd på 7 rätt. Vanligt är att sätta ett krav på minst 1A och max 1C, stämmer dessa krav och du har rätt i övrigt får du 7 rätt. De flesta förstår inte att det ligger matematik bakom, för alla hästar har en beräknad vinstchans. Om du har 3A-hästar i olika lopp och alla har 30 % chans och minst 1 ska vara rätt, då har du nytta av binomialfördelningen för att veta hur ofta de sitter. 0 utgångar: 34.30% 1 utgångar: 44.10% 2 utgångar: 18.90% 3 utgångar: 2.70% När man räknar på max 1C får man först lägga ihop sannolikheterna eftersom det i regel är flera hästar i samma lopp, låt säga 10 % i tre olika lopp. 0 utgångar: 72.90% 1 utgångar: 24.30% 2 utgångar: 2.70% 3 utgångar: 0.10% Nu är ju sannolikheterna sällan likadana, men det går att räkna på det också även om det är lite knivigare.
  14. Snygg ram. Hoppas du prickade den också.
  15. Riktiga skitlopp. Nåja, De mest streckade i omgången Felicia Zet och Don't Say Gar kommer jag inte spika. Det blir svårt för Felicia Zet att hålla upp ledningen mot Dear Friend, dessutom är Gocciadoros Zeudi Amg en bättre häst. Närmare 50 % på Don't Say Gar i sista är iskallt. Jag kommer att gå på Vivid Wise As som spik eller A-häst, kanske då komplettera med Zeudi Amg. Dancer Brodde i UET såg inte bra ut senast, löddrade något kopiöst, säkert bättre denna gång och är streckad under 2 %, duger som C-häst, för den fräcke även som B-häst. Då utgår jag ifrån Minst 1A och Max 1C vid reduceringen. Gillar Ture L.A. i sista som häst, men den är streckad i hårdaste laget. Berghs Kagan är då mer streckvärd. Callisto till 3 % kan vara intressant. Man bör tänka på att om man väljer två spikar imorgon kommer man att spricka ungefär 9 gånger av 10. Det är fakta som inte ska nonchaleras, så kanske något sparlopp skulle passa i omgången.
  16. Det kan vara ett fel eller en bugg, kanske det var tänkt att vara en länk till en hjälpsida eller en FAQ-sektion om mobilspelande på deras plattform. Påpeka det för supporten om det stör dig att inte veta. Du skrev ju tidigare om något annat som '"Du har varit inloggad i 1 timmar." (Observera den dåliga svenskan.)' För att rätta till detta krävs det extrakod för programmeraren. Det är bara på 1 timme det låter annorlunda i övrigt är det timmar. Ibland fattar programmerarna beslut om de ska åtgärda det eller gå vidare med något annat, men jag håller med om att det är slarvigt, men de flesta tänker inte ens på det.
  17. Det finns ju andra aspekter som kan göra att det är 'rätt' spel. Nej, det har inget med det att göra och säkerligen inget misstag av Svenska Spel heller. Utan att veta exakt vad som gäller så gör väl Svenska Spel vad dom tycker är bäst. Ett tag hade ju Prima-nätverket dolda kort vid all-in situationer när andra konkurrenter inte hade det.
  18. Det är lätt att bli förvirrad här. Om ditt ev är -20 och motståndarens är 70, då är det bara det som gäller. Man bör inte tänka i banor som att du vill gambla när det är -20 och säkra när det är 70. Du väljer enbart Run It Twice om du vill minska variansen och då borde det inte heller spela någon roll hur Svenska Spel gör.
  19. Lobo

    ChatGPT - AI

    Du är väl lärare, så du ger säkert ett bättre svar än mig. Majoriteten av träningsdatan var ju på Engelska. Boten strävar ändå efter att behålla den ursprungliga meningen och nyanserna från den engelska versionen.
  20. Lobo

    ChatGPT - AI

    Du kan ju översätta allt till Svenska när den väl är skriven.
  21. Lobo

    ChatGPT - AI

    Ställa frågor kan man själv göra. Det finns gratis versioner, men jag klistrade in hela ditt frågeformulär och boten svarade följande. Om ChatGPT: https://sv.wikipedia.org/wiki/ChatGPT 1. Jag är programmerad att inte förlita mig på "allmänt vedertagen" bias, utan snarare strävar efter att ge svar baserade på en mängd olika källor och perspektiv för att vara så objektiv som möjligt. 2. När det gäller frågor som saknar vetenskaplig konsensus, försöker jag tillhandahålla balanserade svar som inkluderar olika perspektiv och förklarar att ämnet är under debatt. 3. Här är ett exempel på en AI-genererad fråga och svar: Fråga: "Vilka är fördelarna med förnybar energi?" Svar: "Fördelarna med förnybar energi inkluderar minskade utsläpp av växthusgaser, en oändlig källa till energi (sol, vind, vatten), och potentialen för att minska beroendet av icke-förnybara resurser som kol och olja." 4 & 5. Internet är en komplex plattform som kan användas både som ett verktyg för social förändring och som en arena för social krigföring. Det har också varit en källa till "hype" och olika agendor, men samtidigt en plats för mångfacetterad dialog och informationsutbyte. 5. Jag kan inte erbjuda några uppgifter om Håkan Hellströms personliga liv eller karriärförändringar, eftersom sådana påståenden skulle vara spekulativa och potentiellt kränkande. 6 & 8. Skiftet i samhällsdebatten från "macho" till diskussioner kring genus kan ses som en del av en bredare utveckling mot ökad medvetenhet om jämställdhet och inklusivitet. Det är viktigt att nämna att strukturella förändringar i samhället ofta tar tid, och att en generation är en vanlig tidsram för dessa förändringar att manifestera sig helt. 7. De mest folkfientliga formerna av organiserad brottslighet kan inkludera narkotikahandel, mänsklig handel, terrorism och korruption, bland andra. 8. "Gatorna tillhör folket" är ett uttryck som betonar gatornas offentliga och gemensamma natur. 9. Oförmågan att nå ut till de mest utsatta områdena kan vara resultatet av en rad komplexa faktorer, inklusive brist på resurser, politisk vilja, eller effektiva strategier för samhällsengagemang. 10. När det gäller EQ, finns det forskning som tyder på att kvinnor i genomsnitt kan ha högre nivåer av affektiv empati jämfört med män, men det är viktigt att inte generalisera detta till alla individer, eftersom det finns betydande variationer inom grupper. Jag hoppas att detta svar adresserar alla dina frågor! Om du har fler frågor eller vill ha ytterligare detaljer, tveka inte att fråga.
  22. Lobo

    ChatGPT - AI

    Mer aktuellt än någonsin. Eftersom jag inte vet vad som ska diskuteras så är ordet fritt. Jag bad boten kort och precist berätta vad ChatGPT är (GPT-4)
  23. Man blir alltid lite orolig när det gäller nya versioner av en produkt, men man brukar vänja sig efter ett tag. Såg på ett annat forum att det efterfrågas av decimaler på insatsfördelningen hos Svenska Spel. Jag tycker personligen inte det är lika viktigt som hos ATG. På det forumet verkar de mest intresserade av godtyckliga reduceringar.
  24. Tillägg: Man måste ge användaren så mycket information som möjligt. Ni får se över om inte händelselyssnaren ska börja räkna direkt. När man har klickat på ett tecken borde 'oreducerat' uppdateras till 1 rad, vid sin första gardering 2 rader osv. Man ska inte behöva vänta tills kupongen är ifylld.
  25. Om det är något man önskar, är det utdelningsreducering. När det finns fler än en vinstgrupp vill man sikta på att få utdelning även på tiorna På V75 kan du i princip ta bort alla rader som ger under 10k.
×
×
  • Skapa nytt...