Lobo
Members-
Innehåll Antal
2 089 -
Gick med
-
Besökte senast
-
Dagar Vunna
44
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av Lobo
-
Teoretiskt att sätta samma summa varje gång om du har en edge är en perfekt strategi. Det kallas flatbet och bookmakers har inget försvar mot den. I ditt fall när huset har edgen blir det istället rätt för dom.
-
Svenska Spel har dagliga spel som Topptipset, Powerplay och Challenge, 8 matcher och bara 1 vinstgrupp, 30 % avdrag. Dålig omsättning på Challenge gör att det kan bli rullpott, så där går ju inte alltid pengarna tillbaka till spelarna. Det är säkert samma regler på Topptipset och Powerplay. Spelar man V5 på travet och ingen har fem rätt blir det utdelning på fyra istället, så där snos inga pengar rakt av.
-
Man lär sig mycket av bokföring. Jag spelade stryktipset varje vecka förra året för några hundralappar och fick en återbetalning på 19 %. Jag är ingen expert på tipset ska sägas, och lade inte heller ner någon speciell tid på det. Det är nog så att avdraget påverkar stryktipset mer än V75.
- 999 svar
-
- 1
-
-
Kul att Jörgen Sjunesson fick vinna ett V75-lopp igen. Han har inte haft det lätt i media eller överhuvudtaget efter sina 'pics'.
- 999 svar
-
- 1
-
-
Snygg spik Markus med tanke på att Mellby 'bara' var streckad på 44 %.
- 999 svar
-
- 1
-
-
Min första tanke var faktiskt på dig om du var sugen på att skriva ett system på stryktipset, och Markus på V75. Jag är redo att lägga 250 spänn både på hästar och stryktips till nu på lördag och även framöver, låt säga 10 veckor, men det måste vara reducerat och absolut max 10 andelar och med det anmäler jag mig och köper andelen härifrån.
- 6 svar
-
- 1
-
-
Detta är egentligen en bra idé. Det finns ju numera att man kan spela tillsammans om någon vill knåpa ihop ett system och sen sälja andelarna här.
- 6 svar
-
- 1
-
-
Jag håller med även om hela Betsson-koncernen är bland dom största parasiterna inom hela spelindustrin. Hoppas att en del av domen fann att spelbolaget inte bara missbrukade sin position genom att utnyttja en spelberoende person, men också att de behandlade honom annorlunda jämfört med andra kunder så att vi skulle kunna närma oss en rättvisare spelmiljö. Betsson lämnar så klart inte ut uppgifter om vad folk spelar, men om seriösa påståenden framkommer offentligt eller i nyhetsrapportering, såsom en spelares erfarenhet med ett spelbolag, skulle detta kunna leda till att juridiska team eller myndigheter undersöker dessa påståenden mer grundligt även hos andra spelare.
-
Det är ändå en effektiv återbetalning du pratar om, det finns inte en möjlighet att komma upp i 75 % om vi bara spelar på favoriter. Det är också lättare att hitta spelvärda hästar med fler lopp. Utan skatt blir 1,00 breakeven för spelvärdet. Det innebär att sannolikheten är lika med insatsfördelningen. V8 (x^8)*1=1 x= 1,00 Med 35 % i skatt krävs det mer marginal för att få spelvärde V8 (x^8)*0,65=1 x= 1,06 V5 (x^5)*0,65=1 x= 1,09 I slutändan blir det ändå likadant när samtliga lopp är inkluderade. 1.055324^8= 1,54 1.089977^5= 1,54
-
På Vinnarspelet och dagens dubbel värderar du sannolikheten mot ett odds. På en rak dubbel värderar du hela sannolikheten mot en kombination. V3 och uppåt värderar du en sannolikhet i varje lopp mot en insatsfördelning. Detta gör att även om man gör ett misstag som att spika en överstreckad favorit kan man hämta in misstaget i övriga avdelningar. Spel som V86 är ganska komplext. Har du 50 % chans i varje avdelning vilket du aldrig kommer att ha, kommer du att pricka in V86:an vart femte år. Sätter du en femhundring i veckan behöver du få in mer än 130k för att visa profit, det blir snabbt pengar när man förlorar. Det är egentligen inte så mycket att tillägga mer än att detta är viktig kunskap du delger. Folk i allmänhet tänker inte på skatten när de streckar på. Även om 5 % inte låter mycket blir det lätt fel när man streckar på med flera hästar i varje avdelning. Att V8 råkar se bättre ut är för att det är fler lopp. Kupong ev:t blir samma när du höjer upp det med antal avdelningar. Detta krävs för enskild häst i varje avdelning för att den ska vara streckvärd när det är 8 lopp. (x^8)*0,65=100% x= 105,6% Om en häst har 60 % chans och insatsfördelningen ligger på 57 är den inte ev-mässigt streckvärd pga skatten. I verkligheten är det i regel en bra spik eftersom stora favoriter brukar vara rejält överstreckade.
-
Dessa är faktiskt roliga. Det ska gå snabbt att byta däck! Ja, tjena!
-
För egen del satsas det bara några hundralappar som en TV-peng. Bryter vi ner återbetalningen på V75 som en H2H skulle oddsen landa på 1,30 - 1,30. Ingen skulle någonsin spela en H2H med dom oddsen, men V75 innehåller många lopp och hästar så misstag kommer att begås. De facto har återbetalningen ingen betydelse eftersom du bara spelar när det finns värde, blir den för uppenbar kommer ingen att spela. Själv hade jag bara 5 rätt trots att spikarna jag förordade satt. Det är ju ens eget fel när man inte får utdelning när man får fem så din uträkning på 39 % är något missvisande för bra och tänkade spelare. Något jag skulle sträva efter om jag satsade helhjärtat på V75 eller streckspel överhuvudtaget skulle vara att hitta den perfekta insatsen per omgång. Jag tror att den finns där någonstans.
-
Plitade dit Purple Rain på kupongen också. Öppnar annars starkt med två spikar, Filippa B.J. och Luca Baroso. Enligt oddsen är jag väck minst 80 % av gångerna och sen är det 5 lopp till, så att det är svårt är ingen överdrift. Ultion Face och Stoletheshow är så klart missgynnade av skor, For Guys Dream har svårt att vinna bakifrån. Tog med alla tre ändå, någon borde det stämma för, kompletterade med Beartime, mest för att inte snacka bort mig själv. Corazon Bar är tidig i V75:7, under 9 %. Vill man ta många i andra tar man med Discotheque som C-häst, under 1 %. Använder också reducering.se. Har stor ram med en kraftig reducering (95 %), innehåller fyra spikar, en av dom är Brentford borta mot Sheffield U. Från damernas VM i handboll noterar jag att det var förhandssnack i 1 timme när Sverige skulle möta Kamerun. Vad skulle dom snacka om egentligen? På ett handikappspel var Sverige fortfarande favoriter trots att Kamerun hade 17 bollar i handikapp. Slutresultatet 37-13 säger allt, man börjar ju undra om Viaplay tror att folk inte har något bättre för sig. Det är inte konstigt att aktien rasar.
- 999 svar
-
- 1
-
-
Du bör se över reglerna om utstämpling och utförsäkring även om du säkert får jobb rätt snabbt igen om du ändrar dig. Man kan inte komma och gå i systemet hur man vill.
-
Skriv exakt om ditt problem på Google och sök därifrån. Det finns alltid någon som har samma problem.
-
Jag går på favoriten Kentucky River och hamrar in spiken. 55 % på strecken är vettigt om bara team Redén är intresserad av att vinna. Sayonara måste bara med bongen som den har visat upp sig, biken åker på idag, tufft läge dock. Gocciadoros Catullo Jet är förstahästen. Bookmakers är inte alls överens om oddssättning i detta lopp, 103 i återbetalning var det när jag tittade, säger allt. Micael Andersson är en friskis som vunnit något lopp på på slutet, hans Molly Vici kan skrälla från spår 1 i femte avdelningen, Erik hoppar upp i vagnen denna gång. I sista tar jag ställning för Christofer Jet, är så klart gynnad av tre strykningar. Det finns möjligheter att Lönborg som är ganska försiktig släpper ledningen med sin Eddie The Eagle om Gocciadoro kör till. Letar man skräll i detta lopp är Lucifer Boko intressant till 2 %. Den har dock inte vunnit något lopp i år, men har haft sparat i mål de senaste gångerna, bra rygg här på favoriten.
- 999 svar
-
- 1
-
-
Om ni gillade filmen Alive (miraklet i Anderna) så fungerar Yellowjackets på SkyShowtime. Man vet vad som ska hända, men det tar tid innan det händer (typ 2 säsonger). Näst sista avsnittet av säsong 2 var väldigt destruktivt. Kommer en tredje säsong också.
- 71 svar
-
- 1
-
-
Det blev nästan spik på Ester Degli Dei idag, garderade med Ninneta Boko som C-häst. Gillade verkligen intrycket på Bedazzled Sox senast. Det blir skillnad när bra kuskar kör i jänkarvagn, idag blir det dessutom barfota runt om. Mycket handlar om den kan svara ut A Fair Day. Rolig spik att avsluta med. Ville ta bort Chapuy i första avdelningen, men vågade inte. Blir bara förbannad om den blåser till ledningen och sen bara vinner och man inte har streckat den.
- 999 svar
-
- 1
-
-
SBTech är leverantören, de har även egna oddssättare. https://www.rekatochklart.com/nyheter/darfor-byter-svenska-spel-till-kambi-en-jattefaktor-i-vart-val/ Utdrag: Nu är det inte helt illa hur Kambi sköter limiteringen. Är du hårt limmad på ett bolag behöver du inte vara det på ett annat bolag, men helt klart är i alla fall att Svenska Spel tar ett steg i fel riktning för oss spelare.
-
Svenska Spel är även på gång att byta leverantör av sin sports bookie till Kambi, vilket innebär att dom kommer att ta hand om både odds och riskhantering. Svenska Spel är på många plan på väg att rätta in sig i ledet.
-
Trots att 7:an gav drygt 55k blev det ingen utdelning på femmorna i lördags, högst beklämmande. Det räcker inte heller att skylla på att det var jackpot och en storfavorit vann, så nog fan är det en urusel payback.
-
Nahar blev väl aldrig riktig accepterad som en stor stjärna. Skulle han ha någon chans alls i sådana här lopp krävdes det högt tempo, den dagen 2013 hanterade Nahar både banunderlaget och två lopp samma dag bäst av samtliga. Egentligen var han inte ens inbjuden till Elitloppet utan han tog sin plats när han vann Prins Daniels lopp veckan innan före publikfavoriten Harry Haythrow, så på en del håll fanns det dystra miner att Harry inte fångade Nahar innan mållinjen. Det finns dessutom lite mer av en annan anledning i denna tråd om Elitloppet. Roulette streak - Sida 2 - Casinospel - Pokerforum.nu
- 34 svar
-
- 1
-
-
Det var en så pass modig spik att jag ryggade den på William Hill till 10,50 ggr pengarna, du har haft rätt förr.
