Doctor_Strangelove Postad 20 timmar sedan Rapport Postad 20 timmar sedan Hade varit ännu roligare om potatisen vikt upp T8 eller T9 för den ultimata trippel-mergen Citera
ShipThat$$ Postad 19 timmar sedan Författare Rapport Postad 19 timmar sedan (redigerade) 42 minuter sedan, säger Doctor_Strangelove : Hade varit ännu roligare om potatisen vikt upp T8 eller T9 för den ultimata trippel-mergen Ja då hade jag spytt 🤣 påminner om när Davidi kitai bluff/syna i ept main heads up haha Redigerad 19 timmar sedan av ShipThat$$ Citera
Lobo Postad 19 timmar sedan Rapport Postad 19 timmar sedan 6 minuter sedan, säger ShipThat$$ : Ja då hade jag spytt 🤣 påminner om när Davidi kitai bluff/syna i ept main heads up haha Är han bra potatisen, verkar stabil? Jag satt på ett bord en gång där han och pingvinen skrapade rent fullständigt. Till slut var det bara jag kvar och då satt bägge dom på vars 800bb, medans jag hade 75bb kvar. Då kände man sig ynklig.😟 Citera
ShipThat$$ Postad 19 timmar sedan Författare Rapport Postad 19 timmar sedan Inget illa menat mot sötpotatisen men stabil vettefan, gillar spela stora potter hellre än stadig och rationell poker det är ett som är säkert. Med ovan sagt; jag tror absolut att han kan veva iväg en bluff där på J89 6 2 eller vad det var Citera
Lobo Postad 18 timmar sedan Rapport Postad 18 timmar sedan 22 minuter sedan, säger ShipThat$$ : Inget illa menat mot sötpotatisen men stabil vettefan, gillar spela stora potter hellre än stadig och rationell poker det är ett som är säkert. Med ovan sagt; jag tror absolut att han kan veva iväg en bluff där på J89 6 2 eller vad det var Jag har inga problem med ditt spel, och det är bara kul att du postar sådana händer också. Det är bara det att om du synar och vinner, då är det hatten av och det ena med det andra. Men synar du och förlorar, speciellt om han visar nöten, då gör man bort sig. Det finns liksom inget mellanting. Man bedömer synen utifrån resultatet (det gjorde säkert dom andra i det läget också), även om det inte nödvändigtvis betyder att den var matematiskt fel. 1 Citera
ShipThat$$ Postad 15 timmar sedan Författare Rapport Postad 15 timmar sedan 2 timmar sedan, säger Lobo : Det är bara det att om du synar och vinner, då är det hatten av och det ena med det andra. Men synar du och förlorar, speciellt om han visar nöten, då gör man bort sig. Haha no offense men du pratar som att du spelat poker en vecka, snacka om resultatorienterad människa utan förståelse för mänskliga tendenser baserat på omständigheterna i den rådande situationen. säger du samma sak kring bluffar? dvs att om den går igenom blir du dubbad av kungen men om du blir synad så ska du sitta i skamstocken på torget och få skämmas? det går lite som citatet "om dina bluffar aldrig blir synade så bluffar du för sällan". om du inte klickar iväg nån bisarr herocall någonsin så blir du med all säkerhet exploitad också måste säga att din syn på utfallet är så svart och vit den bara kan bli, det är nog den mest trångsynta jag läst på väldigt länge. 3 timmar sedan, säger Lobo : Man bedömer synen utifrån resultatet du tycks argumentera mot nån som säger att det är en solklar och bra syn, vem är det du argumenterar mot? jag benämnde den till och med som "dagens här-skulle-han-ALDRIG-checka-nöt-hOpPsAnNKkeRsTIn-fnisslol", personligen ser jag inte vart det lyser "+ev-syn" kring posten what so ever Citera
Lobo Postad 14 timmar sedan Rapport Postad 14 timmar sedan (redigerade) 1 timme sedan, säger ShipThat$$ : Haha no offense men du pratar som att du spelat poker en vecka, snacka om resultatorienterad människa utan förståelse för mänskliga tendenser baserat på omständigheterna i den rådande situationen. Nejdå. Jag var nog en av de första som spelade onlinepoker i Sverige, och jag har garanterat varit i spelbranschen (både sportspel och poker) mycket längre än dig. 1 timme sedan, säger ShipThat$$ : säger du samma sak kring bluffar? dvs att om den går igenom blir du dubbad av kungen men om du blir synad så ska du sitta i skamstocken på torget och få skämmas? Det var inte meningen att jag skulle såra dina känslor, men du förstod nog inte den riktiga poängen. Redigerad 14 timmar sedan av Lobo Citera
StoffeRemy Postad 13 timmar sedan Rapport Postad 13 timmar sedan Checka tbks river? Du lär ju vinna den ofta vid showdown mot sb b x x.. Och tror inget som slår dig viker mot bet såvida du inte går minst 3x pott. Bonuspoäng du slipper bli checkraisad med byxorna nere. Citera
killerwolf2 Postad 8 timmar sedan Rapport Postad 8 timmar sedan 6 timmar sedan, säger ShipThat$$ : snacka om resultatorienterad människa jag tolka det som att lobo ansåg du var resultatsorienterad Citera
ShipThat$$ Postad 7 timmar sedan Författare Rapport Postad 7 timmar sedan 6 timmar sedan, säger Lobo : Det var inte meningen att jag skulle såra dina känslor, men du förstod nog inte den riktiga poängen. Det har du definitivt inte gjort, om jag däremot har missuppfattat ditt ordval får du mer än gärna omformulera dig så att jag isåfall förstår 👍 i det stora hela är det ett kortspel vi diskuterar och det finns liksom inga skäl till att bli ledsen för att nån tycker annorlunda - tvärtom är det bara bra. Min reaktion är på ditt uttryck att vid en herocall där man springer in i nöt så "har man gjort bort sig" håller jag inte med om och det är inte mycket mer med det. I mina öron låter det som att applicerar man den tanken i sitt spel så är det lätt att sura ihop när "man gör bort sig" och därmed aldrig vågar klicka syn igen vs potentiell nöt. Så definitivt inga sura miner från mitt håll 5 timmar sedan, säger StoffeRemy : Checka tbks river? Du lär ju vinna den ofta vid showdown mot sb b x x.. Och tror inget som slår dig viker mot bet såvida du inte går minst 3x pott. Bonuspoäng du slipper bli checkraisad med byxorna nere. Förlora 4e par vs 3e par var jag inge sugen på, tanken var mer att gå bet/jam på river men potäten hann före vilket inte kändes som en rimlig linje. Hoppas han spenderade mina 250kr väl, han tycks ha fått mersmak för det var faan vad han veva inatt haha 56 minuter sedan, säger killerwolf2 : jag tolka det som att lobo ansåg du var resultatsorienterad Jag är nog sista som är resultatsorienterad i den handen, skulle jag känna att hela röven brände och att till och med grannarna fnissade så hade ju inte postat handen haha. Den var i direkt korrelation med "det är gött att spela mer rullad nu men då kan även sånt här hända, oops" Citera
Folke Rosvall Postad 7 timmar sedan Rapport Postad 7 timmar sedan 6 timmar sedan, säger Lobo : Jag var nog en av de första som spelade onlinepoker i Sverige Vilket år var det? Citera
killerwolf2 Postad 7 timmar sedan Rapport Postad 7 timmar sedan (redigerade) 41 minuter sedan, säger ShipThat$$ : Jag är nog sista som är resultatsorienterad i den handen, skulle jag känna att hela röven brände och att till och med grannarna fnissade så hade ju inte postat handen haha. Den var i direkt korrelation med "det är gött att spela mer rullad nu men då kan även sånt här hända, oops" tror han menade i största allmänhet, men vad vet jag, bara så jag tolka hur han skrev just det inlägget, utgår ifrån att han vet att man kan spela rätt och ändå springa in i nöten och att inlägget var sarkastiskt typ. Men det återstår väl att se, ist för spekulera vidare så får väl lobo svara själv Redigerad 7 timmar sedan av killerwolf2 Citera
ShipThat$$ Postad 6 timmar sedan Författare Rapport Postad 6 timmar sedan oavsett så inget e-tjafs jag har lust att bedriva iaf haha jag litar på att potatisen gör superbra saker med mina pengar, det känns allra bäst så 1 Citera
Lobo Postad 5 timmar sedan Rapport Postad 5 timmar sedan (redigerade) 1 timme sedan, säger ShipThat$$ : oavsett så inget e-tjafs jag har lust att bedriva iaf haha jag litar på att potatisen gör superbra saker med mina pengar, det känns allra bäst så Att göra extrema syner när en stabil spelare satsar 271 för att vinna 39 är inget jag rekommenderar. Gäller samma resonemang om att han kan bluffa om han i stället hade haft 500 bakom och du täckt honom? Jag föredrar enkel poker, och här hade jag bara checkat bakom. Du kan: 1. Syna potter och förlora. 2. Syna potter, förlora och göra bort dig. 3. Syna potter och göra bort dig fullständigt. I min bok ligger du närmare 3 än 1. Samtidigt kan jag inte EV-mässigt garantera att du gör fel, men det mesta pekar på att det var en riktigt dålig syn. Många gånger blir andra analyser sekundära vid väldigt stora bets, även om jag förstår ditt resonemang om bluffrekvens. Du får gärna kommentera den sista handen i min tråd. Jag tycker den är intressant, men jag är osäker på vad som är ev-mässigt rätt? Svenska Spel 0,50-1,00 kr - Texas NL Cashgame Lowstakes (max $2-$4 / 10-20 kr) - Pokerforum.nu Redigerad 5 timmar sedan av Lobo Citera
Lobo Postad 5 timmar sedan Rapport Postad 5 timmar sedan 2 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Vilket år var det? Det var nog precis innan pokerboomen. Jag tror att rummet hette 'pokerrom' Citera
ShipThat$$ Postad 4 timmar sedan Författare Rapport Postad 4 timmar sedan 21 minuter sedan, säger Lobo : Du får gärna kommentera den sista handen i min tråd. Jag tycker den är intressant, men jag är osäker på vad som är ev-mässigt rätt? b50 1 Citera
Folke Rosvall Postad 4 timmar sedan Rapport Postad 4 timmar sedan 23 minuter sedan, säger Lobo : Det var nog precis innan pokerboomen. Jag tror att rummet hette 'pokerrom' För egen del började jag år 2004. Det var på Ladbrokes. Jag minns att jag inte hittade några knappar att betta, folda, raisa o.s.v. på, så jag ringde supporten och frågade var dom fanns. Jag fick till svar att dom dyker upp när det är dags. Ja det borde jag kanske ha förstått ..... Citera
Recommended Posts