Gå till innehåll
Paf Poker
Åländska Paf är en veteran på den svenska pokerscenen och bland de bästa i Sverige när det kommer till kampanjarbete, genom kval till exempelvis Destination Poker och The Festival.
• Nätverk: iPoker
• Bonus: Nej
• Skattefritt: Ja
Paf Poker
Åländska Paf är en veteran på den svenska pokerscenen och bland de bästa i Sverige när det kommer till kampanjarbete, genom kval till exempelvis Destination Poker och The Festival.
• Nätverk: iPoker
• Bonus: Nej
• Skattefritt: Ja

Recommended Posts

Postad

Kanonsvar allt ihop, på tal om att göra karriär så tycker jag du har en imponerande resumé både framgångsmässigt och hur du tillsynes under alla är aldrig gjort någon form av sell out / givit upp integritet. Vilket ändå är en stor merit i sig. Sen får man inte glömma att likt krig så är poker ett yrke där folk dör unga. En våldsamt stor del av folk som varit spelare eller engagerade i sites antingen begått brott eller gulat. 

Detta lär nog vara min sista seriösa. Något jag försökt diskutera med siterna. Men har inte riktigt kommit på något förslag mer än att jag hade velat ha ett våldsammare rakeback system likt pvi (gg metoden) på steroider. Hur stor är skillnaden mellan proffs som startar bord respektive extrembumhuntar i form av värde för en site? Det kanske inte är i någons bästa intresse att jag nämner namn här men bland professionella spelare på höga nivåer framförallt har du i princip två spektrum.

Spelare A : startar bord. Opensitter, spelar mycket mot proffs och en hög volym / table count. Dessa spelare givet ovan kräver oftast en stor summa pengar på kontot för att ens kunna opensitta (spelare med hög likviditet = bra för siten?) . Sen uppenbarligen swingsen som ingår. (Logiskt sätt mycket mer värdefull för en site, no?) 

Spelare Ö : bumhuntar enbart, skulle aldrig spela mot proffs och opensitter generellt inte. Detta kräver inte en så hög balans och de tenderar att ha minimum på många nätverk och de generar generellt en väldigt hög usd/hand och denna approachen blir uppenbarligen inte mycket rejkande. Personligen kanske jag är biased att de kan tjäna såpass mycket pengar som de gör och hade velat se de bli rejkade till döden. I vilket fall stänga gapet i lönsamhet mellan dessa grupper. Håller du med mig personligen / är det något siterna håller med om och diskuterar? Kräver det en lösning? 

Känner mig en aning offended att du jämför london med malta. Men kan förstå det då jag upplevde london som väldigt otrevligt innan jag flyttade hit. Kontrasten mellan att hänga på turistiga platser och gå på turistiga aktiviteter är dag och natt IMO mot att bo i ett lite rimligare område och göra saker vi lokalbor gör. Media skildrar också en dålig bild just nu även om Åland låter kanon. Min poäng är mer att det finns trevliga delar. Skulle du dyka upp så får du gärna höra av dig om du vill. Kan bjuda på guinness och en biobiljett som du tydligen var så jävla fascinerad av medan årets forumit fanns!

• Like 1