brusig1 Postad Lördag kl 22:41 Rapport Postad Lördag kl 22:41 Den 2026-10-02 kl 14:26, säger ShipThat$$ : Vid tidpunkten kändes den hemsk men de få gånger man ser ett kort på den idag fäller man en nostalgisk tår Ladda ned coinpoker ska du få se på grejer Citera
ShipThat$$ Postad Söndag kl 05:57 Rapport Postad Söndag kl 05:57 7 timmar sedan, säger brusig1 : Ladda ned coinpoker ska du få se på grejer Jag gjorde detta 2023 när vårt stall fick en rb-deal där, var KATASTROF haha. Tappade en del respekt för Charlie Carrel när han promote'a dom hårt Citera
emiiii Postad Söndag kl 16:26 Rapport Postad Söndag kl 16:26 Den 2026-10-03 kl 13:15, säger Fillen3 : Förlustgräns på 10k/månad (Köper jag in för 10k så räknas det som att jag har torskat 10k) Hade du torskat mycket under kort period för att få den gränsen eller gjort nått annat som stack ut? 🙄 Kanske blir run it twice igen för att jämna ut variansen då.. Citera
Fillen3 Postad Söndag kl 19:35 Författare Rapport Postad Söndag kl 19:35 3 timmar sedan, säger emiiii : Hade du torskat mycket under kort period för att få den gränsen eller gjort nått annat som stack ut? 🙄 Kanske blir run it twice igen för att jämna ut variansen då.. Backade en del i september men plussade som fan i somras men dom kollar väl inte på det 1 Citera
Snake911 Postad igår kl 07:46 Rapport Postad igår kl 07:46 12 timmar sedan, säger Fillen3 : Backade en del i september men plussade som fan i somras men dom kollar väl inte på det Har inte förlust gräns att göra med vad du har för årsinkomst och skattat på den? samma som insättningsgränser? Citera
Fillen3 Postad igår kl 09:05 Författare Rapport Postad igår kl 09:05 1 timme sedan, säger Snake911 : Har inte förlust gräns att göra med vad du har för årsinkomst och skattat på den? samma som insättningsgränser? Fick skicka in på mina senaste lönespecifikationer, fick en höjning till 11800kr i månaden😂 Jag gör nog så att testar nån annan site 1 timme sedan, säger Snake911 : Har inte förlust gräns att göra med vad du har för årsinkomst och skattat på den? samma som insättningsgränser? 1 Citera
Lobo Postad igår kl 09:56 Rapport Postad igår kl 09:56 Jag har tidigare sysslat med sportbetting i flera år, och där har limiteringar varit ett stort problem. Jag trodde aldrig i min vildaste fantasi att pokerspelare skulle få samma problem. Detta är verkligen en absurd utveckling. Citera
Folke Rosvall Postad igår kl 11:21 Rapport Postad igår kl 11:21 1 timme sedan, säger Lobo : Jag har tidigare sysslat med sportbetting i flera år, och där har limiteringar varit ett stort problem. Jag trodde aldrig i min vildaste fantasi att pokerspelare skulle få samma problem. Detta är verkligen en absurd utveckling. Du har helt rätt. Citera
degenstein Postad igår kl 12:12 Rapport Postad igår kl 12:12 Ganska stor skillnad då SVS ej avsiktligt jagar vinnande spelare, snarare tvärtom.. IMO rätt uppenbart att dom har goda intentioner. Sen står jag såklart ej bakom det, tycker ej staten ska lägga sig in i hur folk vill spendera sina pengar, och säkert en del vinnande folk som tvingas ta skott för detta Citera
Lobo Postad igår kl 12:37 Rapport Postad igår kl 12:37 21 minuter sedan, säger degenstein : Ganska stor skillnad då SVS ej avsiktligt jagar vinnande spelare, snarare tvärtom.. IMO rätt uppenbart att dom har goda intentioner. Sen står jag såklart ej bakom det, tycker ej staten ska lägga sig in i hur folk vill spendera sina pengar, och säkert en del vinnande folk som tvingas ta skott för detta Du verkar bemöta ett påstående som inte har gjorts (i och för sig har du inte citerat något). I vilket fall som helst är jag orolig som pokerspelare. Citera
degenstein Postad igår kl 12:44 Rapport Postad igår kl 12:44 4 minuter sedan, säger Lobo : Du verkar bemöta ett påstående som inte har gjorts (i och för sig har du inte citerat något). I vilket fall som helst är jag orolig som pokerspelare. Bookies limiterar vinnande spelare. SVS riktar sig in på förlorande spelare. Du drog en parallell till hur bookiesen jobbar, men dom jobbar helt motsatt. Citera
Lobo Postad igår kl 13:08 Rapport Postad igår kl 13:08 23 minuter sedan, säger degenstein : Bookies limiterar vinnande spelare. SVS riktar sig in på förlorande spelare. Du drog en parallell till hur bookiesen jobbar, men dom jobbar helt motsatt. Fast min poäng var inte att SVS och bookies limiterar av samma anledning. Jag jämförde utvecklingen ur ett pokerspelarperspektiv, att man som spelare kan få sina möjligheter begränsade på grund av sitt spelande. Det känns som att du egentligen bemöter en starkare version av mitt påstående än det jag faktiskt gjorde. Jag tänker dock inte kladda mer i tråden om detta. Citera
minibiff Postad igår kl 13:22 Rapport Postad igår kl 13:22 Har ganska bra insyn i detta. Gissar du är ganska ung? Annars har de inte förlustgränser vad jag vet utan insättningsgränser (och det är ju något annat). Insättningsgränser kan du ofta höja om du kan visa upp kapital hos exvis Avanza eller liknande. Det har ju ingenting med limitering likt sportsbetting utan detta är ju bara CSR-mumbojumbo. Citera
Fillen3 Postad igår kl 14:59 Författare Rapport Postad igår kl 14:59 1 timme sedan, säger minibiff : Har ganska bra insyn i detta. Gissar du är ganska ung? Annars har de inte förlustgränser vad jag vet utan insättningsgränser (och det är ju något annat). Insättningsgränser kan du ofta höja om du kan visa upp kapital hos exvis Avanza eller liknande. Det har ju ingenting med limitering likt sportsbetting utan detta är ju bara CSR-mumbojumbo. Yes ska skicka in lite fler uppgifter, får se vad som händer Citera
emiiii Postad igår kl 16:11 Rapport Postad igår kl 16:11 2 timmar sedan, säger minibiff : Har ganska bra insyn i detta. Gissar du är ganska ung? Annars har de inte förlustgränser vad jag vet utan insättningsgränser (och det är ju något annat). Insättningsgränser kan du ofta höja om du kan visa upp kapital hos exvis Avanza eller liknande. Det har ju ingenting med limitering likt sportsbetting utan detta är ju bara CSR-mumbojumbo. Har du så pass insyn att du vet hur svs resonerar i sin limitering av spelare både vad gäller tid och resultat? Känns ju verkligen som att det är en på en helt annan nivå, allt och alla blir ju i princip limiterade på något sätt. Det bidrar ju inte med ett bra pokerklimat för oss svenskar. Hur kan det tex vara så som fillllen beskriver att köper du in på ett bord för 10k så räknas det som en förlust om han sitter över tidsgränsen på 1h och därmed inte kan spela mer pga limiteringen? Och det här med att han är ung, hur tänker de där? Det bör väl vara svart eller vitt, är man myndig så är man oavsett om du är 18 eller 26, varan särbehandlingen? 1 Citera
killerwolf2 Postad 17 timmar sedan Rapport Postad 17 timmar sedan gissar du är rätt ung, som vill se det svart vitt. Citera
emiiii Postad 16 timmar sedan Rapport Postad 16 timmar sedan 56 minuter sedan, säger killerwolf2 : gissar du är rätt ung, som vill se det svart vitt. moi? nope. Men är det inte isf åldersgränsen för spel som bör ändras? Annars blir det väl som att säga till en 18åring som tar körkort att du får köra, men bara i 100km/h på motorvägen. Eller du får handla på börsen, men bara för 10k/mån. Eller du får handla på systemet, men bara 2 öl - för du kan inte hantera mer. Säger inte att jag har rätt, bara att jag inte förstår resonemanget. Citera
Fillen3 Postad 11 timmar sedan Författare Rapport Postad 11 timmar sedan Detta behöver inte vara en dålig grej för mig heller, kommer att ta varenda session jag spelar mer seriöst. Kan jag få upp förlustgräsen till 15k-20k så kommer det nog funka rätt bra, kanske inte spela 25/50. Chillar lite med att spela tills jag fått en okej gräns 1 Citera
killerwolf2 Postad 11 timmar sedan Rapport Postad 11 timmar sedan (redigerade) vissa 18 åringar är absolut inte lämpliga köra bil, inte heller 40 åringar för den delen och polisen har fullt upp med att hantera dem idioterna som missbrukar förtroendet dem fått att framföra ett fordon. Bara för att du är 18 år och svarar rätt på frågorna angående spelmissbruk betyder det inte att du är lämplig, och om det då visar sig att du spelar bort varenda krona och tar dig fram i livet med att blåsa pundare med socker ist för ladd så ja, då kanske du inte skall ha en insättningsnivå över 200 spänn veckan eller så. majoriteten kan sköta sig, sen finns det folk som aldrig bör bli anförtrodd ett skjutvapen, en bil eller spela poker oavsett, och då går vi och detaljfixar det, förstår liksom inte varför man skall motsätta sig det ens. ålder är något godtyckligt vi satt, är liksom det bästa "stora penseln" verktyget vi har, tyvärr! Redigerad 11 timmar sedan av killerwolf2 Citera
emiiii Postad 10 timmar sedan Rapport Postad 10 timmar sedan 1 timme sedan, säger killerwolf2 : vissa 18 åringar är absolut inte lämpliga köra bil, inte heller 40 åringar för den delen och polisen har fullt upp med att hantera dem idioterna som missbrukar förtroendet dem fått att framföra ett fordon. Bara för att du är 18 år och svarar rätt på frågorna angående spelmissbruk betyder det inte att du är lämplig, och om det då visar sig att du spelar bort varenda krona och tar dig fram i livet med att blåsa pundare med socker ist för ladd så ja, då kanske du inte skall ha en insättningsnivå över 200 spänn veckan eller så. majoriteten kan sköta sig, sen finns det folk som aldrig bör bli anförtrodd ett skjutvapen, en bil eller spela poker oavsett, och då går vi och detaljfixar det, förstår liksom inte varför man skall motsätta sig det ens. ålder är något godtyckligt vi satt, är liksom det bästa "stora penseln" verktyget vi har, tyvärr! Håller med! Enda invändningen är att den problematiken inte är unik för 18-åringar. Citera
minibiff Postad 7 timmar sedan Rapport Postad 7 timmar sedan 23 timmar sedan, säger emiiii : Har du så pass insyn att du vet hur svs resonerar i sin limitering av spelare både vad gäller tid och resultat? Känns ju verkligen som att det är en på en helt annan nivå, allt och alla blir ju i princip limiterade på något sätt. Det bidrar ju inte med ett bra pokerklimat för oss svenskar. Hur kan det tex vara så som fillllen beskriver att köper du in på ett bord för 10k så räknas det som en förlust om han sitter över tidsgränsen på 1h och därmed inte kan spela mer pga limiteringen? Och det här med att han är ung, hur tänker de där? Det bör väl vara svart eller vitt, är man myndig så är man oavsett om du är 18 eller 26, varan särbehandlingen? Det är väl för att det är enklast så. Dessvärre drabbas ju "seriösa" spelare när "speltorskar" ska skyddas. Jag gissar argumentet är att du i teorin kan vara all in på 4 bord á 10 000 kr och då förlora 40 000 kr. Då har du ju övertrasserat din gräns rätt markant. Samma sätt om du ansöker om ett bolån så kommer banken att hantera dina eventuella kreditkort som att du maxar skulden. Hade totalt 250 000 kr i kredit på mitt kreditkort, aldrig betalat en krona i ränta, men banken hanterade det ändå som att jag hade ett lån på 250 000 kr. Tidsgränsen har jag aldrig fattat. Vet inte hur utbredd den är. Men den är ju hjärndöd eftersom inloggad "idle"-tid räknas. Det mest störande är ju att du typ nu måste skicka in uppgifter varje år för att behålla dina gränser. Den 2026-10-05 kl 16:59, säger Fillen3 : Yes ska skicka in lite fler uppgifter, får se vad som händer Beroende på din ålder så bör det lösa sig. Vet att dom har något ålderspann där de är 0.00% att höja gränserna. Tror det är 18-20. 1 Citera
Recommended Posts