Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Tracker! #2


Animaniac

Recommended Posts

Hej,

 

Jag spelar TH och Omaha. Stöder Pokertracker detta? Jag har hört att PT endast kostar 55$ men då får jag väl inte med Omaha om jag väljer TH och tvärtom, eller?

 

PT stöder både omaha och Hold em. Det finns dock en omaha och en hold em version av PT så du får köpa båda isf. De har ett "pair" paket som kostar $100 där du kan köpa båda versionerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej,

 

Jag tänkate öppna en ny databas för mitt NL-spel. Jag väljer maintain database och tar add och måste sedan välja något alternativ i rullistan. Browse to find an existing eller create a new. Något av dessa måste man välja för att sedan komma till en ruta där PT frågar om man vill kopiera info från någon av mina tidigare databaser, men det vill jag inte eftersom dessa är i FL. Right? Hur löser jag detta.

 

Hur som helst när jag valt "create a new database" i första rutan och sedan "dont copy any" eller liknande i den andra började jag importa händer med autoimport och lyckades enligt PT med ca 25K händer. Trycker på ringgames för att då komma till en helt tom sida, dvs noll händer och ingen info alls. Var tog händerna vägen?

 

Om allt detta var för flummigt ge mig gärna några enkla steg för steg hur jag ska kunna skapa en ny databas för NL utan någon inblandning av mina tidigare insamlade data.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite nyfiken.. ni som kör t ex fltfr och nltfr, hur gör ni?

Har ni bara en databas, eller har ni en för nlfr och en för fltfr.

 

Ett alternativ kan ju vara att bara ha en och sedan köra en rate/autoratefil varje gång man byter spel. (kan ju iofs ta en jäkla tid om man har många händer.)

 

Det andra är ju att ha två databaser.

 

Är inte så haj på pt.. men är det inte i princip samma sak om man nu pallar med den långa tiden som det kan ta att trixa med autoratefilerna? Eller är det något jag missar?

 

(Har många databaser just nu och funderar på att lägga ihop dem till en då jag inte spelar tokmycket.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

jag har ett problem eller inte bara 1 men mitt största problem är iaf att inga nya händer importeras nu(har ca 100k händer i PT)och detta hände bara helt plötsligt.

Någon som har något förslag vad det kan vara,jag har testat lite av varje(detta gäller ongame).

Sen när jag ändå är igång å frågar kan jag fortsätta med 1 till:

Kan man på nåt sätt ställa in så att man slipper importera alla händer på nytt varje gång man startar sin PT,kan man inte på nåt sätt ställa in så att dom händer man laddat upp förblir i databaseb och PTn börjar läsa nästa gång därifrån?(tex om man har 100 händer i databaseb å ska börja nästa session så läser den från 101:e handen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

jag har ett problem eller inte bara 1 men mitt största problem är iaf att inga nya händer importeras nu(har ca 100k händer i PT)och detta hände bara helt plötsligt.

Någon som har något förslag vad det kan vara,jag har testat lite av varje(detta gäller ongame).

 

 

Sen när jag ändå är igång å frågar kan jag fortsätta med 1 till:

Kan man på nåt sätt ställa in så att man slipper importera alla händer på nytt varje gång man startar sin PT,kan man inte på nåt sätt ställa in så att dom händer man laddat upp förblir i databaseb och PTn börjar läsa nästa gång därifrån?(tex om man har 100 händer i databaseb å ska börja nästa session så läser den från 101:e handen)

 

Vet ej något om den första frågan.

 

Angående den andra frågan.. När du öppnat autoimport, klicka på "reset db" eller något liknande. Då tar du bort alla du redan importerat.

 

(Kom bara ihåg att inte ha igång någon klient för just den autoimport du gör en reset på.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen när jag ändå är igång å frågar kan jag fortsätta med 1 till:

Kan man på nåt sätt ställa in så att man slipper importera alla händer på nytt varje gång man startar sin PT,kan man inte på nåt sätt ställa in så att dom händer man laddat upp förblir i databaseb och PTn börjar läsa nästa gång därifrån?(tex om man har 100 händer i databaseb å ska börja nästa session så läser den från 101:e handen)

 

Vet hur det är om man importerar från Ongame men från flera andra nätverk kan man välja "move processed files to" och så väljer du en mapp där som alla importerade HH's lägger sig. Då går det mkt snabbare sen när den slipper läsa in alla händer hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg på Pokartrackers hemsida att det finns ett tillägg som heter PA Hud och ett som heter gametime+, Båda beskrevs på samma sätt så jag undrar vad skillnaden är. Kör själv för tillfället med pokeroffice men funderar på att byta till PT eftersom det finns stöd för Omaha. Jag villl ju gärna ha statistik direkt på bordet som jag har med pokeroffice. Finns det inget sådant stöd inbyggt direkt i pokertracker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Just reggat mitt PT.

 

Kan inte importera hh från Purple-Lounge (Microgaming). Får felmeddelande...

 

"C:\Program\ladbrokesMPP\hands01.txt : File contains no Texas Hold'em hands or unable to determine what poker site this file came from."

 

Är helt färsk, vore fint med en liten super-nybörjare-faq eller något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om man kan få statistik på en utvald del av sina händer i databasen? Har ca 20k händer på en nivå och de senaste 3-4k händerna har jag försökt ändra på vissa delar av mitt spel och skulle därför vilja kunna se statistiken för endast de händerna.

 

ställ in ett filter bara med de dTUMEN SÅ ÄR DE LÖST

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

finns det någon möjlighet att se i poker tracker hur mycket rake jag har lagt totalt under tex. en måndag? Om jag väljer mitt namn och går på "summary" finns ju där tex. tot. rake för olika nivåer, är det min rake jag lagt?

Eller vad är det?

Om det är det så är ju det betydligt högre än vad som jag tex får tillbaka i rackeback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta mig men jag måste fråga för nu blir jag galen snart. Jag har sökt men jag är antagligen för trött för att fatta någonting just nu, så kan någon hjälpa mig vore jag tacksam.

 

Två frågor:

 

1. Varför får jag inget värde i "preflopp aggression factor"? Det är bara ett streck där. Jag har sorterat på förra månaden och har cirka 10 000 giv. Mitt VPIP är 26 och mitt PFR är 20 och mitt aggression factor på flopp/turn/river är cirka 4/3/2. VARFÖR kommer det inga siffror på preflopp?

 

2. PT segar. Det sägs att man ska "rensa" sina filer, vilket jag gjort. Sedan ska man kryssa i att man INTE vill använda statsen på sig själv (eller något liknande). Men hur ska man då kunna analysera sitt spel? Självklart vill jag ju att PT ska importera mina stats!!!! Fattar jag fel?

 

MVH

GreenCap

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

har en del frågor. Får jag svar på någon/några är jag nöjd. Frågorna lyder som följer:

 

1) Tar ni back up på er databas? Hur? Vilka filer sparar ni, de i processed files, eller?

 

2) Min databas är inte speciellt stor ännu. Om jag använder mig av autorate av mina motståndare kommer då dessa att uppdateras automatiskt om de ändrar spelmönster eller måste jag "autoratea" om med jämna mellanrum?

 

3) Jag har sett att man kan ladda ner filer för autorate av motspelare för shorthanded samt full ring och även NL och FL. Kan jag använda mig av alla filer samtidigt och använda mig av filter för att t ex endast se spelmönster för NL?

 

4) Autorate players för Omaha (Hi. Låg nivå). Finns det en fil att ladda ner?

 

Avslutningsvis fann jag två frågor i denna tråd som ej är besvarade och som jag också skulle vilja ha svar på:

 

5) Vilka siffror ska man kolla på för att få fram t ex callingstations? Finns det någon fil man kan ladda hem som har dem värdena? (antar att det går att luska ut med wtsd)

 

6) Går det att få fram stats på bluffar? Ex. då man valt "bet" eller "raise" på river med "high card"

 

Tack på förhand!

 

/Poperick

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trots att svaren ser ut att lysa med sin frånvaro i denna tråd försöker jag på nytt...

 

Hur ser man antalet händer i sin databas. Jag ser de händer jag varit inblandad i men jag vill se totalt antal händer, dvs mina egna + de bord jag samlat in data från utan att deltagit i spelet.

 

Trevlig helg!

 

//Poperick

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...