Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Tracker! #2


Animaniac

Recommended Posts

Har fått problem med min databas. Går att importera 1-2 filen sen blir det fel i databasen så jag måste reparera den. Det går inte att hålla på på det viset.

 

Kan det vara så att databasen är för stor? Den är över 2 gig stor. Och nej jag har inte converterat till SQL för att jag inte klarar det (Inga guider på engeska tack för det klarar jag inte).

 

Skulle kunna skapa en ny databas då jag har alla "viktiga" filer kvar och kan importera igen. Frågan är bara om det kommer att fungera.

 

Några råd vore tacksamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har fått problem med min databas. Går att importera 1-2 filen sen blir det fel i databasen så jag måste reparera den. Det går inte att hålla på på det viset.

 

Kan det vara så att databasen är för stor? Den är över 2 gig stor. Och nej jag har inte converterat till SQL för att jag inte klarar det (Inga guider på engeska tack för det klarar jag inte).

 

Skulle kunna skapa en ny databas då jag har alla "viktiga" filer kvar och kan importera igen. Frågan är bara om det kommer att fungera.

 

Några råd vore tacksamt.

Minns jag inte helt fel är just 2Gb en Access begränsing....bara att byta till postgresSQL om du ska ha större...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade nu, den hittar nya händer men det är en mycket liten del av dom händer jag spelat som ligger i databasen. Kikade i mappen jag gjorde för processed files och där ligger en mapp som heter "error" och där i ligger en hel hög HHs som antagligen inte importerats. Verkar ha blivit nåt snett. Kan man göra om allt från börjat på nåt sätt liksom?

 

Det beror på vilket nätverk, kanske du behöver en beta-patch, kolla PT forumet.

Tex FullTilt har en patch där, alla Boss sajter strular(inget PT kan göra åt det, bug i boss hh formatet) osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag lyckade instalera postgresSQL men det hjälper inte mycket när man inte fattar resten.

Har kollat i PTs hjälpfil men fattar inte tillräckligt.

Måste man stara postgresSQL på datorn på något sätt. Får bara olika felmeddelanden när jag försöker konvertera databasen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag lyckade instalera postgresSQL men det hjälper inte mycket när man inte fattar resten.

Har kollat i PTs hjälpfil men fattar inte tillräckligt.

Måste man stara postgresSQL på datorn på något sätt. Får bara olika felmeddelanden när jag försöker konvertera databasen.

 

Följer du alla stegen i "how to" så ska de bli rätt, kan ju va bra att veta vilket felmeddelande du får? Du har fått postgreSQL korrekt installerat?

Har du ställt in PostgreSQL settings i PT då, så PT hittar databasen? lösenord, port osv är rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följer du alla stegen i "how to" så ska de bli rätt, kan ju va bra att veta vilket felmeddelande du får? Du har fått postgreSQL korrekt installerat?

Har du ställt in PostgreSQL settings i PT då, så PT hittar databasen? lösenord, port osv är rätt?

 

Som jag tidigare skrev så klarar jag tydligen inte detta. Brukar inte vara några problem med den tyypen av saker men med det här går det inte.

Jag har försökt ställa in frågan är bar hur jag skall ställa in det.

Har provat med båda lösenorden jag använde vi instalation av sql inget hjälper mig.

 

Jag skulle kunna skita helt i det och göra en ny databas men nu har det skitit sig totalt och om jag tar bort min gamla databas så får jag inte ens PT att fungera. På nåt sätt har sql smygit sig in men inte helt.

 

Jag verkar vara en idiot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

under maintain databases, ska du ju hitta att göra en ny

 

men det är ju dumt du ska deleta gamla databasen, även om du inte klarar av att konvertera den just nu ...spara den, får du nytta av senare

 

du kan ju alltid testa göra en ny tom access db när du engång håller på, och direkt konvertera den till sql. de går fort när databasen är tom.... vad får du för felmeddelanden, om några?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

under maintain databases, ska du ju hitta att göra en ny

 

men det är ju dumt du ska deleta gamla databasen, även om du inte klarar av att konvertera den just nu ...spara den, får du nytta av senare

 

du kan ju alltid testa göra en ny tom access db när du engång håller på, och direkt konvertera den till sql. de går fort när databasen är tom.... vad får du för felmeddelanden, om några?

 

Fick mest upp ett felmeddelande där det var 3 punkter som kunde vara fel.

Kommer inte ihåg vilka, men lösenordet var ett. Jag testade att byta både användarnamn till alla tänkbara varianter utan lycka.

Provade även att flytta min lilla databas från andra datorn me det var inte heller omtyckt för den var tydligen i det gamla formatet som den stora tydligen inte var i.

Får tacka för din hjälp.

Om jag har tålamod får jag göra ett nytt försök att konvertera sen nån dag.

Håller på att fylla upp en ny nu iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det pokertracker eller pokeroffice som fungerar med SvS om man installerar en patch? Vilka begränsningar finns?

 

Om man köper pokertracker för att ha det på sin nuvarande dator och sen köper en ny, kan man installera pokertracker på den nya datorn? Hur många licenser ingår ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag spelar på Ongame siter så försvinner vissa händer när PT skall importera datan från sidan, får följande meddelande:

 

Import Finished With Errors - The import finished but there were errors. Open the Utilities/Error Log Display/Maintenance window to see the errors - 0 hand(s) were imported.

 

Done reading database(s), starting import of 1 hands...

 

Vad skall jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag spelar på Ongame siter så försvinner vissa händer när PT skall importera datan från sidan, får följande meddelande:

 

Import Finished With Errors - The import finished but there were errors. Open the Utilities/Error Log Display/Maintenance window to see the errors - 0 hand(s) were imported.

 

Done reading database(s), starting import of 1 hands...

 

Vad skall jag göra?

 

Har samma problem... jag letar upp mappen där handhistoriken finns (everest) men får också detta felmeddelande och inga händer importeras. Har provat allt och inga nya händer importeras trots att filerna finns. Funkade förr då jag har en hel del turneringar sparade sen innan.

 

Ett till problem... buy-in för turneringarna (sit n`go på everest) kommer ej med. trots att turneringarna är definierade med rätt buy-in och fee. Verkar omöjligt att få med detta. Blir så trött på detta krångliga program! (har ändå hyfsad datorvana)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar själv på Ongame och har haft båda de problemen ni beskriver.

 

Det första (att ett par händer inte importeras) beror på en bugg i lagringen av händer från Ongames sida och är därför svår att göra nåt åt.

 

Den andra (att det inte längre funkar importera alls) beror på att Ongame ändrat lagringssättet och kräver en ny version av SQLite ODBC. När du laddar hem uppdateringen till pokertracker se till att ladda hem nya hjälpfilerna också (separat länk) så finns länken till drivrutinerna du behöver där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem... jag letar upp mappen där handhistoriken finns (everest) men får också detta felmeddelande och inga händer importeras. Har provat allt och inga nya händer importeras trots att filerna finns. Funkade förr då jag har en hel del turneringar sparade sen innan.

 

Ett till problem... buy-in för turneringarna (sit n`go på everest) kommer ej med. trots att turneringarna är definierade med rätt buy-in och fee. Verkar omöjligt att få med detta. Blir så trött på detta krångliga program! (har ändå hyfsad datorvana)

 

Fixade importproblemet! Jag ändrade så att mina regionala inställningar ändras till engelska/amerikanska då pokertracker körs. Gå in på utilities och regional settings och ändra... Nu funkar det äntligen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har hänt mig en skum sak på PT nu de senaste två dagarna. De första som hände var att när en short stack ställde men 17 o ja synade med samma hand som honom så vart det split pott men PT hängde inte med där utan istället så fattas det 17€ i min vinst stat för dagen. jag tänkte inte mkt mer på de men dagen efter så fattades det 100€ jag plussade 300€ på 30 min men de står att ja plussade 195 :shock:

 

Nån som har upplevt samma sak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som vet hur jag ska göra för att fixa så jag kan se muckade kort vid showdown på betsson(Ongame)

 

mvh / SystemE

 

Kan väl aldrig gå, sparas ju inte i den lokala utan endast deras egen databas, du kan knappast sno saker därifrån :P

 

As in, går ju givetvis att programmera så att man hämtar info från deras http-server men känns ju fruktansvärt osmidigt hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...