Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Tracker! #2


Animaniac

Recommended Posts

Hej skulle behöva lite hjälp. Har haft PT i ca 3 månader och itne varit något krångel. Men nu så får jag inte in mer händer i min databas. Det står att importen går jätte bra men händerna går inte in. Någon som vet vad det beror på ? :):):):):):)

Inte för att jag tror du hunnit fylla databasen till 2gb på 3 månader men kanske du ska kika på filstorleken. Access används deffault med PT och har en begränsing på 2gb filstorlek. Man måste byta till postgreSQL om man vill ha större filstorlekar än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hmm själva pokertracker mappen är på 1gb så den borde inte vara full. Tetade nu att öppna en helt ny databas och det gick hur enkelt som helst att importera händer dit. Någon som har någon aning om vad det är för fel med min första databas =/

 

Du har kanske slagit på ett filter av misstag, kolla under preferences

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga error logs och händerna flyter ju på perfekt in i den nya databasen som jag startade igår. Har inte heller slagit på något filter av misstag under preferences(om det är den fliken under ring game player statistics?).

 

Felet måste ligga i min gamla databas eftersom jag kan få fram stats över andra spelare inne på gametime + om jag väljer ett annant screenname.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett problem, jag kan inte få in mer än 19690 händer i min PT

 

Varenda gång jag startade importering utav händer så kom det upp nån varning, något om att filerna ej flyttades från mappen jag refererat till, hade inte ork att läsa det för tillfället men sen så försvann meddelandet.

 

Någon som vet hur jag löser detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Har nyss köpt en ny dator och jag undrar om det bara är att lägga över pokertracker på en flyttbar hårddisk tillsammans med handhistoriken för att det ska funka på den nya?

 

Nej det är det inte. Programet måste instaleras på nytt. Du får maila Pat och be om ny kod när du instalerat.

Databasen måste du däremot kopiera från den gamla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man importera händerna automatiskt från SvenskaSpel

under tiden man spelar ?

 

Ja det kan man med antingen med PTs egen funktion men den ska tydligen missa en del händer, då funkar HH convereter som P-O här på forumet snickrat ihop bättre. Du hittar hans prgm här!

 

Glöm inte donera en slant till P-O, om du använder hans program!

 

/Bluffstropp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ok..tack så mycket..Någon som vet hur man importerar händer från everest?

Har importerat från ipoker utan problem men när jag försöker importera från everest så står det att 5 files read 0 new hands where imported..vilket gör att jag inte får igång gt+ på everest..(kommer bara upp stats från förra ipoker sessionen på everestbordet)..tacksam om ngn har en lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok..tack så mycket..Någon som vet hur man importerar händer från everest?

Har importerat från ipoker utan problem men när jag försöker importera från everest så står det att 5 files read 0 new hands where imported..vilket gör att jag inte får igång gt+ på everest..(kommer bara upp stats från förra ipoker sessionen på everestbordet)..tacksam om ngn har en lösning.

 

Ladda ner och installera denna patch så ska de fungera.

http://www.pokertracker.com/patch21701.exe

 

http://www.pokertracker.com/forum/viewtopic.php?t=20594 <--- info

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också en fråga till nån kunnig PT användare. Alla dessa HH-filer som man importerar och som sparas i nån map man har angett, behövs dessa till något? eller sparas dom bara undan för att itne bli importerade igen? Om man kollar igenom en HH i PT så läser den från HH-databasfilen i PT mappen och använder inte dessa va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också en fråga till nån kunnig PT användare. Alla dessa HH-filer som man importerar och som sparas i nån map man har angett, behövs dessa till något? eller sparas dom bara undan för att itne bli importerade igen? Om man kollar igenom en HH i PT så läser den från HH-databasfilen i PT mappen och använder inte dessa va?

Korrekt. De flyttas så att inte importeringen skall behöva gå igenom dem nästa gång.

Det är bara att ta bort dem om du inte vill ha de kvar, men zippa hellre ihop dem och spara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Korrekt. De flyttas så att inte importeringen skall behöva gå igenom dem nästa gång.

Det är bara att ta bort dem om du inte vill ha de kvar, men zippa hellre ihop dem och spara.

 

Varför vill man spara dom? Alltså finns alla händer sparade i bättre format i PT HHdatabasen så behövs dom väll inte alls?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en fråga. Jag har lyckats importera HH från martinspoker så att det fungerar jätte bra.

 

Men nu försöker jag få in HH från SvS, har då konverterat i HH converter och sedan valt Auto Import Hand Histories/Tournament Summaries - Generic Setup -> i en helt ny databas. Det skumma är att det står att händerna är importerade, men det finns ingenting när jag kollar i Ring game statistics. Vad kan vara fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min databas har blivit löjligt stor så nu hänger sig datorn varje gång jag ska öppna statistiken. Eftersom jag inte kommer in i statistiken kan jag inte heller få på nåt filter. Hjälp!

 

Får du upp själva PT borde du ju kunna komprimera databasen, har jag iaf för mig.;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...