Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Tracker! #2


Animaniac

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Denna fråga kanske kommit upp tidigare, men det börjar bli väl många sidor att läsa igenom nu...

 

När jag startar PT så ändras klockan nere till höger i aktivitetsfältet(?) till 12-timmars klocka t ex: 6:46 PM... och tiderna i PT stämmer inte med tiderna jag spelat... Hur ändrar jag detta? Hittar inget under preferences...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna fråga kanske kommit upp tidigare, men det börjar bli väl många sidor att läsa igenom nu...

 

När jag startar PT så ändras klockan nere till höger i aktivitetsfältet(?) till 12-timmars klocka t ex: 6:46 PM... och tiderna i PT stämmer inte med tiderna jag spelat... Hur ändrar jag detta? Hittar inget under preferences...

 

PT är ett enda stort fulhack och klockan nere till höger måste ändras. Det påverkar även nationella inställningar som hur datum visas i Excel o dyl. Gilla läget helt enkelt.

 

På sista fliken i PT kan du ställa in vilken tidsförskjutning du har mot servern du spelar på (högt upp nånstans). Men spelar du på mer än en sajt så är det bara onödigt att bry sig om det för då måste du eventuellt ändra inställningen mellan dina sessioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag när jag startade Pokertracker kom följande meddelande upp:

 

"Databasen C:\Program\Poker Tracker V2\ptrack.mdb måste repareras"

 

"Inloggningen av drivrutinen för ODBC Microsoft Access kunde inte utföras - "Ogiltigt Argument" "

 

Vad ska jag göra åt detta?

 

PT har funkat utmärkt hela månaden fram tills nu, det är en fullt registrerad version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej har en fråga, har 2 olika databaser jag vill göra till 1 stor hur gör jag?

 

finnns säkert på nån av de 60sidorna men orkar inte läsa allt

 

Har lite på känn att det inte går (smärtfritt), snubben som kodat programmet tyckte det var så "svårt". Du kan dock göra det själv och posta här när det funkkar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon annan som har problem med boss händer? Jag får inte in en enda. Någon som kan hjälpa mig?

http://www.pokertracker.com/patch.html

  • NEW - Boss Media ring games now supported BUT PLEASE NOTE THIS! - There are bugs in the Boss Media hand histories that cause a majority of them to produce errors. Until this is fixed, I don't recommend using PT on these sites if you are interested in keeping accurate statistics.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tänker köpa PT och trodde att det kostade $55 totalt men nu va det någon VAT avgift på det så det blev $17 dyrare. måste man betala en sådan? verkar ju skummt att man ska betala någon avgift som är 1/3 av orginalpriset :S

 

ja spelar lägsta limitsen och har inte hur mkt pengar som hellst och skulle gärna vilja slippa betala de där $17.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som kan hjälpa mig med ett stort problem som jag har med Everest på PT. Spelar sng och alla filer importeras o sparas o visas korrekt i statistiken. Jag får dock inte med buy-in för turneringarna! Buy-in och fee kolumnen är korrekt (20$ resp. 2$) men kolumnen med actual buy-in + fee+ ext förstör allt då den står på 0.00. Jag ser alltså inte hur mycket jag tjänar eller min roi...

 

Hur kan jag göra för att fixa detta? Någon snälla hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som rubriken lyder, vilken eller vilka filer måste jag ha?

 

Jag hörde med killarna på pokertracker forumet och dom sa att man skulle ta en kopia på ptrack2.mdb som ligger i pokertracker mappen,sedan var det bara att formatera om och hämta hem programmet installera det igen, och maila in den nya licens koden som man får under help i programmet (under förutsättning att man har en laglig version) så får man en ny licens kod, och sedan lägga in ptrack2.mdb i mappen igen så har du allt där..

Mvh Tompa

 

PS: Gjorde detta förra veckan och det funkade klockrent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hörde med killarna på pokertracker forumet och dom sa att man skulle ta en kopia på ptrack2.mdb som ligger i pokertracker mappen,sedan var det bara att formatera om och hämta hem programmet installera det igen, och maila in den nya licens koden som man får under help i programmet (under förutsättning att man har en laglig version) så får man en ny licens kod, och sedan lägga in ptrack2.mdb i mappen igen så har du allt där..

Mvh Tompa

 

PS: Gjorde detta förra veckan och det funkade klockrent

 

Taaack! Kopierar hela mappen just in case :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså.. ja blir så matt på PT har nog försökt i 5 timmar nu, läs överallt osv.. Jag tankade test-versionen av både PT2 och PokeraceHUD. PT funkade bra men HUD funkade bara på en spelare, sen slutade det fungera på honom också.. om nån vill hjälpa till så ere bara att pmsa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte hitta hur man gör en graf över sina vinster/förluster. Jag har hittat en massa andra grafer men inte den "vanliga" där man ser antal händer horisontellt och vinst/förlust vertikalt...

 

Hur gör man?

 

om du går in i "game notes" och sedan visar alla händer.

 

Va kvar i game notes och lokalisera knapparna ( s p r g g ) och tryck sedan på knappen längst åt höger.

 

hoppas det är det du menar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tycker PT:n tar lång tid på sig varje gång man skall ta fram stats frå nring games t. ex.? Jag orkar inte läsa alla 72 sidor här, men måste man ta bort gamla händer/spelare, för att programmet ska fungera utan alltför stora dröjsmål?

 

Som det är nu får jag rekommendationen från PT att "compact hand history database" minst en gång i veckan; och ändå gör det ingen skillnad när jag väl utfört åtgärden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte hitta hur man gör en graf över sina vinster/förluster. Jag har hittat en massa andra grafer men inte den "vanliga" där man ser antal händer horisontellt och vinst/förlust vertikalt...

 

Hur gör man?

 

Du laddar hem ett program som heter Poker Grapher. Fantastiskt mycket lättare och bättre än PTs graffunktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...