Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Tracker! #2


Animaniac

Recommended Posts

ODBC Driver - The SQLite 3 ODBC driver has not been loaded yet. Please read the help for this window for instructions on how to do this. If you continue to have problems, please contact support@pokertracker.com.

 

 

Hur löser jag detta? Helt fishy på PT, flummat lite guider men inga svar. Lirar Betsson på ongame. Har senaste versionen av PT också.

Tacksam för alla vänliga svar :)

 

 

edit: ingen alls? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fick för mig att börja importera från Boss media istället för att konvertera i HHconverter och iom detta så gjorde jag en ny databas. Nu är ALLA stats och händer borta. Spelarna i databaserna är kvar med ikoner och allt men ALLA spelade händer är borta.

 

Någon som har någon idé var och hur jag klantade mig? Har kollat alla filter under preferences men jag hittar inget speciellt...

 

Edit: Klantade mig igen så dom båda fadäserna tog ut varandra. Problemet avstyrt med den enkla funktionen "remove all filters" under Preferences...ifall någon skulle få ett likartat hjärnsläpp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan börja med att säga att jag lirar på SvS. Har fått problem med min HH converter, när jag startar och trycker på autoconvert så kommer texten "history.xml does not exist." upp i rutan, och jag förstår inte riktigt va som inte stämmer.

Nån som vet lösningen på mitt problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja, vad är pahud? jag vill kunna se statstik på mina motståndare dvs 24/7/3 osv. hur gör jag då? räcker de med pockertracker???

 

Pahud hämtar viss statistik från din pokertracker-databas och visar den vid spelarens namn medan du spelar. Det finns en mängd statstik som visas bl.a. "24/7/3".

 

Ett annat program som gör i princip samma sak men visar en mindre mängd siffror är gametime+. Goggla så hittar du båda enkelt.

 

Någon som vet hur man kan plocka bort en nivå och dess HH från PT?

 

Utilities>database maintenance and options > Advanced purge* > klicka dig rätt!

 

 

*Betyder rensa ut..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade precis att köra en "rate players". Laddade hem och importerade 6maxfinal som sägs vara bra. Men PT hänger sig efter 60pers ungefär, testade att köra med default och det funkade utmärkt på alla spelare. Så till frågan, är default bra regler eller bör man försöka fixa andra regler?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ODBC Driver - The SQLite 3 ODBC driver has not been loaded yet. Please read the help for this window for instructions on how to do this. If you continue to have problems, please contact support@pokertracker.com.

 

 

Hur löser jag detta? Helt fishy på PT, flummat lite guider men inga svar. Lirar Betsson på ongame. Har senaste versionen av PT också.

Tacksam för alla vänliga svar :)

 

edit: ingen alls? :roll:

 

Har du ens läst meddelandet eller? Det står att du ska läsa i HJÄLPEN till PT, där finns näml en länk till drivrutinen till SQLLITE som du måste installera för att PT ska kunna läsa händer ifrån din klient.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan börja med att säga att jag lirar på SvS. Har fått problem med min HH converter, när jag startar och trycker på autoconvert så kommer texten "history.xml does not exist." upp i rutan, och jag förstår inte riktigt va som inte stämmer.

Nån som vet lösningen på mitt problem?

 

Du har förmodligen inställt under "Autoconvert Options" att HH Converter ska söka efter "history.xml" någonstans på din hårddisk (Location of xxxxxxxxx.xml)

Jag har för mig att redan i SvS-uppgraderingen i maj (tror jag) så ändrades handhistoriken så history.xml blev en history_0731.xml (där 0731 är ett veckonummer som ändras varje vecka). Det betydde i sin tur att man var tvungen att ändra "Location of xxxxxxxxx.xml" varje vecka.

Under sommaren har PO uppdaterat HH Converter till 1.7 så att HHC ska använda "archive.xml" istället för "history_xxxx.xml". Då slipper man ändra xml-fil varje vecka.

Allt detta finns beskrivet i HHC-tråden på forumet.

 

Jag skulle tro att det du ska göra är att uppgradera till 1.7 och ställa in "archive.xml" under "Autoconvert Options".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag tar "Force Read From Database" så läser den in databasen i minst 5min första gången jag gör detta efter att ha startat PT. Skulle jag sedan klicka på den igen efter att ha lirat en stund tar det bara ngn sekund. Har PT på en annan dator där jag lirat ungefär lika mkt men där har jag inte det där problemet med 5min, ngn idé om vad det kan vara för inställning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar hur jag tar bort en session från mina session notes i PT.

Har lagt in en HU session från svenska spel som jag inte vill ska ligga där för den verkar fortfarande räknas med i mina stats även om jag väljer att bara visa alla 5-max NL i preferences... Någon som vet hur jag kan göra?

 

Edit: Det löste sig.

Lyckades hitta hur man gjorde till slut efter lite pill :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men man kan väl bara använda det programmet på Cardoza?

 

Ten Commandments of Poker är unikt för Cardozagames.com. Det är en del av vårt mål att utbilda vår spelarbas. Det i samband med att man får två gratis pokerböcker gör att om man vill utveckla sitt spel så är Cardozagames.com en bra sajt att göra det på.

 

Måns

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har en fråga angående pokertracker. Jag har nu i dagarna tänkt att börja spela på en annan sida efter att ha spelat ~20k händer. Jag vill gärna fortsätta med statestiken, går det eller krävs det då att jag spelar med samma alias på den nya sidan. I annat fall är det vell inte mycket annat än att börja om på en ny databas men det känns lite bittert eftersom jag har samlat på mig en hel del information. Någon som kan förklara detta för mig?

MVH

Henrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag tar "Force Read From Database" så läser den in databasen i minst 5min första gången jag gör detta efter att ha startat PT. Skulle jag sedan klicka på den igen efter att ha lirat en stund tar det bara ngn sekund. Har PT på en annan dator där jag lirat ungefär lika mkt men där har jag inte det där problemet med 5min, ngn idé om vad det kan vara för inställning?

 

För att du inte har ställt in pokerklienten på rätt sätt.

 

Om du spelar Prima, kan du ställa in hur många händer den ska lagra innan den börjar "spara" över dom gamla :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har en fråga angående pokertracker. Jag har nu i dagarna tänkt att börja spela på en annan sida efter att ha spelat ~20k händer. Jag vill gärna fortsätta med statestiken, går det eller krävs det då att jag spelar med samma alias på den nya sidan. I annat fall är det vell inte mycket annat än att börja om på en ny databas men det känns lite bittert eftersom jag har samlat på mig en hel del information. Någon som kan förklara detta för mig?

MVH

Henrik

 

Du kan lägga till fler alias i pokertracker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena tjena!

 

Har ett problem med pokertracker.

 

Har just börjat spela på ongame nätverket. Har följt instruktionerna om hur man ska få det att funka med pokertracker, men när jag ska ladda in händerna så går det inte.

 

Står att "The SQLite 3 ODBC driver has not been loaded yet". Har laddat ner dessa filer och fattar absolut inte varför det inte funkar.

 

Har avinstallerat pokertracker och allting för att göra om allt men det går ändå inte.

 

Min kompis som spelar på samma sida har inga som helst problem med detta.

 

Någon som har något förslag eller varit med om samma sak??? Börjar bli väldigt tilt på detta! :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om någon har någon smart funktion att lägga ihop motspelares händer och statistik. Normalt kan man ju välja en spelare och se hur mkt statistik på som helst... jag vill kunna ta kanske 100 spelare och slå ihop deras statistik till en enda "spelare" om ni förstår.

Standardspelaren så att säga!

 

Jag tänker mig framförallt turneringsspel där jag märkt att de olika inköpsnivåerna varierar en hel del i slaskighet och det i sin tur ändrar en hel del på strategin i olika situationer.

 

Speciellt om man multitablear så är det värdefullt när det inte går att hålla reda på alla spelarna individuellt hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...