Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Tracker! #2


Animaniac

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej,

 

Jag undrar om det går på något sätt att exportera HH's från PT till något program som gör om dom så att namnen försvinner (Blir hero, MP1 etc) som man ser när folk postar... Eller är det enda alternativet att skriva om själv?

 

Ursäktar för en sån nybörjarfråga, precis skaffat PT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger som dom flesta andra i tråden - klarar inte att leta igenom 87 sidor :)

 

Men en fråga som dök upp igår. Jag blev utdragen av en spelare igår flera gånger. Skulle vilja ha en lista med alla händer jag spelade mot honom, så jag kan sortera på "Net" osv. Precis som man kan göra på "General info" med givna starthänder. Det här borde väl gå att få fram - men hur?

 

Edit: Fick inget svar här så supporten fick hjälpa till, klistrar in svaret här så kanske någon lär sig nåt nytt :)

 

There is nothing that shows you the stats of just hands against one specific player. On the Misc. Stats tab you can see the amount you have won from/lost to this player. If you want to replay the hands you can double-click on the session you played with this player on the Session Notes tab and then click on the Game Notes tab and click the Get All button so that all the hands from this session are displayed. If you sort the section by winning player name you can see the hands where this person won the post all together. That's about as close as you can get to what you want.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte precis testa PT för första gången och har importerat ca 50k händer från Prima. Dock så ser jag inget när jag går in i ring game statistics. Det är helt tomt där även fast importen lyckades.

 

Vet någon vad som kan vara fel?

 

Har du betalat för PT? Annars ligger det ju en begränsning på 1000 händer. Har du fler än så, så visas ingenting.

Om du har betalt för det och fortfarande har problem så skriv igen. Det finns en patch som kan hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Är det nån som har erfarenhet av att göra egna queries direkt mot PT:s underliggande databas från t.ex ett java-program?

 

Jag tänkte göra ett litet hack som med en enkel knapptryckning plockar ut dagens "highlights" (t.ex fem största vunna och fem största förlorade potterna, parameterstyrt) och mailar dom till en mailadress, så att jag t.ex kan läsa händerna i mobilen på väg till jobbet eller i värsta fall på jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur funkar Primas HH´s?

 

Spelar det någon roll om jag har spelat på flera olika datorer när jag ska importera history eller ligger dom på primas db tills jag tar hem dom?

 

Spelar uteslutande PLO cg men även lite Texas turneringar och det brukar bli fel vid importeringen i PT Omaha. Finns det något man kan göra åt det? (PLO och NLT händerna krockar på nån vänster)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att jag har spelat en session så vill jag gå över de händer som spelades, samt se hur många händer och mina stats. Jag har sett att Sbrugby gör detta i slutet av sina videos, hur gör jag för att få upp denna info när sessionen är slut och vad ska jag göra när sessionen påbörjas?

 

Hoppas nån kan hjälpa mej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att jag har spelat en session så vill jag gå över de händer som spelades, samt se hur många händer och mina stats. Jag har sett att Sbrugby gör detta i slutet av sina videos, hur gör jag för att få upp denna info när sessionen är slut och vad ska jag göra när sessionen påbörjas?

 

Hoppas nån kan hjälpa mej!

 

someone plz?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

someone plz?

 

För att sortera efter dagar/dagar gör du detta i "Preferences", om du spelar flera sessioner på en viss dag och vill bara ha med ena så går du in i tabben "sessions" och ctrl+dubbelklickar på de bord som du vill sortera efter.

 

Då du har sorterat ut de händer du vill analysera så går du till "gamje notes" och trycker på "get all" så får du in alla händer som spelats. Sortera kolumnen net för att kolla dina största vinster/förluster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om denna ska frågan ska ligga här eller i Poker Ace Hud -tråden. Men jag skriver den här så får ngn moderator flytta till rätt tråd.

 

I PAHUD så kan man välja att visa mucked cards, Men eftersom PT bara uppdaterar händerna 1§ gång i minuten och PAHUD tar väl infon om mucked cards från PT så förstår jag inte riktigt hur det ska fungera, jag har inte sett en enda mucked hands helller för den delen, men jag har sett i videor från cardrunners att spelarna där får fram dom. Hur gör man för att få det att fungera. Är det ngn inställning i PT eller PAHUD??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om denna ska frågan ska ligga här eller i Poker Ace Hud -tråden. Men jag skriver den här så får ngn moderator flytta till rätt tråd.

 

I PAHUD så kan man välja att visa mucked cards, Men eftersom PT bara uppdaterar händerna 1§ gång i minuten och PAHUD tar väl infon om mucked cards från PT så förstår jag inte riktigt hur det ska fungera, jag har inte sett en enda mucked hands helller för den delen, men jag har sett i videor från cardrunners att spelarna där får fram dom. Hur gör man för att få det att fungera. Är det ngn inställning i PT eller PAHUD??

 

Inställningarna i PAH. Om det fungerar beror lite på vilken site du spelar på. På party fungerade det utmärkt nät jag spelade där. På Ongame och Ipoker är det sämre med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...