Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Tracker! #2


Animaniac

Recommended Posts

JO, ÄNTLIGEN VERKAR DET FUNGERA! Kruxet var att man måste extrahera den där ZIP-filen man laddar ner, och jag visste inte hur - men det var lätt (högerklicka på musen, och välj extrahera!)

 

Kruxet är nog att man bör ha grundläggande datorkunskaper innan man ger sig på sånt där... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Formatera datorn, hur tar jag med mig min PT stat?

Som rubriken lyder, vilken eller vilka filer måste jag ha?

 

Allt verkar gått smidigt förutom att min HH är "blank", jag ser vinster/förluster, min starthand, men hur handen utspelade sig är borta! Har jag missat att lägga in några filer sedan jag återinstallerat PT?

HAr alla filer sparade från det gamla PT, någon som vet vad som fattas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå, för mig fungerade PT och poker ace hud bra för ett tag sen. Men sen vet jag inte vad jag gjorde, om jag gjorde en säkerhetskopia eller purge databasen eller något. I vilket fall så har jag nu i mappen olika databaser med lite datum. När jag nu kör PT så står det att den hittar inga nya händer och importera, fast jag spelar samtidigt. Jag spelar på ONgame (betsson), vet någon ngt om detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt verkar gått smidigt förutom att min HH är "blank", jag ser vinster/förluster, min starthand, men hur handen utspelade sig är borta! Har jag missat att lägga in några filer sedan jag återinstallerat PT?

HAr alla filer sparade från det gamla PT, någon som vet vad som fattas?

 

har varit så för mig med.. jag har för mig att man behöver två filer till varje databas. Vet dock fortfarande inte hur man ska göra..:-?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffade precis PT..

Jag försökte Autoimportera händer från Microgaming.. Men jag får fel i programmet när jag ska importera.. Fungerar inte ens med textfiler...

 

Import Finished With Errors - The import finished but there were errors. Open the Utilities/Error Log Display/Maintenance window to see the errors - 0 hand(s) were imported.

 

Så står det "Error chip count not a valid number for player HERO for game #1515003098."

"Error chip count not a valid number for player FI for game #1515003018."'

osv.. Vad är felet då ? Jag har installerat det som krävs för att kunna auto-importera händer..

 

Du har fel patch tror jag. http://www.pokertracker.com för att ladda ner den senaste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena, har en fråga jag hoppas nån ska kunna svara på.. möjligt det tagits upp förut men, sorry orkar inte kolla alla sidor :)

 

Säg att jag har 100k händer i min databas. När jag kör autoimport, så importeras alla händer varje gång. Alltså inte bara de nya händerna, vilket vore smidigare? Det borde väl gå lösa=)

 

ty

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå! Detta må vara en väldigt dum fråga om en väldigt simpel grej men jag skjuter ändå då jag är för lat att kolla igenom programmet själv.

 

Såhär;

 

Jag har använt mig utav Pokertracker under ca en månads tid och har väl runt 100 000 händer i min databas. Säg nu att jag skulle vilja starta om på ny kula denna månad och Få bort all gammal statistik. Hur gör jag detta på snabbast/smidigast sätt?

 

Tack på Förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det ska vara såhär men då jag startar Auto-import Prima/Ladbrokes HHs (har ca 5st klienter) och trycker på Force Read From Database så börjar den importera en massa händer och sedan kommer det meddelande upp "Import Finished With Errors - The import finished but there were errors. Open the Utilities/Error Log Display/Maintenance window to see the errors - 0 hand(s) were imported."

 

Någon som vet hur man fixar till detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hörde med killarna på pokertracker forumet och dom sa att man skulle ta en kopia på ptrack2.mdb som ligger i pokertracker mappen,sedan var det bara att formatera om och hämta hem programmet installera det igen, och maila in den nya licens koden som man får under help i programmet (under förutsättning att man har en laglig version) så får man en ny licens kod, och sedan lägga in ptrack2.mdb i mappen igen så har du allt där..

Mvh Tompa

 

PS: Gjorde detta förra veckan och det funkade klockrent

 

 

Kan jag göra det samma när jag vill flytta min databas till en ny dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...