Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Tracker! #2


Animaniac

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Funkar Poker Tracker på Svenska Spel ?

 

Tja, de finns de som säger att det går att få att fungera "live". Själv är jag alldeles för dum i huvet för att få det att funka så jag använder HHconvertern efter varje sesion och läser in HH manuellt. Convertern hittar duunder forumets bästa inlägg

 

http://pokerforum.nu/forum/forumets-baesta-inlaegg/23924-prg-allt-om-hh-converter-28.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte formatera om min dator, hur gör jag för att göra en backup på min PT-databas?

 

(länka gärna om det här har tagits upp tidigare)

 

Du kan göra det via "utilities" - menyn, det finns en flik du kan klicka på där, tror den heter ngt med database maintenance.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min PT jobbar extremt sakta! Särskilt när jag ska ta fram "ring game player statistics", tar det flera minuter att få fram den sidan. Det måste vara onormalt! Eller är det fler som har detta problem? Jag har inte någon särskilt stor databas, bara 125 k händer. Vad kan man göra? Har testat allt, från att minska databasen, till att compacta den, utan förbättrat resultat.,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min PT jobbar extremt sakta! Särskilt när jag ska ta fram "ring game player statistics", tar det flera minuter att få fram den sidan. Det måste vara onormalt! Eller är det fler som har detta problem? Jag har inte någon särskilt stor databas, bara 125 k händer. Vad kan man göra? Har testat allt, från att minska databasen, till att compacta den, utan förbättrat resultat.,

Om du inte redan kör postgreSQL, gör det. Instruktioner för installation och konvertering finns i PT.

 

När du konverterat, kolla in http://www.pokertracker.com/forum/viewtopic.php?t=15545. Det snabbade upp min hantering en hel del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte redan kör postgreSQL, gör det. Instruktioner för installation och konvertering finns i PT.

 

När du konverterat, kolla in http://www.pokertracker.com/forum/viewtopic.php?t=15545. Det snabbade upp min hantering en hel del.

 

Tack för tips. Men installationen verkar något knepig, trots att jag har Windows XP. Ska se om jag kan få det att fungera..verkar vara problem med nedladdningen av postgreSQL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tips. Men installationen verkar något knepig, trots att jag har Windows XP. Ska se om jag kan få det att fungera..verkar vara problem med nedladdningen av postgreSQL.

 

Det verkar som att det kan ta flera timmar att slutföra, om man får tro PT-forumet. Fick något felmeddelande vid nedladdningen "cannot open file".

PT verkar ju vara ett uselt program i grunden, om man ska behöva gå igenom så här mycket besvär för att det överhuvudtaget ska fungera smidigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att det kan ta flera timmar att slutföra, om man får tro PT-forumet. Fick något felmeddelande vid nedladdningen "cannot open file".

PT verkar ju vara ett uselt program i grunden, om man ska behöva gå igenom så här mycket besvär för att det överhuvudtaget ska fungera smidigt!

Ja, det tar en stund att konvertera. För mig tog det kanske en halvtimme med 40k händer i databasen. De övriga stegen jag länkade till ovan gick på bara några minuter.

 

Det är lite pilligt att få till allting, särskilt om du inte har ntfs som filsystem på disken. Håller med om att PT verkar vara rätt sopigt i grunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte formatera om min dator, hur gör jag för att göra en backup på min PT-databas?

 

(länka gärna om det här har tagits upp tidigare)

 

Du kan göra det via "utilities" - menyn, det finns en flik du kan klicka på där, tror den heter ngt med database maintenance.

 

ty, men fattade dock inte riktigt hur man skulle göra. Skulle uppskatta om du eller någon annan kunde beskriva hur man gör lite närmare.

 

/Memory

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ty, men fattade dock inte riktigt hur man skulle göra. Skulle uppskatta om du eller någon annan kunde beskriva hur man gör lite närmare.

 

/Memory

 

Du går in på "utilities"-menyn, och väljer "database maintenance". Under den fliken finns möjlighet att deleta delar av databasen. Du klickar där på "advanced purge", och får då frågan, där det står "do you wish to make a backup copy of your PT database?" Där klickar du förstås på "yes", och sedan tar det ett anatl minuter, så får du medd., att backupen är klar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det tar en stund att konvertera. För mig tog det kanske en halvtimme med 40k händer i databasen. De övriga stegen jag länkade till ovan gick på bara några minuter.

 

Det är lite pilligt att få till allting, särskilt om du inte har ntfs som filsystem på disken. Håller med om att PT verkar vara rätt sopigt i grunden.

 

Problemet för mig är att det inte går att ladda ner det j-a programmet popstgreSQL. Har försökt tre ggr, men fått samma error-meddelande. Verkar som att jag får stå ut med PT i dess nuvarande form ett tag till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte redan kör postgreSQL, gör det. Instruktioner för installation och konvertering finns i PT.

 

När du konverterat, kolla in http://www.pokertracker.com/forum/viewtopic.php?t=15545. Det snabbade upp min hantering en hel del.

 

Tja.

När jag ska importera HH från Tell Poker så får jag ett felmeddelande:

 

"ODBC Driver - The SQLite 3 ODBC driver has not been loaded yet. Please read the help for this window for instructions on how to do this. If you continue to have problems, please contact support@pokertracker.com."

 

Jag hittade WinSQL, har installerat det. Men kommer ingenstans ändå, det går fortfarande inte att importera. Av länken du postade fattar jag inte ett skvatt! Någon som kan hjälpa mig? jag vill bara importera HH!

 

Thx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet för mig är att det inte går att ladda ner det j-a programmet popstgreSQL. Har försökt tre ggr, men fått samma error-meddelande. Verkar som att jag får stå ut med PT i dess nuvarande form ett tag till.

Testa http://wwwmaster.postgresql.org/download/mirrors-ftp?file=%2Fbinary%2Fv8.2.4%2Fwin32%2Fpostgresql-8.2.4-1.zip. Funkar bra för mig.

Av länken du postade fattar jag inte ett skvatt!

Länken har inget med ditt problem att göra, så det är inte så konstigt. Har ingen aning om varför det beter sig som det gör, kolla in pokertrackers forum eller maila supporten. Eller vänta på att nån hjälpsam svarar här. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffade precis PT..

Jag försökte Autoimportera händer från Microgaming.. Men jag får fel i programmet när jag ska importera.. Fungerar inte ens med textfiler...

 

Import Finished With Errors - The import finished but there were errors. Open the Utilities/Error Log Display/Maintenance window to see the errors - 0 hand(s) were imported.

 

Så står det "Error chip count not a valid number for player HERO for game #1515003098."

"Error chip count not a valid number for player FI for game #1515003018."'

osv.. Vad är felet då ? Jag har installerat det som krävs för att kunna auto-importera händer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej, jag får ett fel medelande när jag försöker importera sng historik från nya unibet clienten. Är pt kompatibelt med nya unibet, och i så fall vilket nätverk tillhör de? Felet jag får är att jag inte lyckas importera, den säger att inga ring/tour games importeras och istället påstår den att 1,600 hands were play money. och därför importeras de inte.

Är det här ett problem som går att lösa? och är det någon annan som upplever det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...