Ruff Postad 23 December , 2005 Rapport Postad 23 December , 2005 Har verken netteller eller konto på pokerstars, hur många procent ligger VAT på då? *Edit* Verkar smidigast att starta ett konto på Pokerstars. Då detta stod på PS hemsida Avgiftsfria instättningar och uttag med kredit - och betalkort Momsen i Sverige ligger på 25 %, så du tjänar helt klart på att starta ett konto på PokerStars. Jepp, gjorde det precis, funkade hur smidigt som helst. Citera
JENZOER Postad 25 December , 2005 Rapport Postad 25 December , 2005 Jag förstår mig inte på pokertracker överhuvudtaget. Jag spelar på nordicbet (prima) och vill använda pockertracker. Jag har laddat ner programmet och startat det, vad ska jag göra nu för att programmet ska börja "tracka" mitt pokerspelande? Har kollat omkring en del i programmet, men fattar inte vad jag ska göra, hjälp tack! Citera
JENZOER Postad 25 December , 2005 Rapport Postad 25 December , 2005 Har försökt importa hand history nu, men får bara en massa errors vad jag än gör, hjälp mig! Citera
Magnum Postad 26 December , 2005 Rapport Postad 26 December , 2005 Vet att det ska finnas en fil för autorate för Sh NL men jag hittar inte den är det nån som har den eller kan länka Citera
MP Postad 28 December , 2005 Rapport Postad 28 December , 2005 Jag använder HHGetter för att få handhistory från b2b-klienten, men när jag ska importera dom till poker tracker får jag bara upp att det inte går importera för det är playmoney. Nog för att jag inte är nån highroller men det är iaf pengar jag spelar med. Jag tänkte ställa in valutorna i exchange rates, och om jag då har 1$ så är ju det 1.18559 men det går inte mata in, "please enter a valid number" får jag som svar. Någon som har nåt tips? EDIT. Angående senare delen av frågan så skulla man mata in med ',' istället för '.' allså 1,18559 Men mina hhs ses fortfarande bara som play money. Citera
therussian Postad 28 December , 2005 Rapport Postad 28 December , 2005 Jag använder HHGetter för att få handhistory från b2b-klienten, men när jag ska importera dom till poker tracker får jag bara upp att det inte går importera för det är playmoney. Nog för att jag inte är nån highroller men det är iaf pengar jag spelar med. Är du säker på att du har den senaste patchen? Citera
Bernt Postad 28 December , 2005 Rapport Postad 28 December , 2005 Kan man få tag i PT licens "gratis" genom tex bonus? Citera
TANDEMCYKELN Postad 28 December , 2005 Rapport Postad 28 December , 2005 Jag tänkte ställa in valutorna i exchange rates, och om jag då har 1$ så är ju det 1.18559 men det går inte mata in, "please enter a valid number" får jag som svar. Någon som har nåt tips? EDIT. Angående senare delen av frågan så skulla man mata in med ',' istället för '.' allså 1,18559 Om jag inte har helt fel, så ska du invertera 1.18 för att det ska bli rätt. Fungerar det att köra med svenska inställningar? Det verkar du göra, då du anger komma som decimalavskiljare. Jag låter PT ställa om till amerikanska inställningar. Citera
MP Postad 28 December , 2005 Rapport Postad 28 December , 2005 jag testade både med svenska och amerikanska utan någon skillnad, jag tror problemet var att jag hade en gammal version av poker tracker. Laddade ner en ny patch men då hade jag lagt in max antal händer som inte kräver registrering, så jag kan inte testa mera Citera
TANDEMCYKELN Postad 28 December , 2005 Rapport Postad 28 December , 2005 jag testade både med svenska och amerikanska utan någon skillnad, jag tror problemet var att jag hade en gammal version av poker tracker. Laddade ner en ny patch men då hade jag lagt in max antal händer som inte kräver registrering, så jag kan inte testa mera Då kan jag intyga att det fungerar fint att lägga in valutakurser. När jag låter PT ställa om till amerikanska inställningar, skriver jag in valutakurserna med punkt som decimalavskiljare och att du ska skriva in hur mycket du får en USD, vilket bör vara under ett, både för euro och GBP. Citera
rizzo Postad 28 December , 2005 Rapport Postad 28 December , 2005 Vet att det ska finnas en fil för autorate för Sh NL men jag hittar inte den är det nån som har den eller kan länka http://www.pokertracker.com/6maxFinal.zip Citera
eurythmech Postad 29 December , 2005 Rapport Postad 29 December , 2005 Kan det vara så att du inte har bockat i både NL FL på preferencessidan så den visar bara visar FL för dig ? Nej, jag får ett import-error. [sökväg]Table 65018 (6 max).txt Unable to get the game level...$25 NL Texas Hold'em - Wednesday, December 28, 15:14:28 EDT 2005 edit: var tvungen att patcha upp PT bara Citera
JENZOER Postad 29 December , 2005 Rapport Postad 29 December , 2005 Jag frågade högre upp utan svar och försöker därför igen: Jag förstår mig inte på pokertracker överhuvudtaget. Jag spelar på nordicbet (prima) och vill använda pockertracker. Jag har laddat ner programmet och startat det, vad ska jag göra nu för att programmet ska börja "tracka" mitt pokerspelande? Har kollat omkring en del i programmet, men fattar inte vad jag ska göra. Har försökt importa hand history och så, men får bara en massa errors vad jag än gör, VAD SKA JAG GÖRA? Citera
mariani Postad 29 December , 2005 Rapport Postad 29 December , 2005 Hej! Får ett konstigt felmeddelnde när jag importerar händer från Pokeroom(BetOnBet): Import Finished With Errors - The import finished but there were errors. Open the Utilities/Error Log Display/Maintenance window to see the errors - 500 hand(s) were imported. sedan kommer det här: Done reading database(s), starting import of 702 hands... Vet någon vad det är för fel får jag med alla händer då jag vet att jag iallafall får med några? Citera
PinkFloyd Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 Varför finns inte denna länk kopierad in i tråden (eller gör den det)? Klockren, hämtad från ballers profil här på forumet.. http://w1.901.telia.com/~u90118138/pt.htm Citera
Vigge Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 Gah! Har nyss fixat Poker Tracker men när jag ska importera HH:s från Prima får jag bara meddelandet att det inte kunde hittas någon timestamp på dom. Vad ska jag göra? Felmeddelandet ser ut såhär: C:\Documents and Settings\Admin\Skrivbord\TransactionSummary.txt : Unable to get the game date(3) for game # 628898348 Och jag är helt säker på att datumet finns där. Citera
baller Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 Vigge - använder du verkligen "autoimport for Primapoker"-featuren? PT använder sig inte av timestamp när den läser dat-filen... Citera
Vigge Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 baller: Nej, jag importerade direkt från en .txt-fil från playcheck. Men det fungerar inte att göra alltså? Citera
baller Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 Nä precis, det funkar inte inte med prima. Använd automimport featuren. Inte så svår att ställa in, tryck upp autoimport rutan (för prima, vit blixt/blå bakgrund knapp) och använd "help" upp till höger för inställningar etc Citera
Betterman Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 Jag har för mig att jag sett någon pokersajt ge bort en licens av PokerTracker i bonus om man reggar sig hos dem. Någon som vet om det finns något sådant nu? Vart? Citera
Vigge Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 Tack för hjälpen baller! Nu har jag bara ett problem... Jag har fixat SQLite och det där men när jag ska importera får jag fortfarande errors om att: Invalid chipcount for player x. EDIT: Hittade lösningen! Citera
Reflection Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 Efter att man laddat in sina HH till PT kan man ta bort dom filerna då och PT inte förlorar den informationen? Citera
TANDEMCYKELN Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 Efter att man laddat in sina HH till PT kan man ta bort dom filerna då och PT inte förlorar den informationen? Jepp! Du låter med fördel PT flytta filerna till någon annan mapp, så går det lite snabbare. Citera
Reflection Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 Efter att man laddat in sina HH till PT kan man ta bort dom filerna då och PT inte förlorar den informationen? Jepp! Du låter med fördel PT flytta filerna till någon annan mapp, så går det lite snabbare. flytta filerna till någon annan mapp? jag menar, PT hämtar filen med HH från en mapp jag lagt den i, kan jag radera den filen och sedan gå in på PT och fortfarande se all data? kanske var det du svarade på men vill vara säker =) Citera
Recommended Posts