Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Tracker! #2


Animaniac

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej jag har skaffat PT och PAHUD, men jag får det inte till att fungera. Jag har gjort som man ska med PAHUD, så jag tror det är i PT felet ligger.

Ska det inte räcka att välja: auto import HH hos crypto och lägga in log filen där och sen lägga samma loggfil i PAHUD preferences?

 

Jag tror man ska få igång en live tracker, men hittar inte den till crypto!

 

Tack för hjälpen

 

Vissa skinn har ett underbibliotek som heter "log" och ett annat som heter "logs". Det ena är fullt av cab-filer, det är fel bibliotek.

 

Har du senaste versionen av PT? Crypto bytte format på filerna för någon månad sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag har skaffat PT och PAHUD, men jag får det inte till att fungera. Jag har gjort som man ska med PAHUD, så jag tror det är i PT felet ligger.

Ska det inte räcka att välja: auto import HH hos crypto och lägga in log filen där och sen lägga samma loggfil i PAHUD preferences?

 

Jag tror man ska få igång en live tracker, men hittar inte den till crypto!

 

Tack för hjälpen

 

Vissa skinn har ett underbibliotek som heter "log" och ett annat som heter "logs". Det ena är fullt av cab-filer, det är fel bibliotek.

 

Har du senaste versionen av PT? Crypto bytte format på filerna för någon månad sedan.

 

Jo jag har den senaste uppdateringen och jag använder rätt log fil. Men jag hörde av någon att det inte funkar att observera bord på crypto med PAHUD, utan man måste själv sitta vid bordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ganska ny på PT2.. Jag undrar hur man gör så att man ser vilken snubbe man är mest plus på.. Det kunde ju man i Poker Office.

Misc. Stats finns en liten ruta kallad Opponents, du kan sortera den efter Difference så ser du vem du tagit mest pengar från.

 

tackar så mycket, förstår inte hur jag kunde ha missat det där.. :x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får ett fel när jag autoimporterar händer från prima.

 

Select error: SCLSTATE = S1000

database disk image is malformed (11)

 

Hjälp!

 

Btw, sökte på det här felet och fick upp att det står skrivet om det i första tråden om PT som är på 34 sidor. Orkar ju inte leta igenom det, dags att göra nåt åt sökfunktionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får ett fel när jag autoimporterar händer från prima.

 

Select error: SCLSTATE = S1000

database disk image is malformed (11)

 

Hjälp!

 

Btw, sökte på det här felet och fick upp att det står skrivet om det i första tråden om PT som är på 34 sidor. Orkar ju inte leta igenom det, dags att göra nåt åt sökfunktionen?

 

Pröva att klicka i att visa resultat som inlägg istället för tråd när du söker så slipper du leta igenom hela tråden.

 

Edit: Hittade det här: http://www.pokertracker.com/forum/viewtopic.php?p=45318&highlight=s1000#45318

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänner,

 

Jag får inte PT att ladda in HH från PokerStars. Använder senaste versionen av PT och har ställt in rätt mapp, där PS sparar sina HH. Det kommer ändå inte upp någon information i PT.

 

Det lustiga är att det står att PT importerar filer utan några problem. Dock kommer ingen statistik upp. Jag kan inte ens hitta mitt "nick" i listan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför går PT så otroligt långsamt? Spelar Eurobet, alltså PokerRoom, och det går helt otroligt långsamt när jag kör 3-4 bord och PT samtidigt. Det är som regelbundna "freezes" av programet, kan gå jättefort när jag tabbar upp det och söker fram någon spelare, för att sedan hänga sig och vara omöjligt att använda på kanske 1 min.

 

Har inte en långsam dator, för lite ram eller något sånt.. förklaring och åtgärd någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför går PT så otroligt långsamt? Spelar Eurobet, alltså PokerRoom, och det går helt otroligt långsamt när jag kör 3-4 bord och PT samtidigt. Det är som regelbundna "freezes" av programet, kan gå jättefort när jag tabbar upp det och söker fram någon spelare, för att sedan hänga sig och vara omöjligt att använda på kanske 1 min.

 

Har inte en långsam dator, för lite ram eller något sånt.. förklaring och åtgärd någon?

 

Vet ej. Upplever samma sak, men har klassat det som ett problem jag får leva med. När den söker/läser in filer på autuupdate så slöar det ner något enormt!

 

Kanske går att lösa? Alternativt massmaila support så att problemet åtgärdas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför går PT så otroligt långsamt? Spelar Eurobet, alltså PokerRoom, och det går helt otroligt långsamt när jag kör 3-4 bord och PT samtidigt. Det är som regelbundna "freezes" av programet, kan gå jättefort när jag tabbar upp det och söker fram någon spelare, för att sedan hänga sig och vara omöjligt att använda på kanske 1 min.

 

Har inte en långsam dator, för lite ram eller något sånt.. förklaring och åtgärd någon?

 

Vet ej. Upplever samma sak, men har klassat det som ett problem jag får leva med. När den söker/läser in filer på autuupdate så slöar det ner något enormt!

 

Kanske går att lösa? Alternativt massmaila support så att problemet åtgärdas?

 

Tömmer ni historiken från klienten då och då? Om jag inte minns fel läste jag något om att man skall tömma historiken för sina HH när jag konfigurerade PT för Eurobet. Detta för att förhindra att den databas man har på sin PC och som Eurobet lagrar dina HH skall bli för stor.

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har skaffat GameTime+.. när man startar det varnar ZoneAlarm för att "the program is trying to monitor your keystrokes and mousemovements" - någonting man bör vara rädd för?

Jag kör också ZA, jag har inte fått någon sådan varning vad jag minns. Laddade du ner det från rätt sida?

 

Det kan ju behöva följa musen för att veta när den skall visa pop-upmenyerna (när man håller muspekaren över en statistikruta), så jag skulle tro att det är falsklarm. Dessutom kan det ju få logga hur många knapptryckningar det vill, så länge du inte låter det skicka nån information ut på nätet. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när B2B sparar händerna på hårddisken ställde jag in pokertracker på att importera direkt från arkivet, men jag får detta felmeddelandet när den har läst in filerna: Error finding the player dealt cards for game #handnummer vad göra?

 

jag har senaste patchen 2.10.03

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när B2B sparar händerna på hårddisken ställde jag in pokertracker på att importera direkt från arkivet, men jag får detta felmeddelandet när den har läst in filerna: Error finding the player dealt cards for game #handnummer vad göra?

 

jag har senaste patchen 2.10.03

 

http://www.pokertracker.com/forum/viewtopic.php?t=11224

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när B2B sparar händerna på hårddisken ställde jag in pokertracker på att importera direkt från arkivet, men jag får detta felmeddelandet när den har läst in filerna: Error finding the player dealt cards for game #handnummer vad göra?

 

jag har senaste patchen 2.10.03

 

http://www.pokertracker.com/forum/viewtopic.php?t=11224

 

Jag har uppdaterat till 2.11.00d nu funkar fortfarande inte får samma felmeddelande....skumt, funkar det för dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...