Gå till innehåll

Kukbajs ska sluta med heroin och vinna krkrkrkr

Recommended Posts

Postad

Största skillnaden jag noterat är att det är markant mycket fler regs på /2 tidigt på dagen åtminstone. Samt att många på /2 även spelar /5 så tror du mår bra av att table selecta mycket mer om du ska ta shots 👍

Men gl med att ringa svs, ända problematiska är väl om dom ska börja blanda in sig i hur liten inkomst du har och sen titta på insättningar istället för att fokusera på det du faktiskt ber om - fler timmar.

Postad

Även WallBreaker är allergisk mot att kryssa klienten xD 

En generell fråga till samtliga som grindar profitabelt månad ut och månad in -> kollar ni ev-grafen primärt eller profit?
Tanken slog mig idag att jag aldrig primärt kollat på ev-grafen (mest spelat turneringar förr, kanske därför)

Postad
Den 2026-08-08 kl 03:22, säger ölkaka :

Fattar aldrig varför du aldrig testat Unibet mycket fisk och låg rake på dina nivåer. NL4 euro har liksom mindre än 2bb/100 i rake 

NL10

Screenshot_20260808-032019.png

NL4

Screenshot_20260808-032011.png

Ett mycket bra tips 

Postad (redigerade)

man kollar båda, och såhär tolkar man

Facit:

- Profit går upp, men EV nedåt? = Turapa
- Profit går ned, men EV uppåt? = Otursapa (med mentala haranger som varför händer detta alltid mig osv)
- Profit ned, EV ned? = Sopapa spela bättre, LOCKA IN FÖR FAN, sluta chatta discord.
- Profit upp, EV upp? = JUSTICE ALL IS GOOD, AS IT SHOULD

edit: Gårdagens session var ett exempel på "otursapa" VARFÖR HÄNDER DET HÄR ALLTID MIG OSV åså kablar jag ut grafen till mina vänner på discord som skickar en mening tillbaka eller ett ord, vanliga är "gg wp tho" "that EV!" ":(" "sick" eller en meme. Det underliggande är att ingen jävel bryr sig och du slösar bara mental energi på att tycka synd om dig själv.

Jag har blivit bättre på det, men primärt är det för att jag springer bra sen två månader tillbaka :) Hade jag istället  haft en lång förlustsvit så hade alla och deras morsor fått veta hur otur jag hade igår

Redigerad av killerwolf2
  • Like 1
  • Haha 1
Postad
6 minuter sedan, säger killerwolf2 :

man kollar båda, och såhär tolkar man

Facit:

- Profit går upp, men EV nedåt? = Turapa
- Profit går ned, men EV uppåt? = Otursapa (med mentala haranger som varför händer detta alltid mig osv)
- Profit ned, EV ned? = Sopapa spela bättre, LOCKA IN FÖR FAN, sluta chatta discord.
- Profit upp, EV upp? = JUSTICE ALL IS GOOD, AS IT SHOULD

Lite såhär funkar min tankeprocess med xD 

17 minuter sedan, säger HampusGabriel :

Profit, EV-grafen är en liten del av variansen.

Ja, alltså jag tänker väl sådär också men såg att KnowYourPoker på youtube närmast kallad ev för "true line" eller nåt i den stilen och refererade till profit som "luck line", därav väcktes min tanke

Postad

Man får AA 1 av 221. På 10k händer beräknas man få det 46 gånger, 

Spelare A får 56 AA får action på de flesta, vinner mycket
Spelare B får 36 AA får nästan aldrig action, vinner lite

Detta är också en del av variansen. All-in-EV försöker korrigera för en del, men inte allt.

Postad

Alltså jag vet vad ev är, det behöver vi inte diskutera xD jag älskar matte med tanke på alla möjligheter osv. 

Min fundering var bokstavligen som jag skrev den; tittar ni på ev och faktiskt utgår ifrån den eller fastnar ni för profit?
Enda skälet att jag fick tanken i huvudet är för att KnowYourPoker var så bestämd med hans åsikt kring det 😃 

Personligen har jag haft som filosofi att jag ska få in pengarna bra och resten är strunt samma long term, därav har jag inte fastnat i banor där jag stirrar mig blind på ev då jag redan tittat på specifika händer och leder jag/fick inte det tillräckligt bra så var det fine 

Postad (redigerade)
1 timme sedan, säger ShipThat$$ :

Enda skälet att jag fick tanken i huvudet är för att KnowYourPoker var så bestämd med hans åsikt kring det 😃 

Nvm tänkte helt fel, du kollar EV-grafen och kan lägga till 80 i deviation istället i varianskalkylatorn. 

Redigerad av HampusGabriel
Semesterhjärnan tänkte fel