kukbajs Postad 1 timme sedan Författare Rapport Postad 1 timme sedan 7 timmar sedan, säger Lobo : Jag ska ha det i åtanke om jag kommer på något. Matematik är ändå en stor del av pokern. De beräkningar jag använder för tillfället har jag i Excel, men jag skulle vilja effektivisera så mycket som möjligt genom att automatisera dem på en sida. Det kan jag själv lösa. Samtidigt använder jag inte beräkningar så ofta. Jag tycker också om att använda ChatGPT samtidigt som jag kodar. Annars hade jag nog inte hållit på med det. Jag har inte heller din utbildning eller kunskap när det gäller kodning. Det går ju att automatisera rätt bra i excel också om du trivs där. Är inte superhaj på Windows, men i excel har du ju Python och man kan typ göra vad som helst. Finns folk som gör spelmotorer och multiplayer spel i excel, rätt ballt tbh. Inget fel att använda LLMs, speciellt om det bara är någon grej man ska göra åt sig själv. Jag tycker ju lite att det förstör det roliga, men har faktiskt börjat använda gratisversionen av Claude för att välja färger åt mig (är sämst på + tycker design är skittråkigt) och frågar ibland om jag har kört fast med något som jag inte kan lösa. Är ändå rätt najs. Back in the days när jag var yngre kunde man typ köra fast i dagar och bli tvungen att fråga i något forum eller på irc typ. Citera
Recommended Posts