Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 2


Bruce

Recommended Posts

Nån mer än jag som tyckte det var tomtigt av peter swartling att när utg raisar, utg+1 reraisar, att som utg+2 gå allin med a-k?

 

Jag håller med dig. Stackarna var i det läget så pass djupa att han bara får syn av en hand som har honom slagen, så det kan inte ha varit fördelaktigt att riskera så mycket för att vinna så lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Grattis PxT, bra spelat och lycka till i finalen, men precis som du mycket ödmjukt sa så var nog Greger bästa spelaren vid bordet?

 

Tyckte iofs att det var lite onödigt av honom att gå all in där han gjorde, även om han var favorit. Han hade väl rejält med chips eller missade jag något?

 

Denne Greger, finns han på forumet? Hade varit kul att höra hans kommentarer. Swartling måste ju haft 50 graders feber denna gång med tanke på hur han spelade?

 

Snart final, mums!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På de två semifinalborden verkar alla spelare utom en vara proffs, så det är ju ganska anmärkningsvärt att bara en av Lucky Losrarna var det. Därmed ska jag ge dig som läsare något att fundera på: Om du hade spelat i grundomgången och vetat att det skulle bli den proffsfördelningen, hade du siktat på att vinna eller på att komma tvåa? Det kanske är lättare att vinna ett Lucky Loser-bord än att komma tvåa på ett semifinalbord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer??

 

Eckeskog eller vad hette han? Skam för pokern att sådant spel lönar sig.......

 

På vilket sätt?

 

Det var en dålig syn.

 

Tja han ansåg antagligen att han hade 12 outs.Lägger du dessutom in att han eventuellt skulle möta två överkort eller ett stegdrag som han nu mötte så är det väl inte någon dålig syn? Risken fanns ju dock att han mötte ett högre färgdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det väl itne det jag syftade på.. Utan mer generellt att man sitter och foldar sig igenom ett helt parti bara för att sen lita på tur i slutet när det kommer till All-Ins. Kanske smart eftersom han bevisligen var mkt sämre än samtliga övriga men usch vilken skam för pokern.

 

Med raisar och reraisar innan nästan varje hand skulle du förmodligrn folda en hel del oxå.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det väl itne det jag syftade på.. Utan mer generellt att man sitter och foldar sig igenom ett helt parti bara för att sen lita på tur i slutet när det kommer till All-Ins. Kanske smart eftersom han bevisligen var mkt sämre än samtliga övriga men usch vilken skam för pokern.

Det är ju enbordsturneringar i ett nötskal. Sånt spel premieras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det väl itne det jag syftade på.. Utan mer generellt att man sitter och foldar sig igenom ett helt parti bara för att sen lita på tur i slutet när det kommer till All-Ins. Kanske smart eftersom han bevisligen var mkt sämre än samtliga övriga men usch vilken skam för pokern.

 

Han kanske inte fick några kort helt enkelt. Coola ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte som dom drömkorten Henriksson fick direkt.. (LÄS: Höja bort en UTG raise med 2-9 off..) Detta borde väl han Eckeskog kunnat gjort, dom borde minst satt honom på KK

 

Men allvarligt. Blev du mobbad av Eckeskog som liten eller? Varför förväntar du dig att en amatör ska spela ut proffsen? Jag antar att han spelade så gott han kunde efter sin förmåga. Att han sen gick och vann trots att han inte var bästa spelaren vid bordet, that's poker. Om du kallar det för en skam för pokern har du nog missat en fundamental del av hur spelet poker fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer??

 

Eckeskog eller vad hette han? Skam för pokern att sådant spel lönar sig.......

 

Må så vara att han inte var bästa spelaren kring bordet. Men det roliga med detta inlägg är ju att du visar på din totala okunskap rörande spelet.

 

Att en sämre spelare vinner kan omöjligen vara en skam för "pokern" då en del av ryggraden i poker har att göra med just "tur"-momentet. Pokern hade aldrig varit så stor som den är idag om inte en "vanlig" person hade kunnat koppla upp sig på internet och sätta sig och spela med förhoppningen och möjligheten att vinna några händer eller en turnering. Jag vann den första turneringen jag någonsin spelade. Det var på Unibet och jag vann ca €150. Jag blev helt såld och tänkte att detta, detta är ju min grej. Sen har jag i och för sig förlorat många händer sen den gången :-)

 

 

Om man tycker att detta är en skam för pokern har man inte förstått spelets uppbyggnad. Att man kan vinna enstaka händer eller turneringar på tur är inte en "skam" utan "en del av".

 

Men som sagt, jag är den förste att skriva under på att han inte var den bästa spelaren. Men det är något helt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syftet med hela turneringen är ju att alla skall ha en möjlighet att ta sig vidare och slåss om miljonen. Om man är nybörjare så försämras ju givetvis chanserna med tanke på motståndet och man får lita på turen i stället. Oftast så är det en slak lina att gå på med tanke på hela seriens struktur men möjligheten finns ju där och det ger den där lilla extra udden.

 

En kvalspelare är oftast ingen novis men kanske desarmerad på LIVE rutin och det har återspeglats tydligt i programmen som har gått. Proffsen däremot med sin rutin har ju en annan inställning och förutsätter att de skall göra upp om detta till slut. Inte för att de är kaxiga utan för att deras tävlingsinstinkt och gameplan inte tillåter något annat. Självklart är dom medvetna att det finns minor på vägen och att de själva kan kliva på dem hela tiden.

 

Jag tycker inte att man skall klanka ner på Tobias Eckeskog för att han gick vidare. Bordet var inte lätt att spela och han visste innan att detta motståndet inte kommer att släppa till något gratis. Det var bara att ändra taktik och invänta "bra" händer och agera utifrån det.

 

Självklart så hade han kunnat "stulit" mer men rädslan för re-raise tog nog överhanden kändes det som.

 

Nu hade han "tur" vid rätt tillfälle och kunde dubbla upp ett par gånger på slutet och till sist dra det längsta strået. Detta hanterade han klanderfritt och växlade om när han fick övertaget och det är det som är charmen med pokern.

 

Personligen så tycker jag att Anders Henriksson var bäst igår och genomförde bordet exemplariskt tills han kom heads-up. Och då var hans mål nått och de 50.000 en eventuell bonus.

 

Tobias har nu vunnit två bord och är i final och detta mycket välförtjänt.

 

Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...