Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 2


Bruce

Recommended Posts

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

pekka3 är inte glimne va? förstår mig inte riktigt på det här. först skriver han grattis glimne, sen några rader ner skriver han att HAN förväntar sig en dyr pressent. dont get it

 

Eftersom att Glimne vann stålar, förväntar sig Pekka present av Glimne ;)

 

JAHA!!!!!!!!!

 

Ironi? :?

 

Nej, bara grymt seg :) tack för att du förklarade sammanhanget för mig :)

Träffade Glimne idag och det blev ingen present... Grrr... Gubbracka!

 

Inte till mig heller... :cry:

 

Jag hade förväntat mig en solfjäder... ;)

 

Pekka3, fick du något av Joakim efter hans placering i Barcelona? En tandborste kanske? ;-)

Nej, det fick jag faktiskt inte. Riktigt snåla arbetskamrater man har... :cry:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glimne har ju gått från katastrof till programmets behållning... Hans analyser är inte mycket att hänga i granen, men jag tycker han är klockren.
Och igår kammade han hem dryga 35 000 euro i Amsterdam genom sin tredjeplats i en 800 euros turnering. Grattis Mr Glimne!!

 

Hur kan man vinna 35000 euro i en 800 euro-turnering? ;)

 

Inköpet var väl 800 euro som jag tolkade det.

 

Okej.. jag tänkte på att freerolls brukar benämnas t ex "1000 dollar freeroll" men där ingår ju heller inget inköp så du har säkert rätt :)

Inköpet var alltså 800€ plus att det var rebuys.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ju att man får 20K i marker men hur är det uppdelade mellan 100-1000-5000? någon som vet?

 

Ja det är precis som du skrev. De vita är värda 100, de röda 1000 och de gröna 5000.

 

Ja men hur är det uppdelade 2 gröna...??? etc

 

Jasså var det så du menade. Ja det kommer jag inte riktigt ihåg, 2 gröna, 8 röda och 20 vita är en gissning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>> Pekka3...

 

När du kammade hem ett lass euros från Dublin.

 

Vad fick jag och Mr Glajm då?

 

Jag vill minnas att jag bjussade i alla fall på middagen i Barca...

Snåljåp ;)

 

Glajm är skyldig mig en solfjäder och du pekka3....... KÄMPA!!!

Men jag bjuder ju alltid på MIG SJÄLV. Jocke - kämpa!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>> Pekka3...

 

När du kammade hem ett lass euros från Dublin.

 

Vad fick jag och Mr Glajm då?

 

Jag vill minnas att jag bjussade i alla fall på middagen i Barca...

Snåljåp ;)

 

Glajm är skyldig mig en solfjäder och du pekka3....... KÄMPA!!!

Men jag bjuder ju alltid på MIG SJÄLV. Jocke - kämpa!

 

Jahaa... Då förstår jag bättre.

Vad står på menyn imorgon?

 

Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här synpunkten kommer förmodligen alldeles för sent, men postar den ändå. "Hur skulle du spelat?"-momentet känns idag lite lösryckt, eftersom handen som spelas ofta är "inaktuell". Ni hinner ju inte visa jättemånga händer, så då kanske det vore bra att köra en hand som kommer kronologiskt rätt med övriga programmet, och därmed känns meningsfull att följa. En liten petitess i samband med detta är att man kunde se vilka händer de andra slängde mitt i handen, inte riktigt realistiskt. Kanske var en engångsmiss i programmet med Legato? Annars tycker jag kvaliteten ökar med varje program, bra jobb!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem är egentligen "proffset" Anders Jonasson som deltar i nästa avsnitt?

50-åring vars största merit är att vara med i Pokermiljonen...:/

Känns inte direkt som nått superproffs men vad vet jag

 

Dajmen, Mr X, Ögat.. Stort barn har många namn.

 

Gammalt travspel-proffs som verkar ha sadlat om, tveksam till meriterna inom pokern dock men överbevisa mig gärna....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem är egentligen "proffset" Anders Jonasson som deltar i nästa avsnitt?

50-åring vars största merit är att vara med i Pokermiljonen...:/

Känns inte direkt som nått superproffs men vad vet jag

 

"Dajmen" brukar han väl kallas om jag inte minns fel. Stor travspelare med eget betalnummer. Att han var pokerproffs hade man ingen aning om.

 

EDIT: Han var väl med i något blinddateprogram i TV4 för X antal år sedan också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle bara vilja passa på att berömma Pekka och Joakim för sitt jobb. Själv är jag en medelspelare och fullkomligt älskar programmet. Kanon- mix av proffs, kändisar och kvalspelare som allt som oftast är riktigt duktiga även om det verkar som om de är rätt tyngda av stundens allvar och lirar lite week tight (Greger undantaget).

Kändisarna är ju roliga att kolla på och de verkar vara bra coachade och gör ju inte bort sig på något sätt.

 

Har läst hela tråden nu (puh) och tycker att det är lite kul att folk klagar på Jocke och Dan som 2 personer som inte kan nå´t om poker i början. Nu när de bägge plockat ut deg ute på stora turneringar i Europa är det bra mycket tystare på den fronten...

 

Dan Glimne é ju störtskön. Han är för pokern vad Björn Hellberg är för tennisen: ett torroligt orakel som inte riktigt vet om att han är oerhört skön och underhållande. Bra jobbat Dan och Grattis!

 

Jag tycker det är bra att ni berättar att "ni hoppat frammåt lite" när ni kommenterar, men jag saknar blindsen grafiskt i rutan.

 

Måste erkänna att man är lite avis på dig Jocke...

 

Golftimmen, Pokermiljonen...hyfsat jobb! Sen är du lite av gourmand också va?

 

Hade det inte varit för att du är Öisare (för det är du va?) så hade det varit RIKTIGT jobbigt, nu kan du ju behöva lite förströelse av trevlig karaktär.

 

Hoppas att det blir en tredje säsong av pokermiljonen!

 

Stort tack för era insatser!

 

//

Verb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle bara vilja passa på att berömma Pekka och Joakim för sitt jobb. Själv är jag en medelspelare och fullkomligt älskar programmet. Kanon- mix av proffs, kändisar och kvalspelare som allt som oftast är riktigt duktiga även om det verkar som om de är rätt tyngda av stundens allvar och lirar lite week tight (Greger undantaget).

Kändisarna är ju roliga att kolla på och de verkar vara bra coachade och gör ju inte bort sig på något sätt.

 

Har läst hela tråden nu (puh) och tycker att det är lite kul att folk klagar på Jocke och Dan som 2 personer som inte kan nå´t om poker i början. Nu när de bägge plockat ut deg ute på stora turneringar i Europa är det bra mycket tystare på den fronten...

 

Dan Glimne é ju störtskön. Han är för pokern vad Björn Hellberg är för tennisen: ett torroligt orakel som inte riktigt vet om att han är oerhört skön och underhållande. Bra jobbat Dan och Grattis!

 

Jag tycker det är bra att ni berättar att "ni hoppat frammåt lite" när ni kommenterar, men jag saknar blindsen grafiskt i rutan.

 

Måste erkänna att man är lite avis på dig Jocke...

 

Golftimmen, Pokermiljonen...hyfsat jobb! Sen är du lite av gourmand också va?

 

Hade det inte varit för att du är Öisare (för det är du va?) så hade det varit RIKTIGT jobbigt, nu kan du ju behöva lite förströelse av trevlig karaktär.

 

Hoppas att det blir en tredje säsong av pokermiljonen!

 

Stort tack för era insatser!

 

//

Verb

Stort tack för inlägget Verbal, vi gör vårt bästa. Vi hoppas också på en tredje säsong av Pokermiljonen men ingenting är klart ännu.

 

/Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle bara vilja passa på att berömma Pekka och Joakim för sitt jobb. Själv är jag en medelspelare och fullkomligt älskar programmet. Kanon- mix av proffs, kändisar och kvalspelare som allt som oftast är riktigt duktiga även om det verkar som om de är rätt tyngda av stundens allvar och lirar lite week tight (Greger undantaget).

Kändisarna är ju roliga att kolla på och de verkar vara bra coachade och gör ju inte bort sig på något sätt.

 

Har läst hela tråden nu (puh) och tycker att det är lite kul att folk klagar på Jocke och Dan som 2 personer som inte kan nå´t om poker i början. Nu när de bägge plockat ut deg ute på stora turneringar i Europa är det bra mycket tystare på den fronten...

 

Dan Glimne é ju störtskön. Han är för pokern vad Björn Hellberg är för tennisen: ett torroligt orakel som inte riktigt vet om att han är oerhört skön och underhållande. Bra jobbat Dan och Grattis!

 

Jag tycker det är bra att ni berättar att "ni hoppat frammåt lite" när ni kommenterar, men jag saknar blindsen grafiskt i rutan.

 

Måste erkänna att man är lite avis på dig Jocke...

 

Golftimmen, Pokermiljonen...hyfsat jobb! Sen är du lite av gourmand också va?

 

Hade det inte varit för att du är Öisare (för det är du va?) så hade det varit RIKTIGT jobbigt, nu kan du ju behöva lite förströelse av trevlig karaktär.

 

Hoppas att det blir en tredje säsong av pokermiljonen!

 

Stort tack för era insatser!

 

//

Verb

 

 

Det här inlägget var ju helt underbart kul att läsa en fredageftermiddag på ett café i Göteborg. Skönt att du tog dig tid att läsa hela tråden också ...puh!

 

Det enda problemet är att jag INTE är ÖISare utan född Djurgårdare. Hoppas att det inte sänker betyget för mycket.

 

Allt annat stämmer bra. Gourmand är visserligen ett starkt ord, men livsnjutare funkar alltid. ;)

 

När det gäller säsong 3 så har Pekka3 redan svarat på det på bästa sätt.

 

Tack igen

 

Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...