Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 2


Bruce

Recommended Posts

Varför missar Joakim Geigert alltid en massa outs? :?

 

Därför att det går fort ibland och då väljer vi att nämna det mest påtagliga för att inte tjata sönder handen. Vi har provat och rabbla ibland men tagit bort det för att det låter för jävligt.

 

Den med Swartling kunde jag ha nämnt Q eller 9 t.ex. men nu blev det inte så. Sorry. Hoppas att det inte blir världskrig nu... ;)

 

Joakim

 

Jag förstår att ni inte alltid nämner springande drag.

 

Men en Q eller en 9 är väl precis lika påtagligt som ett A, är ju lika stor chans att de olika kommer och alla hade gett Peter bästa handen.

 

Om jag har förstått det rätt läggs kommenteringen på efter att spelet har ägt rum. I och med att du inte nämner Q eller 9 så känns det ju ganska uppenbart att något av de korten inte kommer komma, för isåfall hade du förmodligen nämnt de outsen.

 

Problemet är helt enkelt att det tar lite av spänningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tackar! :) Varför jag tog synen med färgdraget där berodde på att jag fick så kalla kort innan och det kändes som om stacken bara krympte. Sedan committade jag ju nästan mig själv med höjningen på flopp också. Men ärligt talat trodde jag inte att han hade en femma utan ett par som 88 eller något, så jag trodde att mitt ess också gav mig några outs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar! :) Varför jag tog synen med färgdraget där berodde på att jag fick så kalla kort innan och det kändes som om stacken bara krympte. Sedan committade jag ju nästan mig själv med höjningen på flopp också. Men ärligt talat trodde jag inte att han hade en femma utan ett par som 88 eller något, så jag trodde att mitt ess också gav mig några outs.

 

Jaja, det var ändå dåligt spelat. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar! :) Varför jag tog synen med färgdraget där berodde på att jag fick så kalla kort innan och det kändes som om stacken bara krympte. Sedan committade jag ju nästan mig själv med höjningen på flopp också. Men ärligt talat trodde jag inte att han hade en femma utan ett par som 88 eller något, så jag trodde att mitt ess också gav mig några outs.

 

Jaja, det var ändå dåligt spelat. ;)

 

Det är jag benägen att hålla med om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska ointressant spel i gårdagens program. Man såg tydligt att de hade haft svårt att täcka in hela programtiden. Många fler jaså-händer visades än vad man är van vid.

Men jag skrattade gott åt den självgode Svartlings sorti. Det var underhållning i den högre skolan: "Jag spelade Doyle Brunsonskt" Jaså!!? Ogenomtänkt aggresivitet kallar jag det. Tror han har lite för höga tankar om sin egen skicklighet eller så hade han bara en urusel dag.

 

Men nu återstår bara kvalitetsomgångar. Startfälten för de två semifinalerna ser hyperbra ut. Enda smolket i bägaren är att man nu börjar se slutet på denna omgången.

Vad kommer sen? Mer poker på TV, tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför missar Joakim Geigert alltid en massa outs? :?

 

Därför att det går fort ibland och då väljer vi att nämna det mest påtagliga för att inte tjata sönder handen. Vi har provat och rabbla ibland men tagit bort det för att det låter för jävligt.

 

Den med Swartling kunde jag ha nämnt Q eller 9 t.ex. men nu blev det inte så. Sorry. Hoppas att det inte blir världskrig nu... ;)

 

Joakim

 

Jag förstår att ni inte alltid nämner springande drag.

 

Men en Q eller en 9 är väl precis lika påtagligt som ett A, är ju lika stor chans att de olika kommer och alla hade gett Peter bästa handen.

 

Om jag har förstått det rätt läggs kommenteringen på efter att spelet har ägt rum. I och med att du inte nämner Q eller 9 så känns det ju ganska uppenbart att något av de korten inte kommer komma, för isåfall hade du förmodligen nämnt de outsen.

 

Problemet är helt enkelt att det tar lite av spänningen.

 

Givetvis har du rätt.

 

Det blev fel den här gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, tack! :)

 

Prisstrukturen i finalen ser ut som följer:

 

1:a 1 000 000

2:a 280 000

3:a 120 000

4:a 60 000

5:a 30 000

6:a 10 000

 

Så jag är alltså garanterad 10 000kr.

 

Hmm, man kan ju misstänka att det kan bli deals med den prisstrukturen...

 

Eller är sånt bannlyst i Pokermiljonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojojoj vilket segt program det var igår! Satt och störde mig på Greger och Herr Swartling så att jag höll på bli helt galen. Vilka tror killarna att dom är? Två st 40+ killar som tror att dom är "huuur bra som helst"!!!

 

Sen tar ju Swartling priset i hans citat om att han var nöjd med sitt spel och att han spelade: "Doyle Brunsonskt" LOL

 

Grattis PxT, hoppas du fortsätter att klonka även på finalbordet! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojojoj vilket segt program det var igår! Satt och störde mig på Greger och Herr Swartling så att jag höll på bli helt galen. Vilka tror killarna att dom är? Två st 40+ killar som tror att dom är "huuur bra som helst"!!!

 

Sen tar ju Swartling priset i hans citat om att han var nöjd med sitt spel och att han spelade: "Doyle Brunsonskt" LOL

 

Grattis PxT, hoppas du fortsätter att klonka även på finalbordet! ;)

 

Greger? Vad gjorde han som du störde dig på? Killen var ju knappast kaxig i de klipp som visades på tv i varje fall. Meritmässigt så är han väl dessutom ett par klasser bättre än de övriga deltagarna i det avsnittet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst Swartling spelade aggresivt och så.. men hans AQ mot Malin var ju bara lol... och sen att reraisa Greger allin efter han höjt upp det till 14k med 34567 på brädan.. :roll: Ifall han seriöst inte trodde att Greger satt på en åtta så kunde han ju bara ha callat åtminstone för att Greger hade ju bara 4k kvar typ och skulle hur som helst också trycka in dem..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...