Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 2


Bruce

Recommended Posts

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Var det bara jag som på dagens pokermiljonen kunde satt ett par hundra på att Ken skulle förlora dagens "Hu skulle du spela"?

Den var ju inte särskilt smart lagd då man mellan hand ett och tre kunde se att Ken förlorat en stor del av sin stack och då började jag undra sedan klarnade ju allt.

 

Annars väldigt intressant synd att blindsen blev höga. Tusan vilken tur Bengt hade, lyckades plocka upp fina kort när Ken ställde, iof blev han ju utdragen i en av dom men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sonnert hade bra tur med korten, i alla fall i slutet!

Hmmm, hur länge spelar man innan blinden slir så höga?

 

När det blir så är det nästan all-in poker hela tiden... Var det ont om tid för inspelningarna rent allmänt eller vill man ha all-in poker för att det blir spännande i TV rutan månntro? :?

 

Eller hade de gott om tid på sig, bara att det är bortklippt i redigeringen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visserligen spelar jag bara fixed limit sit-n-go, men det kändes inte som att Ken gjorde rätt i gårdagens "Hur skulle du spela"...

 

Det måste väl finnas många fler händer än A-A, A-K och A-Q som motståndaren bettar 4000 på? A-A är dessutom ganska osannolikt när Ken har ett ess och ett annat ligger på bordet. Det är väl rimligt att sätta motståndaren på A-x, men...

 

Vad säger experterna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kvalar man inte till pokermiljonen ?

 

På expekt.... ;)

 

Unibet är det väl ändå. Det är ju Unibet som sponsrar i varje fall.

 

Helt klart är det hos Unibet man kvalar, men då det råkade ha smugit in ett inte i frågan tänkta jag skoja till det lite...

 

Expekt kvalar man veterligen inte in till något alls nuförtiden :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland får jag känslan när jag spelar på expekt att jag kvalar till dårhuset....

 

 

Hur kvalar man inte till pokermiljonen ?

 

På expekt.... ;)

 

Unibet är det väl ändå. Det är ju Unibet som sponsrar i varje fall.

 

Helt klart är det hos Unibet man kvalar, men då det råkade ha smugit in ett inte i frågan tänkta jag skoja till det lite...

 

Expekt kvalar man veterligen inte in till något alls nuförtiden :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt roligt att se alla dessa otroligt duktiga pokerspelare vid samma bord.

Riktigt kul för pokermiljonen att kunna visa upp ett semifinalbord av den digniteten.

I söndagens program var det klar WPT klass (kanske ännu bättre, då jag gillar SH bättre) på sändningen.

Utfallet då? Jo, synd på Ken som håller låda och sprider go stämning runt bordet. Lite synd av samma orsak med Cecilia och det faktum att det hade behövts en tjej vid finalbordet, men när man inte får korten så går det inte.

Förstår inte riktigt Hasses strategi? Han viker och viker och viker och får sen 2 femmor, konstaterar att han nog är favorit med några ynka % och ställer in? Visst du var favorit att vinna, men att eftersträva coinflippen känns märkligt? Visst Ken var på repet och kunde i princip ställt in på vad som helst, men synen med femmorna känns ändå tveksam, eller hade han så lite marker så att det var motiverat?

 

Lottades semifinalborden?

Lite trist att de var så ojämna som de var.

Skall i alla fall bli jäkligt kul att se finalen, nu tror jag Bengan tar detta före Rahmn och Sehlstedt. (Skall villigt erkänna att jag hade Ken och Eichhardt som favoriter innan så nå´n mästertippare är man inte).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visserligen spelar jag bara fixed limit sit-n-go, men det kändes inte som att Ken gjorde rätt i gårdagens "Hur skulle du spela"...

 

Det måste väl finnas många fler händer än A-A, A-K och A-Q som motståndaren bettar 4000 på? A-A är dessutom ganska osannolikt när Ken har ett ess och ett annat ligger på bordet. Det är väl rimligt att sätta motståndaren på A-x, men...

 

Vad säger experterna?

 

Är ingen expert, men eftersom ingen annan kommenterat så..

 

Att med så pass stor säkerhet sätta Tobias på AJ+ eller triss känns konstigt. Tykte det var en riktig dålig läggning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...