Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 2


Bruce

Recommended Posts

Eh... jag trodde du vill ha roligare celebriteter???

Kikki???, Gudrun??? hallå det är ett alkoholfritt program ;)

Jocke G visar prov på stor humor!!!! :lol::lol::lol:

 

Körde inte celebrity poker showdown med olika kändis-teman tidigare? Varför inte göra likadant i varje kvalomgång...

 

Journalister: Linda Skugge och Alexandra Pascalidou (eventuiellt rättstavat)

Mediakåta: Linda Rosing och Natascha (efternamnet tänker jag inte ens försöka stava)

Pajasar: Markoolio och Robert Gustavsson (som Greger såklart)

Rappare: Petter och Dogge Doggelito (snubben trodde han var coool, för han hade en KQo)

Standuppare: Glans och Ector

Pajasar #2: Fredrik och Filip

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Eh... jag trodde du vill ha roligare celebriteter???

Kikki???, Gudrun??? hallå det är ett alkoholfritt program ;)

Men sluta med det, gör som CPS och låt dem hinka i sig så mycket sprit det bara går så släpper de nog loss lite mer. :-)

 

Så får det bli...

 

5 "Sue Ellen" per spelare innan.

Varje fold kostar dessutom en shot...

 

Jag tror nog att starfältet kan bli blytungt då.

 

Kikki och Gudrun är seedade.

Vem mer???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh... jag trodde du vill ha roligare celebriteter???

Kikki???, Gudrun??? hallå det är ett alkoholfritt program ;)

Men sluta med det, gör som CPS och låt dem hinka i sig så mycket sprit det bara går så släpper de nog loss lite mer. :-)

 

Så får det bli...

 

5 "Sue Ellen" per spelare innan.

Varje fold kostar dessutom en shot...

 

Jag tror nog att starfältet kan bli blytungt då.

 

Kikki och Gudrun är seedade.

Vem mer???

 

Mona Sahlin! Hon är ju en jäkel på att bluffa med kort och pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stabilt av Göran att bluffa som inte ens var med ;)

 

Gunnar däremot bluffade fint. Visste ni förresten att Gunnar är lite Grand Daddy of poker i Sverige. Gunnar har skolat Johan Storåkers rätt mycket... Johan har i sin tur delvis skolat bla Ector, Mazak14 (Mats R),Gambler21 (Anders H) o mig.

 

Mvh,

Legato (moderator http://www.wsop.info/se ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stabilt av Göran att bluffa som inte ens var med ;)

 

Gunnar däremot bluffade fint. Visste ni förresten att Gunnar är lite Grand Daddy of poker i Sverige. Gunnar har skolat Johan Storåkers rätt mycket... Johan har i sin tur delvis skolat bla Ector, Mazak14 (Mats R),Gambler21 (Anders H) o mig.

 

Mvh,

Legato (moderator http://www.wsop.info/se ).

Då tycker jag det är din tur att skola mig för att "hålla bollen rullande". Skicka ett pm så kan vi ordna med detaljerna. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som samma person som väljer ut de sk proffsen är samma person som köper tre kulor vaniljglass i värden störst glassbutik. Kul dock att Ayhan "Terriern" och Tobias får vara med och kriga.

 

Under den korta tid du spelade SO, var det i princip omöjligt att vara i närheten av ditt bord (kan inte börja gapflabba där). Nalle SKA man titta på framför tvn (med en fet grogg såklart). Nalle, favoritgrogg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öh, måste skett stora förändringar vad det gäller spelarnas stackar. Helt plötsligt leder Hans stort (Plx var ju ledare nyss), hade varit bra om man åtminstone fått info om hur detta gick till.

 

Jag håller med, en stund har Hans typ 15k.. sen tittar man bort i 30 sek och när man tittar tillbaka har han 80k efter nån all in situation.. katastrofalt. Kan dom inte börja visa fotbollsmatcher där det ena stunden står 0-1 för att i nästa sekvens stå 3-1 utan att man vet vem som gjort mål i laget eller hur målet gick till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en hand det stod stilla i skallen på mig. Jag måste ha missat något. Kommer inte ihåg exakt nu kanske, men det var 55(Per-Åke) mot AQ(Daniel Breitholtz). Turn tror jag var A5K9 och den med AQ skulle då ha några procents vinstchans ändå, han hade inte heller färgchans är jag ganska säker på. Det koppla jag inte heller hur det gick ihop :?:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en hand det stod stilla i skallen på mig. Jag måste ha missat något. Kommer inte ihåg exakt nu kanske, men det var 55(Per-Åke) mot AQ(Daniel Breitholtz). Turn tror jag var A5K9 och den med AQ skulle då ha några procents vinstchans ändå, han hade inte heller färgchans är jag ganska säker på. Det koppla jag inte heller hur det gick ihop :?:

 

Ne jag reflektera också över det, var hitta dom den outen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öh, måste skett stora förändringar vad det gäller spelarnas stackar. Helt plötsligt leder Hans stort (Plx var ju ledare nyss), hade varit bra om man åtminstone fått info om hur detta gick till.

 

Jag var stor ledare där ett tag efter att jag slagit ut Clemens och vi bara var tre kvar. Men sedan så dubblade jag upp Hans med A6o mot 99, jag höjde från knappen och fick skapliga odds på att syna när han ställde. Sedan så försökte jag stjäla med K7o och han ställde igen, jag foldade och han visade QQ.

 

Sedan stal han väldigt mycket också och när jag tappat större delen av min ledning så blev jag lite feg och försökte vänta ut André bara, så Hans hade rena rama julbordet där ett tag. När han slog ut André så fick han ju mycket marker också och HU:en var inte mer än två givar. Jag hade bara 5-6BB när jag ställde med 97o så jag tyckte att jag var tvungen att hitta på något, dessutom skulle jag förmodligen ha två levande om jag fick syn (och så kände jag mig nöjd med att vara garanterad en fortsättning).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan stal han väldigt mycket också och när jag tappat större delen av min ledning så blev jag lite feg och försökte vänta ut André bara, så Hans hade rena rama julbordet där ett tag. När han slog ut André så fick han ju mycket marker också och HU:en var inte mer än två givar. Jag hade bara 5-6BB när jag ställde med 97o så jag tyckte att jag var tvungen att hitta på något, dessutom skulle jag förmodligen ha två levande om jag fick syn (och så kände jag mig nöjd med att vara garanterad en fortsättning).

 

Grattis Påken! Ditt inlägg förklarar ju förloppet kanon.

Gratulationer för det närmast felfria spelet!

 

Men sen hade du en ganska hygglig flyt med korten!? ;)

 

Hur kändes det live, va de lika mkt klonk klonk klonk som det uppfattades i början!?

 

Ses i Gävle om nån vecka hoppas jag! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att Plx spelade bra.

Tycker även att Myhrer spelade vettigt det jag såg.

Sedan är det som påpekats olyckligt att man inte får någon info när Eskilsson helt plötsligt är solid chipleader.

Jag förstår att man inte kan visa alla händer,men åtminstone NÅGON hand som representerar vad som händer i situationer som Eskilssons chipavancemang skulle väl kunna visas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...