Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 2


Bruce

Recommended Posts

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag misstänker att Nalle själv vill vara med ;)

 

Jag håller dock inte med om att urvalet av proffs var dåligt, de flesta riktigt bra spelarna var faktiskt med.

 

Några spelare som jag på rak arm (och ja, jag missar säkert några) saknade bland proffsen...

 

Mikael Thuritz

Magnus Betnér

William Thorsson

Peter "Nalle" Hedlund

Raymi Sanchez Thörn

 

Samtliga dessa fem borde definitivt varit med, men överlag tycker jag ändå urvalet av proffs denna säsong, till skillnad från förra, var bra.

 

Mvh,

Legato, moderator http://www.wsop.info/se .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänker att Nalle själv vill vara med ;)

 

Jag håller dock inte med om att urvalet av proffs var dåligt, de flesta riktigt bra spelarna var faktiskt med.

 

Några spelare som jag på rak arm (och ja, jag missar säkert några) saknade bland proffsen...

 

Mikael Thuritz

Magnus Betnér

William Thorsson

Peter "Nalle" Hedlund

Raymi Sanchez Thörn

 

Samtliga dessa fem borde definitivt varit med, men överlag tycker jag ändå urvalet av proffs denna säsong, till skillnad från förra, var bra.

 

Mvh,

Legato, moderator http://www.wsop.info/se .

 

Och...

Peter Gunnarson

Martin Cederkrantz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänker att Nalle själv vill vara med ;)

 

Jag håller dock inte med om att urvalet av proffs var dåligt, de flesta riktigt bra spelarna var faktiskt med.

 

Några spelare som jag på rak arm (och ja, jag missar säkert några) saknade bland proffsen...

 

Mikael Thuritz

Magnus Betnér

William Thorsson

Peter "Nalle" Hedlund

Raymi Sanchez Thörn

 

Samtliga dessa fem borde definitivt varit med, men överlag tycker jag ändå urvalet av proffs denna säsong, till skillnad från förra, var bra.

 

Mvh,

Legato, moderator http://www.wsop.info/se .

Personligen tycker jag att vi fick ihop en strålande proffslista denna säsong, inklusive dig Legato. :D Av de du nämner hade vi ju med Micke, Magnus och Raymi förra säsongen och sen är det ju självklart så att det var några som inte kunde eller ville vara med. Allt tyder på att det blir fler säsonger av Pokermiljonen så vi ska nog få med fler av de bästa inom poker Sverige.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det blir ännu en säsong av Pokermiljonen tycker jag ni skall skippa dessa "kändisar". Tycker dessa drar ner programmet rejält, med vissa undantag. Tre kvalspelare från nätet och tre inbjudna proffs skulle vara kanon.

 

Håller med. Folk vill inte se dåliga kändisar spela poker. Folk vill se bra poker och det får vi inte fullt ut med detta upplägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är jag tveksam till. Folk vill se kändisar oavsett vad de gör. Om de spelar dålig poker, kastar varpa eller reser till Thailand skiter allmänheten fullständigt i, så länge som det tvsänds.

 

Gäller det kändisarna som är med i pokermiljonen då... Jag kanske tillhör fel generation eller nåt, men få känner jag igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan kändisarna skulle pokermiljonen vara ganska trist. Just den här balansen mellan amatörerna och stenansikterna som gör det skoj. Ta förra finalen som exempel när Anton satt och spela med proffsen ;)

 

Svensk poker är ganska trist faktiskt om man jämför amerikansk tv-poker där spelarna är rena varumärken som skapar underhållning. Jag vill se en svensk phill hellmuth! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller det kändisarna som är med i pokermiljonen då... Jag kanske tillhör fel generation eller nåt, men få känner jag igen

 

Nej du är helt rätt ute.Dom sk kändisarna är verkligen inte så mycket att hurra för hitills.Där tycker jag man har missat lite grann.Dom mesta som varit med är verkligen c-kändisar och vissa har jag heller aldrig hört talas om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalle Anka; Japp, dem glömde jag och de borde absolut varit med på listan.

 

Anser att kändisarna är ett kul elemement som bör vara kvar.

 

Pekka; Tack tack :) Som jag skrev tidigare tycker jag också urvalet var bra... Att de jag skrev var med förra säsongen är dock ej så bra motivering, andra fick ju vara med igen. Framförallt Magnus borde varit självklar i mitt tycke, en av Sveriges bästa turneringsspelare OCH kändis OCH en andraplats (som borde varit första) förra året :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För er som inte förstått det, målgruppen för Pokermiljonen är INTE pokerspelare utan unibet-svensson som sitter hemma och känner sig som en vinnare när han läser om pokerspelande kändisar i aftonbladet.

 

Utan kändisar, inga uppslag i aftonbladet.se. Utan kändisar så skulle det vara ett bra program, men som sagt det är inte idén. Det är alltså riktat till den absoluta amatören.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SFN: skönt att det finns en gradering på "kändisar". Att ngn har varit så klok att använda det hederliga alfabetet som ranking underlättar ju en hel del. Frågan är... vad är då Anna Book? ABC-kändis?? ;)

 

baller: Det är fler "pokerspelare/proffs" som tittar än du tror (vill). Men ditt resonemang är riktigt på en punkt. Att det är i ett underhållande syfte.

Men jag tror (vet) att Ladbrokes-Karlsson, Expekt-Johansson, PartPoker-Bengtsson, PrimaPoker-Andersson, Pokerstars-Gustafsson osv... också tittar... ;)

 

Om alla som tittar är amatörer så måste vi nog omvärdera benämningen Poker-Proffs.... Förslag? Ngn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag tror (vet) att Ladbrokes-Karlsson, Expekt-Johansson, PartPoker-Bengtsson, PrimaPoker-Andersson, Pokerstars-Gustafsson osv... också tittar... ;)

 

Om alla som tittar är amatörer så måste vi nog omvärdera benämningen Poker-Proffs.... Förslag? Ngn?

Du menar alltså att Ladbrokes-Karlsson, Expekt-Johansson, PartPoker-Bengtsson, PrimaPoker-Andersson, Pokerstars-Gustafsson är pokerproffs? Det är väl just dom som är amatörer eller har jag förstått ditt inlägg fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag tror (vet) att Ladbrokes-Karlsson, Expekt-Johansson, PartPoker-Bengtsson, PrimaPoker-Andersson, Pokerstars-Gustafsson osv... också tittar... ;)

 

Om alla som tittar är amatörer så måste vi nog omvärdera benämningen Poker-Proffs.... Förslag? Ngn?

Du menar alltså att Ladbrokes-Karlsson, Expekt-Johansson, PartPoker-Bengtsson, PrimaPoker-Andersson, Pokerstars-Gustafsson är pokerproffs? Det är väl just dom som är amatörer eller har jag förstått ditt inlägg fel?

 

Jag bara syftade på "ballers" inlägg om att det är bara unibet-svenssons som tittar. Försökte vara lite rolig, men det gick inget vidare... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SFN: skönt att det finns en gradering på "kändisar". Att ngn har varit så klok att använda det hederliga alfabetet som ranking underlättar ju en hel del. Frågan är... vad är då Anna Book? ABC-kändis??

 

Ja, Anna Book tillhör faktiskt en av få som lika gärna platsar i alla kategorier.Hon kan vara a-kändis och sitta brevid kungen vid nobelmiddagen och vara c-kändis och deltaga i pokermiljonen ;)

 

Programmets utformning i sig är bra och dom svenska proffsen har ni också överlag fått med bra deltagare.

 

Kvarstår då kändisarna som kan förbättras.

Till eventuell nästa säsong vill jag se melodifestivalcomeback Kicki Danielsson tröstätande en falukorv mellan givarna.

Jag vill se fotbolls-svennis nervöst slita av ett av sina få hårstrå när han blir synad på sin bluff.

Varför inte Gudrun Schyman med stora hörlurar lyssnande på ravemusik.

För att inte tala om Big Brother Linda som nu också spelar mycket poker förutom då hon inte är upptagen med en ny bröstförstoring.

Det kan bli dyrt att få dit han men vad sägs om Joe Labero med en tiger fängslad under pokerbordet.

 

Bara några förslag i all välmening... 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SFN: skönt att det finns en gradering på "kändisar". Att ngn har varit så klok att använda det hederliga alfabetet som ranking underlättar ju en hel del. Frågan är... vad är då Anna Book? ABC-kändis??

 

Ja, Anna Book tillhör faktiskt en av få som lika gärna platsar i alla kategorier.Hon kan vara a-kändis och sitta brevid kungen vid nobelmiddagen och vara c-kändis och deltaga i pokermiljonen ;)

 

Programmets utformning i sig är bra och dom svenska proffsen har ni också överlag fått med bra deltagare.

 

Kvarstår då kändisarna som kan förbättras.

Till eventuell nästa säsong vill jag se melodifestivalcomeback Kicki Danielsson tröstätande en falukorv mellan givarna.

Jag vill se fotbolls-svennis nervöst slita av ett av sina få hårstrå när han blir synad på sin bluff.

Varför inte Gudrun Schyman med stora hörlurar lyssnande på ravemusik.

För att inte tala om Big Brother Linda som nu också spelar mycket poker förutom då hon inte är upptagen med en ny bröstförstoring.

Det kan bli dyrt att få dit han men vad sägs om Joe Labero med en tiger fängslad under pokerbordet.

 

Bara några förslag i all välmening... 8-)

 

Eh... jag trodde du vill ha roligare celebriteter???

Kikki???, Gudrun??? hallå det är ett alkoholfritt program ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...