Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 2


Bruce

Recommended Posts

Är det någon som skulle kunna gå igenom blindsnivåerna + längden på perioderna. Brukar alltid spela samtidigt som programmet och tittar inte sådär jätteintresserat. Det kanske skulle få upp mitt intresse. Det hoppas ju en del i programmet. Någon som har koll?

 

Ja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lite rörigt med ni borde förstå. :)

 

1: 100 200 20min

2: 200 400 20min

3: 300 600 20min

4: 400 800 20min

5: 600 1 200 20min

 

15 minuters paus

 

6: 1 000 2 000 20min

7: 1 500 3 000 20min

8: 2 000 4 000 20min

9: 3 000 6 000 20min

10: 4 000 8 000 20min

11: 6 000 12 000 20min

12: 10 000 20 000 20min

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är egentligen bara att konstatera hur trist Pokermiljonen är att titta på. Det är tyst och kallt, man har skuffat in spelare i ett hörn i Tallin. Inte en miljö för poker. Cafe Sundsvall är roligare!

 

Man kan riktigt höra vilken positiv och glad kille/tjej du är i detta inlägg.

 

Vi kan tyvärr inte ändra på någonting nu eftersom alla 17 programmen är inspelade. Däremot är det fritt att titta på något annat vid dessa tidpunkter. ;)

 

Vänliga Hälsningar

 

Joakim

 

Ok. Jag får nyansera mig litet. Senast med Ken och gänget var något jag t.om. såg fram emot att se.

 

Grejen är väl att man är "bortskämd" med WPT eventen med publik och stojet. Många av pokerlirarna där har ju utpräglad starquality och är begåvade skådespelare också tex. The one-and-only Hellmuth, Brenes, Matusow, Danny N, "Back-to-back" etc etc etc.

 

Om man nu tycker det är bra, det är det ju inte alla som gör, men pokerturres i TV blir ju naturligt vinklat som "underhållningsprogram". Ken Lenn är på så sätt överlägset bäst hittills i Pokermiljonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som andra sagt, bästa pokermiljonen jag sett. Detta var väll mest tack vare Kens tabletalk, o lite mha den fagra Gry =)

 

Gry till Ken:

"Tur att det är vidvinkelkameror så att ditt ego får plats i rutan =)"

"Du kan väll inte ha så många kompisar som är så kaxig?"

 

Ken: "Jorå, men det e skillnad på kompisar o fans =)"

 

Snyggaste tshirten på länge, och ett all-in-move som påminner om Humbertos 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju kommit med så otroligt mycket kritik i den här tråden så här kommer lite beröm: Ni är ljusår före Nordic Poker King! Jag tycker strukturen är mycket viktig för vad JAG får ut av ett pokerprogram. Vi säger att blindsen är 8k/16k och 10k startmarker, HU och spelare A har 42k och B i bb har 18K. A går all-in, hmm B synar och vi får se fem kort läggas upp på bordet. Exemplet innan är ungefär vad NPK handlar om. När ni i Pokermiljonen 2:s öppningavsnitt säger att " vi har minskat spelarnas marker med hälften för att få mer action" går ni helt klart mer åt NPK-hället än åt WPT-hållet. Anser ni själva att strukturen påverkar vad tittaren får ut av ett pokerprogram?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt roande att flera skriver att Erik såg lite sur ut och att ni tror att Ken fått honom på tilt... Verkar inte som nån fattar att ett avsnitt i Pokermiljonen inte är allt som roterar i en spelares hjärna... När Swedish Open spelades in så var Erik en av dem som vann mest av alla svenskar på nätet, han slaktade 24an rätt av. Klart självförtroendet var på topp. På senare tid har han inte haft riktigt samma "flyt" och självfallet är han då inte på samma humör...

 

Mvh,

Legato, moderator http://www.wsop.info/se .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte på en hand ifrån igår, där e-type gick in med TT, varpå nästa spelare tryckte all-in med ~10k med AJ. Här hävdade då Glimne att storstacken med över 30k i marker gjorde fel som gick med på AK. Jag håller inte riktigt med, då han har rätt bra odds och får se alla korten på bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte på en hand ifrån igår, där e-type gick in med TT, varpå nästa spelare tryckte all-in med ~10k med AJ. Här hävdade då Glimne att storstacken med över 30k i marker gjorde fel som gick med på AK. Jag håller inte riktigt med, då han har rätt bra odds och får se alla korten på bordet.

 

E-type hade AQ och den som sedan tryckte in hade TT därefter tröck Greger med AK. Inte fel att trycka där beroende på att de andra inte hade så tok mycket chips tycker jag.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte på en hand ifrån igår, där e-type gick in med TT, varpå nästa spelare tryckte all-in med ~10k med AJ. Här hävdade då Glimne att storstacken med över 30k i marker gjorde fel som gick med på AK. Jag håller inte riktigt med, då han har rätt bra odds och får se alla korten på bordet.

 

Han kanske mena att eftersom det var personer med så var han ju troligtvist inte favorit, kanske t.troligen underdog med den handen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa var när Bo svävade iväg i segerintervjun och Joakim såg ut att ha svårt för att hålla sig för skratt. Näst bäst var alla gäspningar som verkade vara följderna av en tuff natt.? :D

Vilket fall som helst spelade Legato bäst av dom vid bordet så vinsten var rättvis imho.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa var när Bo svävade iväg i segerintervjun och Joakim såg ut att ha svårt för att hålla sig för skratt. Näst bäst var alla gäspningar som verkade vara följderna av en tuff natt.? :D

Vilket fall som helst spelade Legato bäst av dom vid bordet så vinsten var rättvis imho.

 

Det var ett långt svar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som tyckte det va rätt kul när Greger ställde in med allt och la kastanjen i potten å grafiken la till "och en nöt". Klockrent :)

 

Jag klagade som sjutton på förra säsongen men måste erkänna att det har blivit mycket bättre. Visst, alla kommentarer och analyser är inte klockrena, men det är underhållande ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glimne har ju gått från katastrof till programmets behållning... Hans analyser är inte mycket att hänga i granen, men jag tycker han är klockren.
Och igår kammade han hem dryga 35 000 euro i Amsterdam genom sin tredjeplats i en 800 euros turnering. Grattis Mr Glimne!!

 

Det vankas väl tårta till kaffet imorgon då, Per.

Inte kan väl Glajmen missa det. ;)

 

Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som tyckte det va rätt kul när Greger ställde in med allt och la kastanjen i potten å grafiken la till "och en nöt". Klockrent :)

 

Helt underbart att dom skrev till det i grafiken nere i vänstra hörnet :lol:

 

Greger

All-in xx.xxx och en nöt

 

:lol:

Vi tyckte själva att det var lite roligt...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glimne har ju gått från katastrof till programmets behållning... Hans analyser är inte mycket att hänga i granen, men jag tycker han är klockren.
Och igår kammade han hem dryga 35 000 euro i Amsterdam genom sin tredjeplats i en 800 euros turnering. Grattis Mr Glimne!!

 

Det vankas väl tårta till kaffet imorgon då, Per.

Inte kan väl Glajmen missa det. ;)

 

Joakim

Tårta!?!?! Jag förväntar mig en dyr present!!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...