Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 2


Bruce

Recommended Posts

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kom precis hem från Cosmopol. Vann Ken? Skulle vara kul om det var så med tanke på all kritik här på forumet.

 

Han hade position på Friberg, var ju tokriggat!

 

Tycker självfallet Ken var bra, roligt när folk öppnar truten under det timmeslånga avsnittet också, var väl första gången det hänt i pokermiljonens historia. Gillade T-shirten, men hoppades på HU mellan Ken å Erik, hoppades iofs på att Erik skulle plocka hem det, och när det var HU höll jag på Jesper, vet inte varför ärligt talat, jag har inget emot Ken, killen är ju otvivelaktigt duktig och gör förjävla bra analyser av spelet. Ville mest se en skräll antar jag. :)

 

Ääh, Q2s mot AA var ju bara otur, tror inte Ken hade kunnat syna den all-innen med allt för många händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa avsnitter hittils. Njöt i fulla drag av Kens table talk och Eriks småbuttra uppsyn.

Jag hade aldrig förr sett Ken på TV eller live och jag måste säga att han uppfyllde alla mina förväntningar med råge: Ken du har ett nytt fan. Mer såna spelare.

 

Fantastiskt skönt att inte den sura pojkspolingen vann (Erik). Han hade säkert blivit helt odräglig om han slagit ut Ken.

 

Synd också att inte Jesper lyckades sätta Ken på Lucky Loser. Det hade gett en extra dimension till avsnittet. Möjligtvis det enda som man hade velat ändra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt skönt att inte den sura pojkspolingen vann (Erik). Han hade säkert blivit helt odräglig om han slagit ut Ken.

 

Min tanke exakt. Är det fler än jag som tycker att Erik ger intryck av att vara en bortskämd rikemansslyngel? Som inte behöver bry sig så mycket om huruvida han slaskar bort pengar? Då är det väl bara att tigga mer av mamma och pappa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ken pekar på Karl Möller-tröjan och säger "all-in". Vilken show! :lol:

 

Absolut ett av de roligaste avsnitten hittills, men måste vart det med störst hopp hittills. När Erik ställde in låg som tidigare sagts blindsen på 1000/2000, och om jag inte minns fel hade chiptvåan under startstack och alla andra under 10k :|

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inget emot Ken, men var han inte lite creepy när han tokraggade på både Gry och Jesper?
Menar du att du "outar" Ken? :lol: Får banne mig se det där avsnittet ikväll!

 

/TF

 

Får försöka hålla sig upp för att se det. Iaf ska man väll klara sig till Friberg är ute :D

 

[OT]TF du försvann lite fort igår, själv lyckades jag precis hamna ITM[/OT]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kens pokerface med fyrtalet var bland det mest genomskinliga jag sett, han lyste som ett barn på julafton.

 

Han lyste väl så hela tiden (förutom då han seger stod på spel i slutet), så det vore väl märkligt om han skulle bli tråkallvarlig just då han fick fyrtalet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom precis hem från Cosmopol. Vann Ken? Skulle vara kul om det var så med tanke på all kritik här på forumet.

 

Han hade position på Friberg, var ju tokriggat!

 

Tycker självfallet Ken var bra, roligt när folk öppnar truten under det timmeslånga avsnittet också, var väl första gången det hänt i pokermiljonens historia. Gillade T-shirten, men hoppades på HU mellan Ken å Erik, hoppades iofs på att Erik skulle plocka hem det, och när det var HU höll jag på Jesper, vet inte varför ärligt talat, jag har inget emot Ken, killen är ju otvivelaktigt duktig och gör förjävla bra analyser av spelet. Ville mest se en skräll antar jag. :)

 

Ääh, Q2s mot AA var ju bara otur, tror inte Ken hade kunnat syna den all-innen med allt för många händer.

 

Klart han inte kunnat syna den med vadsomhelst, men det är så vårdlöst spel som vanligt från Eriks sida... Måste erkänna att jag var rädd att Erík skulle lyckas dra ut till en färg eller liknande, han brukar ju har ofantlig tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till Kens all in istället för en raise med fyrtalet måste ju ha varit att han trodde att han kunde få max betalt ifall Jesper hade kungen?

Eller ville han bara plocka upp potten?

 

Ja, han ville väl ha betalt av kungen, varför skulle han vara ute efter att plocka upp potten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom precis hem från Cosmopol. Vann Ken? Skulle vara kul om det var så med tanke på all kritik här på forumet.

 

Han hade position på Friberg, var ju tokriggat!

 

Tycker självfallet Ken var bra, roligt när folk öppnar truten under det timmeslånga avsnittet också, var väl första gången det hänt i pokermiljonens historia. Gillade T-shirten, men hoppades på HU mellan Ken å Erik, hoppades iofs på att Erik skulle plocka hem det, och när det var HU höll jag på Jesper, vet inte varför ärligt talat, jag har inget emot Ken, killen är ju otvivelaktigt duktig och gör förjävla bra analyser av spelet. Ville mest se en skräll antar jag. :)

 

Ääh, Q2s mot AA var ju bara otur, tror inte Ken hade kunnat syna den all-innen med allt för många händer.

 

Klart han inte kunnat syna den med vadsomhelst, men det är så vårdlöst spel som vanligt från Eriks sida... Måste erkänna att jag var rädd att Erík skulle lyckas dra ut till en färg eller liknande, han brukar ju har ofantlig tur.

 

Nja, med 7-8XBB i stacken så är det inte speciellt vårdlöst att ställa in där mot en tight spelare. Även om Ken T.ex skulle syna med Ax och alla par (vilket måste ses som rätt så löst) så är det ju bara runt 20% av gångerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det bara jag som tyckte att Erik Friberg verkade vara på tilt från början till slutet?

 

Kändes mer som om han väntade på ett tillfälle att äta kens alla marker än att istället spela poker.

 

Sitter man tyst vid bordet och ser sur ut och sedan spelar lite halvgalet så e det nå fel.

 

Fö tycker jag att Ken borde ha bettat på turn när han blev 1o1 med Erik som träffade med 86s, hade han senare raisat på rivern oxå så hade Erik inte kunnat syna om han inte hade värsta tellen, iof kanske det var smart spelat iaf av ken eftersom erik kanske hade svårt att lägga sig mot honom. Brukar ju vara så att är det någon man är sur på så är det lättare att syna och höja med skit...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det bara jag som tyckte att Erik Friberg verkade vara på tilt från början till slutet?

 

Kändes mer som om han väntade på ett tillfälle att äta kens alla marker än att istället spela poker.

 

Sitter man tyst vid bordet och ser sur ut och sedan spelar lite halvgalet så e det nå fel.

 

Fö tycker jag att Ken borde ha bettat på turn när han blev 1o1 med Erik som träffade med 86s, hade han senare raisat på rivern oxå så hade Erik inte kunnat syna om han inte hade värsta tellen, iof kanske det var smart spelat iaf av ken eftersom erik kanske hade svårt att lägga sig mot honom. Brukar ju vara så att är det någon man är sur på så är det lättare att syna och höja med skit...

 

Han spelade väl ungefär likadant som han gjort förr, att han såg lite sur ut kan jag hålla med om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som skulle kunna gå igenom blindsnivåerna + längden på perioderna. Brukar alltid spela samtidigt som programmet och tittar inte sådär jätteintresserat. Det kanske skulle få upp mitt intresse. Det hoppas ju en del i programmet. Någon som har koll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fö tycker jag att Ken borde ha bettat på turn när han blev 1o1 med Erik som träffade med 86s, hade han senare raisat på rivern oxå så hade Erik inte kunnat syna om han inte hade värsta tellen, iof kanske det var smart spelat iaf av ken eftersom erik kanske hade svårt att lägga sig mot honom. Brukar ju vara så att är det någon man är sur på så är det lättare att syna och höja med skit...

 

Jag tyckte att Ken spelade den handen felfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ken hade nog fått Erik på lite tilt, har man sett Erik i Swedish poker challange såg man en helt annan kille, självsäker som lyste "jag är bäst"... Nu tänkte han nog hela heatet igenom hur han skulle kunna slippa höra Kens gliringar ifall Ken vann... Ken har ju inte bara ett vasst spel, han har ju en vass käft också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fö tycker jag att Ken borde ha bettat på turn när han blev 1o1 med Erik som träffade med 86s, hade han senare raisat på rivern oxå så hade Erik inte kunnat syna om han inte hade värsta tellen, iof kanske det var smart spelat iaf av ken eftersom erik kanske hade svårt att lägga sig mot honom. Brukar ju vara så att är det någon man är sur på så är det lättare att syna och höja med skit...

 

Men Ken fick väl aldrig se Eriks hålkort samtidigt som handen spelades, det var väl ditlagt för tv-tittarna?

 

Tror ärligt talat inte att många här på PF (nej, inte jag heller!) har några värdefulla tips om hur Ken ska göra för att spela bättre poker.

Sen att det är lätt att veta exakt när man ska syna med äss-hög, underpar till brädan osv. när man ser allas hålkort är en annan historia.

 

Erik kanske var sne över bordsplaceringen, vem hade inte varit det i hans stol?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt klart bästa avsnittet! Riktigt bra, synd bara att blind strukturen var så snabb.

 

Tycker Eriks spel är rätt där med Q2, med dom blindsen är det verkligen dags att börja bomba, som han sa.

 

Sen var det någon som sa att man inte kan få amatörer att lägga sig, skådisen la ju mellan paret med nötfärdraget så det stämde ju inte riktigt här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fö tycker jag att Ken borde ha bettat på turn när han blev 1o1 med Erik som träffade med 86s, hade han senare raisat på rivern oxå så hade Erik inte kunnat syna om han inte hade värsta tellen, iof kanske det var smart spelat iaf av ken eftersom erik kanske hade svårt att lägga sig mot honom. Brukar ju vara så att är det någon man är sur på så är det lättare att syna och höja med skit...

 

Men Ken fick väl aldrig se Eriks hålkort samtidigt som handen spelades, det var väl ditlagt för tv-tittarna?

 

Tror ärligt talat inte att många här på PF (nej, inte jag heller!) har några värdefulla tips om hur Ken ska göra för att spela bättre poker.

Sen att det är lätt att veta exakt när man ska syna med äss-hög, underpar till brädan osv. när man ser allas hålkort är en annan historia.

 

Erik kanske var sne över bordsplaceringen, vem hade inte varit det i hans stol?

 

Hehe har du iof rätt i alltid lätt att vara efter klok såklart men så mycket svaghet han visade så skulle iaf jag bettat, visst han kanske bettade rakt in i en fälla vem vet, däremot hade det nog vart EV+ om han bluffat och sedan visade korten (som han lovad någon som jag uppfattade det), då skulle nog Erik känna sig lite dum = sämre spel.

 

Eller så kan man ju säga att han spelade perfekt annars skulle han väl inte vunnit? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...