Ola Brandborn Postad 1 timme sedan Rapport Postad 1 timme sedan (redigerade) 18 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Grattis! Men är det verkligen möjligt att göra så stora spel i Sverige? Spelinspektionen är ju enormt griniga när det gäller vad man får göra och vad man inte får göra. Du kanske spelade på ett bolag som inte har licens i Sverige? Det kanske kommer som en överraskning för dig men de finns mer än ett spelbolag. Man måste inte spela allt på ett och samma bolag... Jag är skriven i Sverige, har "sommarstuga" på Åland Redigerad 54 minuter sedan av Ola Brandborn Citera
Ola Brandborn Postad 1 timme sedan Rapport Postad 1 timme sedan 10 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Varför detta fåniga uttryck "kör-Sven"? Det är inte alla kuskar som heter Sven. Dom kan heta Johan, Magnus, Mats, Örjan, Adrian, Björn och lite av varje. Dom borde skriva kusk i programmen i fortsättningen. sven betyder "ung man", "yngling" eller "tjänare" och kommer ursprungligen från det fornnordiska ordet sveinn. Citera
Ola Brandborn Postad 59 minuter sedan Rapport Postad 59 minuter sedan 1 timme sedan, säger Lobo : Detta är en jävligt snygg middle om den sitter. 👍 Jag anser att detta är min topp tre bästa spel efter danska kungabarnsfödseln (hade 60k på detta spelet) och Juholt som sossarmas partieldare (fick in 20k). Det var tider det... Citera
Lobo Postad 28 minuter sedan Rapport Postad 28 minuter sedan 11 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Varför detta fåniga uttryck "kör-Sven"? Det är inte alla kuskar som heter Sven. Dom kan heta Johan, Magnus, Mats, Örjan, Adrian, Björn och lite av varje. Dom borde skriva kusk i programmen i fortsättningen. Ska jag försöka på mig en grov gissning så kan det hänga kvar från förr i tiden när tränarna körde sina egna hästar. Tränare och körsven tillsammans låter bättre i mun än tränare och kusk. 'Här segrade häst nummer 4 Victory Tily. Tränare och körsven, Stig H Johansson' Citera
Recommended Posts