Folke Rosvall Postad 9 timmar sedan Rapport Postad 9 timmar sedan 13 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Jag skulle tro att det redovisas som 80 miljoner, men att spelaren bara får 24 miljoner. 6 timmar sedan, säger Lobo : ATG:s spelchef – så blir det med jackpots i V85 Det var alltså som jag trodde. Citera
Cyklop Postad 5 timmar sedan Rapport Postad 5 timmar sedan 3 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Det var alltså som jag trodde. 9 timmar sedan, säger Lobo : ATG:s spelchef – så blir det med jackpots i V85 Tack för länken Lobo. Det är märkligt med alla varianter och begränsningar när det gäller antal kuponger, radinsatser, jackpotregler, mm. ATG marknadsför travet som ett skicklighetsspel, men försöker ändå begränsa de spelare som de anser vara alltför skickliga och beräknande. Vad säger ni om att vi går samman och kräver minst 85% vinståterbetalning på alla Vx-spel, samt att alla jackpot:ar ersätts av en omfördelning till de övriga vinstgrupperna i samma omgång? Citat Vad händer om det till exempel finns 35 milj kr i åttarättspoolen och ett 30% system blir ensam. Får den alla de pengarna då eller bara sina 30 procent? Och vad händer med det som blir över? – Om ett system som valt att spela med sänkt insats, 30 procent, blir ensam med åtta rätt får vinnaren 30 procent av vinstpoolen. Resterande 70 procent fonderas. Vad händer om det finns, låt oss säga 30 miljoner i allarättspoolen. 2 system har alla rätt. En med 50 öres radpris och en med 50%. Blir det 15m till den förste och 7.5m till den andre och vad händer med de andra 7.5m? Eller finns det en annan uträkning? 20m till den förste och 10m till den andre? – Det blir 1,5 vinnande system – 20 miljoner till ordinarie insats och 10 till den som spelat 50 %. Citera
Recommended Posts