Gå till innehåll

StoffeRutin. Pokerforums tråkigaste dagbok.


StoffeRemy

Recommended Posts

lugnat ner mig lite nu, vad som är huvudsakliga problemet för mig är att jag har fått nån gröning på halsen som inte vill göra något megablundermisstag som riskerar hennes jobb typ. Hon nojar sig och överanalyserar saker och ting och det kan jag väl förstå. Några år till på kneget så är hon nog inte lika nojig över minsta lilla transaktion och har fått helikoptersyn så att säga och ser systematiskt mygel bättre men stör mig lite på att hon verkar tro hon är SKV, polis och moraliskt överhuvud i ett.

Redigerad av killerwolf2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, säger killerwolf2 :

lugnat ner mig lite nu, vad som är huvudsakliga problemet för mig är att jag har fått nån gröning på halsen som inte vill göra något megablundermisstag som riskerar hennes jobb typ. Hon nojar sig och överanalyserar saker och ting och det kan jag väl förstå. Några år till på kneget så är hon nog inte lika nojig över minsta lilla transaktion och har fått helikoptersyn så att säga och ser systematiskt mygel bättre men stör mig lite på att hon verkar tro hon är SKV, polis och moraliskt överhuvud i ett.

När jag ordnade med utlandsbetalningar  för några år sedan gick processen till enligt följande:

 

* Kom på att jag behövde göra en flytt av pengar ( tror det va typ 20k) Detta var en vardagskväll kl 20

* Hittade en telefonnummer till supporten som jag ringde. MTP den sena tiden, var jag  helt säker på att det var någon telefonbot jag skulle få prata med.

* Äldre kvinna svarade och jag förklarade vad det gällde. Att jag behövde aktivera utlandsbetalning för att föra över till en bank som hanterade krypto. 

* Kvinnan ställde några följdfrågor och ärendet var löst på mindre än 10 min 


Blev väldigt förvånad över hur enkelt det gick. Med stor sannolikhet hade jag turen att prata med en luttrad/ lagom orolig person 😊

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger killerwolf2 :

lugnat ner mig lite nu, vad som är huvudsakliga problemet för mig är att jag har fått nån gröning på halsen som inte vill göra något megablundermisstag som riskerar hennes jobb typ. Hon nojar sig och överanalyserar saker och ting och det kan jag väl förstå. Några år till på kneget så är hon nog inte lika nojig över minsta lilla transaktion och har fått helikoptersyn så att säga och ser systematiskt mygel bättre men stör mig lite på att hon verkar tro hon är SKV, polis och moraliskt överhuvud i ett.

Du vet väl om att du kan byta ansvarig kontakt på Sparbanken Nord? Tänker du kanske känner ngn annan här i stan som vet ngn vettigare som du kan byta till så du slipper allt drama från dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har en annan jag kan tänkas byta till, som har haft med mig att göra tidigare(beviljade lånet mitt efter mkt research vilket var ändå rimligt och så) men frågade även vänner vem som är bäst att göra med och fick tips om bank x och kundkontakt y från en som jobbat med liknande.


men samtidigt känns det också på sin plats att hitta en bank med lokalt kontor här i umeå istället för piteå.

Redigerad av killerwolf2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, säger magico :

Tycker bara allmänt att det är helt sjukt att banken lägger sig i vad man gör med sina pengar. Ska man ta ut kontanter är det konstigheter och frågor som ska besvaras, ska man stoppa in kontanter är det antagligen ännu fler frågor. Får man för många swish ska man svara på frågor. Vissa länder får man inte skicka pengar till, vissa ställen får man inte ta emot pengar ifrån. Dock är det väl mer staten man ska vara arg på då bankerna i de flesta fall bara följer lagen.

7q80gq.jpg

Konstigt nog har jag aldrig fått några frågor då jag väl skickar pengarna till skatteverket. 

Att man systematiskt fasat ut kontanter för att istället implementera "smidiga" sätt som Swish där man har exakt noll anonymitet eller integritet har resulterat i en enorm förlust av frihet. Tur det finns alternativ för oss som inte gillar att behandlas som brottslingar så fort man överför struntsummor till en kompis. 

Med tanke på att man blockeras från att föra över pengar till spel, hur långt bort är vi ifrån att bankerna stoppar en från annan form av laglig konsumption baserat på deras (statens) personliga värderingar? 

Redigerad av GTOBåten
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2023-06-20 kl 15:17, säger StoffeRemy :

Wall of tilt nedanför.

 

Hur går ni tillväga med att flytta runt pokerpengar egentligen? Blir behandlad som en kriminell av Swedbank.

Travade in på banken för att få internationella betalningar aktiverat nu vid Islandsflytt. Det blev genast förhör angående vem pengarna skulle till, fick lägga fram bevis på att jag är ägare av det utländska kontot... tilt att ens behöva visa något men fine, visar dom. Ja allt okej, sen kommer frågan om min inkomst och hur stor summa.

Här går det utför, dom snackar sinsemellan och tycker nu att jag ska bifoga underlag och bevisa angående pengarna jag vunnit på svenska spel, frågar exakt vad för underlag dom vill ha och vad dom menar mtp jag redan under en typ 5års period månadvis tagit emot uttag från mitt svskonto till mitt swedbankkonto. Får till min förvåning inte ett vettigt svar utan det repeteras bara att dom vill ha underlag på min inkomst.

Jag har nu 1v senare fått göra typ 5olika blanketter, skrivit på diverse papper osv osv och har fortfarande inte fått tillgång till att skicka över den gigantiska summan 50.000kr till en utländsk bank. Jag har alltså under en 5års period fått in mer än 1m kronor från svs på mitt konto utan problem men blir nekad att ta ut mina egna pengar och skicka till mig själv som jag fått inbetalt på mitt konto av ett STATLIGT bolag.

Antar mitt enda val blir att avsluta mitt swedbankkonto helt och byta bank eller något. Fan ren komedi att behöva bli förhörd för att ta ut småsummor av sina egna sparpengar jag samlat ihop på Swedbank under en 20års period.

Vad använder ni andra för banker därute?

Som konstaterats i tidigare trådar har det demokratiska rättssamhället helt spårat ut. Att man nu i praktiken anses som skyldig till penningtvätt fram tills motsatsen är bevisad, strider mot de mest grundläggande konventionerna för ett demokratiskt samhälle.
Det absurda i sammanhanget är att Swedbank själva står åtalade för penningtvätt av ryska maffia-pengar i mångmiljardklassen.
Jag är kund i de flesta svenska banker, men för ett antal år sedan valde jag att använda enbart Swedbank för spelbolagsrelaterade trasaktioner, bland annat för att få en bättre kontroll och överblick. De senaste åren har de skickat transaktionsförfrågningar flera gånger och varje gång har de fått samma förklaring. Det märkliga är att de ställer dessa frågor trots att transaktionshistorikinformationen ofta innehåller namnet på spelbolaget, så det borde vara uppenbart för dem vad det handlar om. De senaste veckorna har de dock helt spårat ut. De började med att begära en förklaring till ett antal utvalda transaktioner från det senaste halvåret. Vissa var på lite större belopp men andra handlade bara om ett par hundra SEK. Efter att jag ännu en gång förklarat att det var transaktioner till och från spelbolag samt mellan mina egna konton i andra banker, har de fortsatt att begära ytterligare information. Detta har inte bara inkluderat krav på transaktionshistorik från spelbolags-siterna utan även alla privata transaktioner på mina konton i konkurrerande banker.
Angående utlandsbetalningar hos Swedbank så var den funktionen automatiskt tillgänglig efter att jag blivit kund hos dem, vad jag minns. Var det samma sak för er som har problem nu, men att de sedan stängde av funktionen efter att ni försökt använda den?
Hur ska vi göra för att vända denna negativa och oroande trend i det svenska samhället?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, säger Cyklop :

Angående utlandsbetalningar hos Swedbank så var den funktionen automatiskt tillgänglig efter att jag blivit kund hos dem, vad jag minns. Var det samma sak för er som har problem nu, men att de sedan stängde av funktionen efter att ni försökt använda den?
Hur ska vi göra för att vända denna negativa och oroande trend i det svenska samhället?

 

jag hade det i flera år, sen randomly var det avstängt och har inte fått igång det sen dess trots att jag har försökt jiddra med dem i ett par olika tillfällen men stött på patrull av olika anledningar varje gång och jag har väl inte legat på så ihärdigt varje gång för jag har ju "other means" att ta till, ville bara göra det enkelt följa pengarna för min egen skull varje gång så att säga då jag t.ex. ett tillfälle ville jag casha in till crypto via swedbank, då jag cashar ut från crypto in till swedbank, enkelt med in/ut på samma konto som man kan bifoga med alla trades man gör på K4 blanketterna.

Redigerad av killerwolf2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger GTOBåten :

7q80gq.jpg

Konstigt nog har jag aldrig fått några frågor då jag väl skickar pengarna till skatteverket. 

Att man systematiskt fasat ut kontanter för att istället implementera "smidiga" sätt som Swish där man har exakt noll anonymitet eller integritet har resulterat i en enorm förlust av frihet. Tur det finns alternativ för oss som inte gillar att behandlas som brottslingar så fort man överför struntsummor till en kompis. 

Med tanke på att man blockeras från att föra över pengar till spel, hur långt bort är vi ifrån att bankerna stoppar en från annan form av laglig konsumption baserat på deras (statens) personliga värderingar? 

Ja riktigt otäckt är det. Bävar inför när det börjar införas cbdc's, hoppas tillräckligt många ställer sig på tvären för att det ska kunna genomföras, där finns potential för att bli av med mycket frihet.

Men som du sa, alternativ finns redan och det kommer bara växa så det kanske inte är någon fara ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Summerar det såhär:

3veckor, 2fysiska besök på banken, 4 kundkännedomsblanketter + säkert 20 frågor till och tillslut fick jag det godkänt.

Mest tiltande är att jag inte ens använt det utan kört Wise på allt istället.

Hade det inte varit för att SEK är så jävla usel nu hade jag flyttat över allt, men får väl hålla på det. Det lilla jag pillat med andra utländska banker verkar det 100x bättre redan, förutom Isländska. Men poker är "förbjudet" här så förklarar väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...