massive Postad 15 September Rapport Postad 15 September 25 minuter sedan, säger Ola Brandborn : Finland kommer snart med en spelreglering a la Sverige, så jag skulle inte basera ett flyttbeslut på hur det ser ut just nu. Tack för svaret! Självfallet skulle en eventuell utlandsflytt inte baseras på pokern. men om man ändå skulle dra flyttlassen utomlands hade det ju vart ett trevligt pluss om det var ett land som hade rakeback, internationell spelarpool och generösa skatteregler Citera
Folke Rosvall Postad 15 September Rapport Postad 15 September 38 minuter sedan, säger Ola Brandborn : Finland kommer snart med en spelreglering a la Sverige, så jag skulle inte basera ett flyttbeslut på hur det ser ut just nu. Berätta närmare. Citera
Ola Brandborn Postad 15 September Rapport Postad 15 September 36 minuter sedan, säger Folke Rosvall : Berätta närmare. Well snart och snart, men 2026 eller 2027, troligen. Citera
lamern Postad 15 September Rapport Postad 15 September 6 timmar sedan, säger Ola Brandborn : Är inte facit för er egentligen att sätta er i bilen och köra österut, till Finland? Finland ska ju dessutom ha typ bland världens bästa skola. om flytta till finland är facit hoppas jag det blir få rätt på den tentan Citera
Ola Brandborn Postad 15 September Rapport Postad 15 September (redigerade) 2 minuter sedan, säger lamern : om flytta till finland är facit hoppas jag det blir få rätt på den tentan Med tanke på att Boman lär prata flytande finska om han är uppväxt i Tornedalen så är det väl inte så långsökt? Redigerad 15 September av Ola Brandborn Citera
bomanlol Postad 6 Oktober Författare Rapport Postad 6 Oktober Den 2024-09-15 kl 17:26, säger killerwolf2 : väldigt dystopiskt uppmålat Umeå, men sen läste jag ålidhem också. Kanske estetiskt fulaste stället norr om Sundsvall och by far värsta stadsdelen att bo i , Ersboda är ju tämligen lugnt numera i jämförelse. Delar inte din uppfattning om Umeå och tycker det är hiskeligt vackert här öst på stan, bor vid vattnet och folk sitter glada i hågen i parkerna här nedanför varenda dag och njuter av solskenet. Ålidhem är ett rövhål och jag förstår inte varför du har bosatt dig där av alla ställen? Följ med till Bratislava 18-24 nov och delta i Frankes spelvecka The Festival, så kan jag ge mig på ett ordentligt försök att förklara. Eller nån annan, det är kul om man tycker att det är kul. Det är ganska hårt att resa helt själv, även om man träffar många roliga och intressanta människor där nere. Citera
bomanlol Postad 19 Oktober Författare Rapport Postad 19 Oktober (redigerade) Vad tror man om kvinnans förutsättningar vid ett livepokerbord generellt? Har själv det ganska utmanande med känslorna, vilket också är anledningen till att jag älskar att spela. Men det är verkligen en nackdel, än så länge. Tar över skallen så mycket, bland allt annat man ska hålla koll på vid turneringspoker man inte är överrullad för. Heja Anton W: Tycker det suger att volymen på kommentatorerna är så satans hög. Redigerad 19 Oktober av bomanlol Citera
bomanlol Postad 19 Oktober Författare Rapport Postad 19 Oktober Och man borde ha förbjudit huva för länge sen. Citera
bomanlol Postad 13 November Författare Rapport Postad 13 November Hur går Krukan? Verkar fett, syns rätt mycket i kanalerna. ------ Det var en SvePOF-arrangerad rankingserie den här tiden förra året, där vinnaren efter typ åtta omgångar+final(turre med top18) drog hem ett SM-live paket värderat till €1300. För att få tävla om paketet krävdes ett medlemskap à 300:- i SvePof. Inköp per deltävling €09.1+€0.9 tror med två re-entrys. Möjligtvis addon, oklart och garantin låg på €500. Första deltävlingen blev det inköp för runt €1000, som jag kanske fel minns stack ut från resterande som hamnade runt garantin. I typ sjunde deltävlingen hände det sedan en liten liten liiiten grej. Typ lika liten som jag, bland alla stora och starka i den här branschen. Turneringarna började 20.00 och tog i regel slut vid 23:15.(Kanske) Jag själv hade nog tjatat med en eller tre helt nya fiskar tillika hederliga arbetare att delta i tävlingarna(kanske framtida medlemmar). Typ runt klockan 21:00 den aktuella tävlingen då återinträdesperioden var slut, så skrev folk åt mig och undrade lite om prispengarna. I klienten redovisades att det fanns ett pris, €500 åt ettan. Jag svarade åt de frågande att det nog ändras snart, i brist på bättre förklaring. Det gjorde det såklart inte(säkert svårt praktiskt dessutom) och ettan fick allt. Winner takes all. Så, liten grej var det. Ja liten. Dagen efter skrev jag för skojs skull på SvePofs facebook-sida och frågade om hur det uppfattades, gårdagen(roligt med olika uppfattningar och idéer i en förening), och angav faktiskt själv en idé om att det kanske var(för skojs skull) läge att fråga CoolBet(vars klient tävlingen kördes på, CoolBet uppfattar jag utövar ofta kundvård av andra skäl än cyniska så dom är säkert på om man frågar), om inte situationen kanske kunde innebära en höjd garanti till nästa tävling. Typ €1000?(Blev också så tror jag för att jag engagerade mig lite, oklart) Liksom så att den nya fisken som inte riktigt än förstår den uppenbara goodwill-sitsen vi övriga svenska funplayers verkligen förstått och välvilligt sitter i, kanske de kunde få sig en försmak på hur härligt det är att vara svensk marginalspelare i pokersvängen idag. Sedan eventuellt att det åter kanske skulle stimulera till ett högre deltagande(huvudsyftet) än de typ 30 som var standard för alla tävlingar förutom den första. Lite lågt ändå kan jag tycka speciellt i jämförelse med norrmännen, men vet inte riktigt om man alls kan jämföra med dem och 30-40 kanske är skitmånga inte minst med tanke på dåvarande konjunktursläget. Idag är det bättre. Fick i alla fall av föreningsverksam veta hut i och med min fråga(otacksam gnällspik, byt mediciner) och kanske som sig bör. Inte det som är det intressanta utan för mig är det intressanta hur hutet beläggs för hut är ibland viktigt speciellt om man anser att nån far illa(civilkurage), vilket ingen gjorde i detta fall. Idéer är imo det som ibland kan avslöja lite om funderingar en själv och nån annan bär på. Typ i det här fallet då på vilket sätt och varför det svenska pokercommunityt skiljer sig så från det norska, trots att vi bor så nära varandra och nästan pratar samma språk. Upplever att norrmännen inkluderar, har nog fel. "Hörru du din dumma norrländska bonde, för det första, vem fan spelar de här turneringarna av andra skäl än paketet? Och dessutom, den som vann är nog säkert skitnöjd med €500 på fickan idag." 1. Vissa stockholmare bestämmer till och med varför man spelar 2. Ju färre som har pengar desto bättre I.e högt deltagarantal .... Dravel dravel, Bratislava på måndag för Frankes arrangemang The Festival. Har du läst ända hit och ska dit så tar jag gärna ditt perspektiv på saker och tings eventuella tillstånd inom dobbel-verksamheten i Sverige, jag tycker det är ganska intressant med föreningsverksamhet så lär mig gärna nåt. För föreningsverksamhet är det väl, livepokerscenen. Biran på mig. Disclaimer: älskar Stockholm och stockholmare. Gräsrötter är viktigt! 🤡🤡 Andemening: vi behöver fler deltagare i både svenska tävlingar och icke svenska tävlingar! Change my mind! Brukar inte skämmas speciellt mycket men skäms lite nu, har annars andra mekanismer som reglerar eventuella utsvävningar. Men när nån utlänning som arbetar med arrangemang sa "I think the swedish poker community is highly over rated" så kände jag mig nyfiken. Citera
bomanlol Postad 16 timmar sedan Författare Rapport Postad 16 timmar sedan (redigerade) Skönt, landade igår och backade nog till oigentagligt för resan. Ej helt missnöjd ändå och tyckte mig få väldigt bra bemötande av några för mig viktiga personer. Svensk poker borde vara större än det är. Britten från tidigare streamar från bordet och totalt mördar bordsdynamiken som jag ser det, finns säkert delade meningar om det. Finns ju vissa som klarar av att streama utan att mörda bordsdynamiken och det kan säkert vara kul dessutom, så har inget emot konceptet. Iaf så sa han åt mig i något läge där jag tyckte mig be honom sluta prata om mig. "You don't tell me to shut the fuck up while I'm on stream! You do that and bad things will happen! I will show it to the staff!" Svårt att förklara, men han verkar ha väldigt svårt för att ta ett nej. Som ett femårigt flickebarn. Redigerad 16 timmar sedan av bomanlol Citera
Recommended Posts