Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

Ni som ratar Matthew McConaughey har ni sett The Dallas buyers club?

En polare blev extremt förvånad över hur bra han var i den och undrade vad som hade hänt med honom. :mrgreen:

 

 

Kollade faktiskt upp den på imdb när jag ändå var igång. Fått bra betyg ska ta och kika på den någon dag och se om han genomgått nån form av transformation till det bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ni som ratar Matthew McConaughey har ni sett The Dallas buyers club?

En polare blev extremt förvånad över hur bra han var i den och undrade vad som hade hänt med honom. :mrgreen:

 

Pff, jag gör som alla fikarumsnationalekonomer, jag yttrar mig om saker som jag inte har en aning om.

Basta

 

Tvekade inte alls om att han hade gjort sitt livs roll men det är ändå rätt beyond att den snubben är näst största favorit till en Oscar :)

 

Kollade faktiskt upp den på imdb när jag ändå var igång. Fått bra betyg ska ta och kika på den någon dag och se om han genomgått nån form av transformation till det bättre.

 

Matthew är även med i true detective and HES GOOOOOOOOD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket action i dagboken, I like! :) Sista dagen i Berlin atm och det har vart riktigt trevligt, hängt uteslutande i Kreuzberg som är hipster-mecka där alla sitter på café med macbooks och egenrullade cigaretter. Skippat all sightseeing för att ge oss incentive att komma tillbaks väldigt snart. :)

 

 

And M.C. så mår jag kroniskt dåligt av att han kommer ha huvudrollen i Christopher Nolans nästa 'masterpiece' Interstellar. Men han kanske har en uppswing och börjat leverera, jag får se Dallas byers när jag kommer hem helt enkelt!

 

 

 

Sist men inte minst så har jag bokat EPT Deauville 25jan - 1feb! :) Aldrig varit där och livepoker-suget är enormt då jag inte spelat en hand sedan London i oktober! Om någon har euro att sälja och ska till Deauville så får ni mer än gärna skotta iväg ett PM. :)

 

 

Superfakeedit: Sjukt att bli nominerad till årets pokerspelare på poker.se som cashgameproffs bland turrehajar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir tyvärr ingen riktig TR från Berlin då vi mest drack vin på reg-ställen och shoppade. :) Fick iaf en ny man purse till min livepoker, en läderjacka från all saints och lite andra småsaker, samt fick sett mycket möbler som jag är on the fence för!

 

 

Var på ett konstgalleri i Oslo idag och såg ett "wish tree" där folk hade skrivit sina önskningar här i livet, den första jag railade var även den bästa.

 

LuQ7oBT.jpg

 

 

Sen så beställde jag precis en ny laptop, det fick bli den här: http://www.inet.se/produkt/1972342/asus-n550jv-i7-quad-core-12gb-gt750m

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på att bli övertalad att köpa den nya 15" macbook pro Retina 512gb SSD-laptopen då en jag känner flyger hit från NY om 2 dagar och kan köpa med en för $2.6k. Får returnera min redan beställda laptop i så fall.

 

PROS AND CONS med att köra windows på en macbook? Och att importera en macbook från USA? Importerar till Oslo som är utanför EU så det är inga tax issues afaik. :) Snabba svar uppskattas tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på att bli övertalad att köpa den nya 15" macbook pro Retina 512gb SSD-laptopen då en jag känner flyger hit från NY om 2 dagar och kan köpa med en för $2.6k. Får returnera min redan beställda laptop i så fall.

 

PROS AND CONS med att köra windows på en macbook? Och att importera en macbook från USA? Importerar till Oslo som är utanför EU så det är inga tax issues afaik. :) Snabba svar uppskattas tack!

 

Kör på 13´ MBP och är helnöjd. Lirar all min poker i windows och det funkar bra. Enda sega är väl att allt annat gör man i mac så det blir lite segt att byta varje gång man skall spela poker, men det får man väl stå ut med. I övrigt toppen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Importerar till Oslo som är utanför EU så det är inga tax issues afaik. :) Snabba svar uppskattas tack!

 

Blir det inte lite knas att föra in den från Norge till Sverige då? Har för mig min polare som flyttade upp till Norge snackade något skit att han skulle behöva betala massa skatt för sin dator om han skulle föra in den i Norge och fastna i tullen, ingen aning vad han snackade om egentligen.

 

åäö?

 

om jag inte har helt fel så kan man få med svenskt tangentbord även i usa. Rätt säker på att Opteron köpte sin där.

 

Edit: Och ja, jag är extremt nöjd med min 13-tum mbp retina

 

Du kan få åäö där borta utan någon extra kostnad afaik. Men det är ju beställningsvara isåfall så det gäller ju att JVs polare skall vara där ett tag, nu är det väl och andra sidan ingen lång väntetid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macbook beställd! Får den imorgon, lyckades avboka min Asus också så jag är all set. :)

 

Har tyvärr inte hunnit ta tag i Oscars än då jag fortf är i Oslo. Jag har bara sett 3/9 på best picture så jag har some nice work to do :) tänkte se wolf of wallstreet här men den kommer inte till Norge förrens 1 Feb av någon anledning... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående McConaughey så lär jag säga att hans uppryck på slutet vart enastående.

 

Han är grym i Mud, och vad jag läst även grym i Dallas Buyers Club, och ser ut att göra en helt ok roll även i True Detective.

 

Att han är nominerad känns självklart, dock vet jag inte om han går och vinner, men nog vore det lite läckert om han gjorde det :mrgreen:

 

Annars gissar jag att juryn får skuldkänslor får något historiskt och ger 12 Years a Slave allt den är nominerad för (utom Best picture då Gravity är min gissning, fråga mig inte varför haha).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drömde att Martin Jacobson, Ulf Brunnberg och en till folkkär svensk TV-personlighet (som jag aldrig har vetat vad han heter) var med i Jeopardy. Men det var inte gamla klassiska studion, det var en mahogny-studio där allting var sponsrat av BVLGARI. :) Var femte sekund så var det en zoom-in på alla bvlgari-detaljer; bord, glasögon, klockor, skjortor, tv-skärmar och exakt precis allting.

 

Jag kommer inte ihåg vem som var programledare, men publiken buade lite då och då för att det inte var Lasse Kronér som samtliga istället ville ha. Ulf Brunnberg var lite småsur så fort han fick fel och körde på bästa jönssonligan-manér sina "Men va eere för jevvla motiveringar ni har?" och liknande (men olika) lines efter varje fel. Han snubben i mitten som jag inte vet vad han heter försökte hela tiden vara rolig för publiken, och lyckades. Martin Jacobson svarade på frågorna and that's that, och det var även han som drog det längsta strået i slutet och kammade hem hela skiten. :) Kommer inte ihåg sista frågan men både Jacobson och Mr X hade rätt på den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Framme i Doughville! Vi bestämde oss för att ta tåg istället för taxi från paris vilket var ett rejält misstag och en mardröm på alla sätt. Väl framme i Deauville så chattar vi lite med Frank op der Woerd på tåget och han säger att hotellet är 10 min bort, men jag och Eli ställer oss i taxikön ändå medan han traskar bort. Det finns ingen taxi och vi går istället... 40 min irrande med väskor på kullerstensgator så ger vi upp och tar första bästa restaurang för en extremt detiltande fantastisk trerätters där de beställer taxi åt oss. :) Ganska rippat hotell men det ska bli kul att spela 1A imorgon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...