Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sitter lite smygkrasslig med honungsté och försöker vila upp mig inför kvällens sönderhypade fest, så jag tänkte ta tillfället i akt och försöka cliffa mitt år somewhat... Målet är att försöka skriva lika naket som padrinos/Opteron, vi ser hur det går; Here goes. :)

 

2013

 

Mina "nyårslöften"/årsmål för 2013 var ganska simpla; Nöt poker så hårt du bara kan och jobba hårt på att bli mer effektiv i inlärningen. Det var inte så mycket mer att fokusera på, jag hade ett bra år resultatmässigt 2012 och var sjukt taggad på att rulla vidare på mitt momentum. Resten av livet fick ta en paus tills vidare. När grinden så småningom drog igång i början på januari så försökte jag som vanligt på mig att bemästra min värsta fiende: PLO. Varje årsmål de senaste tre åren har varit "Bli bättre på PLO" och liknande orimliga krav som jag alltid har gett upp efter ett tag, men i år skulle det bli annorlunda. I år skulle jag äntligen kunna klättra på båda bergen, plocka frukten från alla träd. En vecka in så såg min graf ut som Edward Scissorhands' frisyr och det var dags att omvärdera.

 

 

Jag tycker egentligen att jag är ganska duktig på PLO, men jag klarar verkligen inte av att mixa NL och PLO och maintaina bra games till båda spelen samtidigt. Det blir att båda prestationerna fastnar på runt 33% styck och en tredjedel av min spelkapacitet blir outnyttjad istället för att NL får 100% av mitt fokus. Efter ett antal mentala sessioner med min pokercoach så lugnade han ner mig och fick mig att inse att nyår är en extremt stressig tidpunkt då alla vill snap-förbättra sig på alla plan samtidigt och bli bättre på this and that i en omänsklig takt som ingen klarar av. Back to basics. Efter att ha droppat PLO så skjöt grafen upp i en sorts There's something about mary-frisyr och I haven't looked back since.

 

 

I mars begav jag mig till London för att spela en EPT. :) Klonk o clock, det var en magisk upplevelse som ändå tog några månader att komma över besvikelsen att jag inte vann. Jag tror jag är lite av en mental fisk när det kommer till turneringar; Turreproffs spelar sån volym så att individuella instanser inte spelar så stor roll, det kommer en ny situation runt hörnet med nya möjligheter och man lär sig att inte hänga upp sig för mycket på enskilda turneringar. För mig är det annorlunda; Jag spelar 3-4 "stops" per år på sin höjd och kanske i snitt 2.5 turneringar per stop, och de enda turrarna jag lirar online är när det är anniversary-sunday millions eller liknande. När jag kommer trea i en turnering så känns det ungefär som att det här var min chans, jag spelar inte i närheten av volymen (eller har skickligheten vs turreproffs (även om jag måste erkänna att de flesta regsen på EPTs är clowner :P)) för att kunna förvänta mig att hamna i liknande situationer igen. Men sen tänker man till vad som hade hänt om man hade förlorat den där flippen istället och sen mår man ganska bra ändå. :)

 

 

D4844mJ.jpg

 

Direkt efter London var det väldigt svårt att komma igång med spelet igen, det fanns en miljon andra saker att göra och om jag har lärt mig någonting i min 10-åriga (time flies) karriär så är det att det är bättre att inte spela alls än att gå ut i krig half-assed och omotiverad. Jag gjorde det misstaget för många år sedan när jag var turneringsproffs, jag hittade en fin klonk på €8.5k som var life-changing, för att sedan sitta och regga dagsscheman och spela helt omotiverat och bara blöda tillbaks varenda rutten cent. Med det här i åtanke så var jag helt fokuserad på att inte göra samma misstag igen, och jag tog det nog till en extrem då det tog mig ungefär 6 veckor att spela en hand online från det att jag kom hem. Istället unnade jag mig roligare saker, som att resa runt och hälsa på kompisar som har flyttat härifrån och bjuda alla på en riktigt fin middag för att fira min klonk. Det var en jätterolig "turné" och första gången på flera år som jag faktiskt unnade mig lite ledigt utan anledning.

 

 

Många i min sits hade nog hoppat på touren och grävt guld på alla EPT-stops men jag visste att om jag tar det steget så är min online-HU-cash karriär över, och jag var helt säker på att jag kan och kommer tjäna mycket mer på att göra min grej än att jaga fame and fortune ute på touren. Sedan dess har jag varit i Vegas, Barcelona och London igen och det tycker jag känns bra. Liveturneringar är förbannat kul om man inte låter det dominera ens liv, och att åka iväg när man känner för det utan någon press att åka överallt eller masha sideevents är väldigt behagligt, speciellt för en sån som mig som tycker om att spela intensivt online i långa perioder för att sedan ta en paus på några dagar. Min paus being att byta ut onlinepokern till livepoker istället :), hade man inte älskat poker så hade man nog vart bra deprimerad vid det här laget.

 

 

 

Någonting annat som har dominerat mitt 2013 är hälsa och fitness. I december 2012 så gick jag med i något sorts träningsprogram online där man skulle få dagliga recept och övningar att göra, och man skulle bara äta deras menyer och vitaminer. Jag tappade ett par kilon den tiden jag körde på det (en månad), men det blev lite konstigt när jag åkte till Prag i en vecka i mitten av allting så jag fick nog inte ut lika mycket som jag hade kunnat få. I alla fall så fick det mig på rätt track, det fick mig att inse att man måste jobba hårt om man vill ha någonting, och om man väl gör det så är det piece of cake att faktiskt uppnå sina mål.

 

 

Jag har aldrig ätit så bra eller motionerat så mycket som jag har gjort i år. Jag har en whiteboard på mitt kontor där jag brukar skriva saker jag ska tänka på under mina pokersessioner, men längst ner i vänsterhörnet så har jag alltid ett rutmönster i form av en kalender där jag håller track på vad jag gör om dagarna; Pokercoaching ©, Golfrunda (G), Gym (checkmark), Poker"lockdown" (L) eller motion (blåa siffror med distans/tid). Det här var min bästa månad i somras, blåa siffrorna being kilometer motionerat:

 

bf485bW.jpg

 

 

103kg -> 81kg är årets talley, när man började på "The Abs Project" som jag beskrev ovanför så ville de ha före- och efterbilder för att göra reklam för sin produkt, jag hittade nyligen "före"-bilden i en gammal mapp på datorn och fick mig ett brett leende på hur långt jag har kommit i år! :) Förutom poker och hälsa så var ett av mina mentala mål inför året att inte var så jävla ryggradslös som jag alltid har ansett mig själv vara. Målet var att inte vara den där som står i bakgrunden och inte tar kontakt med folk, att istället försöka vara lite mer "inne i matchen" if you will och bli mer bekväm med att interagera med andra människor/strangers (som jag alltid har haft semisvårt för). Jag ger mig själv en guldstjärna där också, jag tycker att jag har lyckats step out of the shell och bara genom att interagera med t.ex. svenska tourregs så har jag haft bra mycket trevligare på alla stops och träffat jättemånga supertrevliga människor som jag är glad att jag inte bara ignorerade som 2011-JV hade gjort. :)

 

 

Så jag har lyckats med alla mina hälsomål, kommit i bättre vanor och lärt mig hur man ska hålla en form, inte bara skaffa en. Jag mer än dubblade förra årets pokerresultat vilket resulterade i ett rekordår utan dess like. Jag har efter tio år hittat en tjej som jag tycker om som sitter på ett tåg hit as we speak. Och sist men inte minst så får jag nycklarna till en nyproducerad lägenhet om en vecka. Livet har aldrig varit bättre.

 

God jul och gott nytt år PF! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wp osv Mr.JV!

 

Spelsr själv inte HU så är därför lite nyfiken på hur många händer man får in på ett år. Svårt o generalisera men skulle du kunna dela med dig av ett handantal?

 

Känns som de e mkt av tiden som bara är vänta in action osv.

 

bb-graf hade också varit fint. För lite grafer på pf!

 

Glgl under 2014 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wp osv Mr.JV!

 

Spelsr själv inte HU så är därför lite nyfiken på hur många händer man får in på ett år. Svårt o generalisera men skulle du kunna dela med dig av ett handantal?

 

Känns som de e mkt av tiden som bara är vänta in action osv.

 

bb-graf hade också varit fint. För lite grafer på pf!

 

Glgl under 2014 :)

Det är en så svår fråga att svara på hur många händer man plockar in på en månad :) Men jag spelade nog ca 180k händer i år! Och då spelade jag vääääldigt mycket! Tack tack :)

 

Skönt krig! Är du en riktig vinnarskalle?

Den frågan ställde mig lite, både ja och nej. När man spelar något spel/sport med någon vän som jag märker bryr sig mycket om att vinna så kan jag finna glädje i att låta honom vinna (det hade han nog gjort ändå) för att jag inte bryr mig lika mycket. Men när någon unknown försöker slå mig på någonting jag anser mig själv duktig på, då jävlar tänder vinnarskallen till!

 

Du har ta mig fan haft ett bra år. Svårslaget!

 

Tack! Jag ska precis läsa din TR!

 

Tack för alla TR-praises, all positivitet blir fuel on the fire!

 

 

Det har varit en riktigt bra julhelg med allt vad det innebär inkl min årliga julpoker! 19 män och kvinnor kom till start i min lägenhet så det var riktigt trevligt, sen droppade det in polare som bara ville raila och öla också så det var riktigt packat med fina människor. Jag hade 50% av markerna fyrhandat men lyckades bubbla med 3 itm, jag är ganska glad för det då jag tror att de som kom itm/vann var riktigt nöjda med den prestationen, kul för dem! :) Annars så har jag packat ihop hela min lägenhet i lådor och åker till Oslo för nyår imorgon och kommer hem dagen före flyttlasset går, så man får PFa på telefonen istället för vid min station. :( Hoppas alla har haft klonkiga jular och att ni som grindar NYE sparar lite fiskpengar åt oss andra för resten av 2014. Gott nytt år alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

^ Tack!

 

 

 

Jag känner att jag borde hedra klistringen av dagboken med massa updates, men det finns typ ingenting att säga förutom att jag flyttar imorgon! Eller, jag hoppas att jag flyttar imorgon. :S I andra veckan på december så mailade jag ett gäng flyttfirmor och kollade om någon hade en ledig tid den tredje januari varpå en svarade att det var inga problem. Naiva jag svarade på deras mail enbart med ordet "Sold!".

 

... Jag mailade någon timme senare och sa att jag skulle höra av mig med tider när det närmade sig och jag fick inget svar. Den 22a december mailade jag dem igen och frågade om flyttlådor och bad dem konfirmera att de kommer hem till mig kl 13ish den tredje, fick inget svar. Idag försökte jag ringa dem och deras nummer gick inte att ringa till ens en gång, och jag drog ett till mail utan respons. One time? :)

 

Worst case scenario så letar jag upp någon sorts statoil-van och gör så gott jag kan själv med polare och familj!

 

 

Annars så var nyår i Oslo riktigt bra, Hobbit 2 var tre gånger så bra som ettan och Kit-Kat och Kvikklunsj är exakt samma produkt i sverige/norge! Det är allt for now, godnatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...