Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

Framme i Doughville! Vi bestämde oss för att ta tåg istället för taxi från paris vilket var ett rejält misstag och en mardröm på alla sätt. Väl framme i Deauville så chattar vi lite med Frank op der Woerd på tåget och han säger att hotellet är 10 min bort, men jag och Eli ställer oss i taxikön ändå medan han traskar bort. Det finns ingen taxi och vi går istället... 40 min irrande med väskor på kullerstensgator så ger vi upp och tar första bästa restaurang för en extremt detiltande fantastisk trerätters där de beställer taxi åt oss. :) Ganska rippat hotell men det ska bli kul att spela 1A imorgon!

 

Låter oroväckande. Jag har bokat tåg. Vad är problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Låter oroväckande. Jag har bokat tåg. Vad är problemet?

 

Det är extremt svårt att veta vad man ska göra och vart man ska hoppa av/connecta. Paris-Deauville for dummies:

 

1) Ta tag från CDG terminal 2F till "Paris Nord", easy

2) Leta upp linje E (6-7 min promenad upp och ner på olika våningar) och åk till Paris Saint Luz-någonting, stationen heter någonting annat liknande men det är väldigt kort (möjligtvis första avhoppet?) och där alla går av.

3) Nu börjar det svåra; häng inte upp dig på att leta tågnummer eller destination på tidtabellsTVs, leta efter skyltarna som erbjuder "main line trains" istället. Det är en väldigt lång promenad inomhus och du ska ända upp till marknivå. Väl där så finns det inget tåg som heter Deauville/Trouville utan ditt tåg heter någonting på C och fyra bokstäver, confirma med avgångstid on the board och våga lita på att det är rätt. Om det är samma som idag så åker det tåget från platå 17-27.

4) Byt tåg i (glömt namn) som det står tydligt på biljetten, det är ganska få stationer på det 1h40 långa tåget så bara faktumet att tåget stannar inom rimlig tid av vad som står på biljetten är en konfirmation på att du är rätt. Här blir det okarakteristiskt Franskt mycket enkelt då din destination faktiskt står på en tavla, förmodligen ska du byta till plattform B vilket är en promenad ner för trappan och till höger.

5) 15 min senare är du framme! Det verkar som att Trouville är till höger om vattnet/båtarna och Deauville till vänster, bli inte lurad av alla city lights och dra dig dit, ditt hotell ligger förmodligen en bit till vänster där det inte ser civiliserat ut. (Vi åt I 'Trouville' och våran waiters reaktion på att se våran destination på Google maps var "But this is not Trouville! This is Deauville!" ungefär som att de är väldigt separerade.

 

Printscreena den här för good luck och lycka till. :) Det är en fruktansvärd maze att hitta main line trains under punkt 3, visa din biljett för någon information-dude så fort du ser någon och låt dem peka dig i rätt riktning så ofta du kan.

 

PS Släng aldrig någon biljett när den är färdig, du behöver den för att komma förbi kontroller. (Första biljetten mellan CDG och Paris)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Update från Doughville! Hittade en flagga u mitt första event (1k turbo min cash) och är vidare till dag 3 i main med just under 100k och avg på 145k, 35 pers ska merde innan itm! Riktigt soft stop och kul att spela. :)

 

Och min polare skeppade turbon som jag cashade i så det har varit good times all the way hittills!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt liv :(

 

Vad heter han? Så kan jag hålla en extra tumme för han utöver katchalov ;-)

 

Eli sitter på 900k med avg på 650 med 31 pers kvar, jag står på railen och multitablar devices med eptlive, skype, snapchat etc. :) Exciting rail, lets go!

 

Funderade på att sälja och spela highrollern men fältet ser inte jättesoft ut så det blir inte.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...