Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har läst ifatt en bra bit (bl.a din 2013-tr) och måste säga att du är en inspiration på alla sätt o vis. Keep it up!

 

Tack så mycket! :) Jag planerar att keep it up, även om årsstarten just nu känns som lite av ett skämt. Har varit småsjuk i typ tre veckor straight och har nog inte tränat på det dubbla. Spelat två dagar (vilket har kännts förhållandevis bra för att vara efter en break) men kommer inte kunna spela på ~2 veckor nu pga resa. Dumt att klaga när livet är bra såklart, men man saknar allt tokgrinden när man är ifrån den. :) Jag tar med mig en 24" skärm och tänker försöka sätta upp en liten grindstation i Oslo för när tjejen är på jobbet, in b4 jag frågar vilken laptop man ska köpa!

 

Jag har en Vaio från 2010 som är quadcore something-something med 6GB DDR3 och allmänt hyfsade specs, men den är så otroligt seg. Tänkte formatera den och se, och räcker inte den så blir det en uppgradering. Jag har varit trött på den ganska länge, och jag måste erkänna att varje gång jag bär den någonstans så bär jag den lite slarvigt i hopp om att jag kanske ska tappa den så jag får en anledning till att köpa en ny. Confessions of a spewer. :)

 

 

Slutligen så är vi en vecka ifrån oscars-nomineringarna! Exciting times som vanligt; 12 years a slave kommer nog slamma skådespelarstatyetter medan Gravity plockar directing och visual. Mitt enda hopp är att Daniel Brühl är favorit till supporting actor för sin roll i Rush, han är helt magisk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Vaio från 2010 som är quadcore something-something med 6GB DDR3 och allmänt hyfsade specs, men den är så otroligt seg. Tänkte formatera den och se, och räcker inte den så blir det en uppgradering. Jag har varit trött på den ganska länge, och jag måste erkänna att varje gång jag bär den någonstans så bär jag den lite slarvigt i hopp om att jag kanske ska tappa den så jag får en anledning till att köpa en ny. Confessions of a spewer. :)

 

En SSD lär göra extremt stor skillnad! Så testa det innan du väljer att köpa ny =)

 

Slutligen så är vi en vecka ifrån oscars-nomineringarna! Exciting times som vanligt; 12 years a slave kommer nog slamma skådespelarstatyetter medan Gravity plockar directing och visual. Mitt enda hopp är att Daniel Brühl är favorit till supporting actor för sin roll i Rush, han är helt magisk!

 

2013 var faktiskt första gången jag såg hela Oscarsgalan. Skall bli grymt kul iår igen då jag nästan anser 2013 var ett bättre filmår än 2012.

 

Vad tror du om Ellen som värd?

Plockar Hanks en Oscar för Cpt.Philips?

Hoppas även Prisoners får något pris!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En SSD lär göra extremt stor skillnad! Så testa det innan du väljer att köpa ny =)

 

 

 

2013 var faktiskt första gången jag såg hela Oscarsgalan. Skall bli grymt kul iår igen då jag nästan anser 2013 var ett bättre filmår än 2012.

 

Vad tror du om Ellen som värd?

Plockar Hanks en Oscar för Cpt.Philips?

Hoppas även Prisoners får något pris!

 

Bra tips om SSD! Ang oscars så ar det arets basta betting and it's not even close, massa mumsiga kategorier att gambla och gora research på och sen under sjalva galan så far man en ny sweat var tionde minut! De senaste fyra aren har jag minst sett alla filmerna som ar nominerade till best picture, men oftast favoriterna I utlandska filmer osv ocksa. Tycker det ar grymt kul och ser fram mot det varje ar! :) Missade forra arets gala och betting da golfresa med farsan fick ga fore, men annars har jag sett fem ar I rad och tanker fortsatta.

 

Ursakta crappy iPad autocorrect uten svenska

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SSD gör extrem skillnad! Bytte i min laptop och den blev så mkt snabbare än min stationära att jag var tvungen att köpa en likadan till den. Windows startar på under minuten, inget lagg i början, HM2 rullar bra mkt smidigare också.

Utan tvivel värt det efter bara någon dag.

 

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2074414

 

Denna valde jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar också lite över ett av dina mål=)

 

[ ] Bli bättre på uppvärmning och post session-evaluations

 

Eftersom du har som mål att bli bättre antar jag att du inte är nöjd med hur du hanterar uppvärmning och "nerjoggning"=)?

Vore kul att höra/diskutera hur du går tillväga för tillfället. Själv försöker jag ha nån slags rutin , men slutar ofta med att jag skriver ner några saker som jag ska tänka på under sessionen och kanske nån regel och efter typ en minut kör jag igång... Önskar göra det seriösare/bättre men kommer helt enkelt inte på vad jag ska göra:-D Om du eller någon annan vill dela med sig hur ni förbereder er för en session skulle det vara nice att höra.

 

å grattis till forum-titeln!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar också lite över ett av dina mål=)

 

[ ] Bli bättre på uppvärmning och post session-evaluations

 

Eftersom du har som mål att bli bättre antar jag att du inte är nöjd med hur du hanterar uppvärmning och "nerjoggning"=)?

Vore kul att höra/diskutera hur du går tillväga för tillfället. Själv försöker jag ha nån slags rutin , men slutar ofta med att jag skriver ner några saker som jag ska tänka på under sessionen och kanske nån regel och efter typ en minut kör jag igång... Önskar göra det seriösare/bättre men kommer helt enkelt inte på vad jag ska göra:-D Om du eller någon annan vill dela med sig hur ni förbereder er för en session skulle det vara nice att höra.

 

å grattis till forum-titeln!

 

Slarvat lite själv med att kolla det men jag har alltid ett textdokument uppe bredvid borden med saker jag ska tänka på. Mest luckor i mitt spel som kommer fram när jag inte har fullt fokus.

 

Kan dela med mig av min första punkt: SPELA INTE DÅLIGT - SPELA BRA!

 

Nu kommer ni alla plussa :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slarvat lite själv med att kolla det men jag har alltid ett textdokument uppe bredvid borden med saker jag ska tänka på. Mest luckor i mitt spel som kommer fram när jag inte har fullt fokus.

 

Kan dela med mig av min första punkt: SPELA INTE DÅLIGT - SPELA BRA!

 

Nu kommer ni alla plussa :(

 

 

mind = blown.

 

Tror på ha rutin som förbereder en för spel, eller helt enkelt bara planera in spelet. Just för att det inte ska bli sporadiskt. Brukar själv planera in att "kl xx:xx ska det spelas 3 timmar poker" osv. Sen brukar jag alltid styra upp kaffe innan, är väl min "rutin" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Good call! Jag har en SSD i min stationära och älskar den, självklart ska man ha det i en grindlaptop också. :) Synd att du inte kom på julpokern btw!

 

 

Undrar också lite över ett av dina mål=)

 

[ ] Bli bättre på uppvärmning och post session-evaluations

 

Eftersom du har som mål att bli bättre antar jag att du inte är nöjd med hur du hanterar uppvärmning och "nerjoggning"=)?

Vore kul att höra/diskutera hur du går tillväga för tillfället. Själv försöker jag ha nån slags rutin , men slutar ofta med att jag skriver ner några saker som jag ska tänka på under sessionen och kanske nån regel och efter typ en minut kör jag igång... Önskar göra det seriösare/bättre men kommer helt enkelt inte på vad jag ska göra:-D Om du eller någon annan vill dela med sig hur ni förbereder er för en session skulle det vara nice att höra.

 

å grattis till forum-titeln!

 

Tack tack :)

 

Jag har en whiteboard på mitt kontor där jag skriver upp lite generella mindset-grejer jag helst ska gå igenom före jag börjar spela. Vill inte säga vad det är egentligen, men jag brukar sätta på någon jättelugn musik (läs: Forrest Gump theme :D) och gå igenom whiteboarden högt muntligt i 5-6-7-8 minuter före jag öppnar borden, men det händer att jag slarvar med det och läser sakerna utan att tänka på vad de innebär och hur de påverkar mitt nuvarande mindset och kommande under sessionen! Mer disciplin på det helt enkelt, att lägga 5 min extra på warmup är värt så många bb/100 så det är skrämmande. :)

 

Sen post-session så handlar det nog mest om när det är bäst att gå igenom HHs osv, direkt efter sessionen så är man oftast ganska done with it och alla händer är jättefärska i minnet ändå. Jag tycker faktiskt att det allra bästa är att typ ta händer från Last Month i HEM, händer som man semi-kommer ihåg men ändå har glömt bort, då tycker jag man får ut mest av sina HH-analyser! Men oftast så går jag igenom gårdagens händer före dagens session och det är en bra warmup för hjärnan.

 

Lastly så brukar jag försöka möta en reg på två bord (~40-45min) på min näst högsta stake i början av varje session, innan jag ens öppnar resten av siterna/borden. Det kan tyckas -EV att inte vänta på fisk samtidigt som man spelar men jag finner en enorm serenity i vetskapen att inget bord kan poppa upp med någon 30bb-grusare och störa, verkligen INGENTING kan störa mig just här och nu. (Sätter telefonen i airplane mode ganska ofta under grinden också då bara vibrationen att någon vill mig något tiltar mig enormt när jag är koncentrerad)

 

Det finns inget bättre sätt att kickstarta hjärnan än att möta någon som man själv anser vara duktig, och confidence-boosten man får av att känna sig överlägsen mot någon man respekterar är enorm och gör verkligen skillnad som natt och dag på sessionen man precis tänker påbörja. Dessutom brukar jag spela in sagda reg-matcher och gå igenom under dagen om jag inte har action, eller på kvällen när jag har stängt borden för dagen.

 

Det är mina uppvärmningsrutiner, hur ser era ut? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Wolf of Wall Street är årets bästa film. Och kommer mest troligt att vara så även när året är slut.

 

Året är väl ändå slut? The Wolf of Wall Street kom väl 2013 i USA? I övrigt är Prisoners bästa filmen jag sett 2013 tätt följt av Captain Philips! (Dock inte sett TWOWS).

 

I övrigt har jag blivit rekommenderad följande filmer av en nära vän:

American hustle

Out of the furnace

Escape plan

 

Vad tycker panelen? De två första tycker jag verkar riktigt intressant medan den sista känns ganska meh!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Året är väl ändå slut? The Wolf of Wall Street kom väl 2013 i USA? I övrigt är Prisoners bästa filmen jag sett 2013 tätt följt av Captain Philips! (Dock inte sett TWOWS).

 

I övrigt har jag blivit rekommenderad följande filmer av en nära vän:

American hustle

Out of the furnace

Escape plan

 

Vad tycker panelen? De två första tycker jag verkar riktigt intressant medan den sista känns ganska meh!

 

Jag bor inte i USA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att The Wolf of Wall Street inte kan bli nominerad för Oscars 2014?

 

Nu känns det väl som att det blev lite väl mycket onödigt snack för en misstolkning.

 

Oscars 2014 går väl igenom filmerna från 2013? Annars har jag tolkat allting fel.

 

När du skrev "den kommer troligast vara de när året är slut" så tänkte jag bara att ingen film under 2014 kommer kunna "jämföras" med The Wolf of Wall street som ÅRETS bästa film eftersom den tillhör 2013-kategorin.

 

Men i vilket fall! Jag tror också att den är riktigt bra och ser fram emot när jag ser den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den kategoriseras som 2013 ja. Jag är väldigt fundersam till Wolf of Wall Street då jag för längesedan såg en trailer som var så dålig så jag bestämde mig för att inte ens se filmen när den kom. Trailern var så maximalt repulsive så jag mådde dåligt varenda sekund, Matthew McConaghblabla spelling satt och slog sig på bröstet och körde någon indian warrior-sång i 30 sekunder och Leo glassade på båtar med cash som såg extremt B ut. Hoppas att de ändrade riktning på hela konceptet och gjorde en bra film istället, det verkar ju onekligen så. :)

 

 

För övrigt så tycker jag nog att Prisoners är årets bästa film, men jag har en man-crush på Paul Dano och den sortens thrillers är what gets me going! Tyvärr är det ingen oscarsfilm så jag skulle inte förvänta mig mer än kanske max 2 nomineringar i konstiga kategorier (Paul Dano one time?) men absolut ingen oscar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av någon anledning tänker jag på padrinos när jag ser den :mrgreen:

 

Ontopic så besökte jag även Acne efter att jag köpte lampan :mrgreen:

 

 

Måste bara flika in att du har en underbar db och en härligt ödmjuk inställning till det mesta.

 

 

 

Anyhow tack för en väldigt inspirerande DB

 

Tack för de värmande orden! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...