Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lyckades du inte skrämma iväg dem med din objektsbeskrivning? :)

 

:D Hon som köper lägenheten är lite old and fragile och klarar inte riktigt av att hantera affärer själv, så hennes franska man som ringer och pratar engelska ringer hela tiden och kräver konstiga saker. Nu vill han ha ett dokument som intygar att Margareta är godkänd in i föreningen (han är orolig att hon ska stå utan förening nu när hon har sålt sin gamla lägenhet). Hela grejen i Sverige är ju att man tekniskt sett inte kan köpa en lägenhet och skriva på ett kontrakt om föreningen inte redan har godkänt dig. Något som han inte riktigt klarade av att inse, så nu har jag mailat lite folk för att försöka fixa något dokument av den sorten. Två dagar kvar tills jag är en Morgan Free man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D Hon som köper lägenheten är lite old and fragile och klarar inte riktigt av att hantera affärer själv, så hennes franska man som ringer och pratar engelska ringer hela tiden och kräver konstiga saker. Nu vill han ha ett dokument som intygar att Margareta är godkänd in i föreningen (han är orolig att hon ska stå utan förening nu när hon har sålt sin gamla lägenhet). Hela grejen i Sverige är ju att man tekniskt sett inte kan köpa en lägenhet och skriva på ett kontrakt om föreningen inte redan har godkänt dig. Något som han inte riktigt klarade av att inse, så nu har jag mailat lite folk för att försöka fixa något dokument av den sorten. Två dagar kvar tills jag är en Morgan Free man.

 

Du har väl en mäklare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men köparen har alltså kontaktat dig direkt? Aja, skönt att det verkar löst sig. :)

 

Ja de har kontaktat mig väldigt mycket direkt och begärt/krävt saker. Imorgon tar huvudvärken slut!

 

 

 

 

 

Nu har jag äntligen sett alla oscarsnominerade filmer! :) Jag tycker det är en ganska bra Oscar-season överlag utan några direkt dåliga filmer och inte för mycket pity-nomineringar. Förra året skrev jag en lång review på varje film, det orkar jag inte göra i år, däremot så kommer jag nog step up my research någon vecka före galan då betsen ska in. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja de har kontaktat mig väldigt mycket direkt och begärt/krävt saker. Imorgon tar huvudvärken slut!

 

 

 

 

 

Nu har jag äntligen sett alla oscarsnominerade filmer! :) Jag tycker det är en ganska bra Oscar-season överlag utan några direkt dåliga filmer och inte för mycket pity-nomineringar. Förra året skrev jag en lång review på varje film, det orkar jag inte göra i år, däremot så kommer jag nog step up my research någon vecka före galan då betsen ska in. :)

 

Cliffnotea dina åsikter om du orkar så kanske jag orkar kika in några för en gångs skull :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när du sett alla nominerade så ser vi givetvis fram mot att höra vad du kommer betta på, men än mer vad du anser BÖR vinna (om inte dessa går hand i hand).

 

Även om jag anser "HER" vara lite obekväm så gillar jag den på nåt vis, haha.

 

Då jag ser bio och film som underhållning så tycker jag själv att det är ett "trött" Oscars år, och håller tummarna för The Wolf of Wall Street. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina korta åsikter om årets nominerade filmer:

 

 

 

American Hustle

 

Såg den i lite halvkass kvalitet vilket jag tror drog ner upplevelsen ganska mycket, invecklad con man-film med många interna twists a la The Sting som jag tror hade gjort sig mycket bättre på bio där man har lite mer fokus och med bättre bild och ljud. Påminde ganska mycket om Argo av någon anledning.

 

7.3

 

 

Captain Phillips

 

Skön intensiv thriller som känns genuin/lågbudget med bra skådespeleri, regi och manus. Kommer nog inte vinna några oscars, men en skön story där man verkligen kan sätta sig in i vilken sjuk situation det är att bli piratad IRL.

 

7.9

 

 

Dallas Buyers Club

 

Jag gillade verkligen den här filmen. Det handlar om en hillbilly-dude som går från att ha en fuckyou-världen attitude till att vilja hjälpa mänskligheten och förbättra vården inom AIDS då han själv blir drabbad av viruset. Välspelad film och McConaughey bevisar varför han har fått mycket förtroende i Hollywood de senaste åren, solklar nominering till bästa skådespelare och den kan nog dra hem ett par statyetter.

 

8.1

 

 

Gravity

 

En bra men överskattad film som vinner mycket på sättet den är regisserad på. Den utspelar sig enbart i rymden och scenerna är enormt sköna/flowing, man byter inte kameravinkel ofta alls utan vi som åskådare får bara flyta med i enormt långa och vackra scener. Dessutom är den ganska exciting, och det är på något sätt skönt att en sån här film inte behöver vara 2h40, 90 min räcker det också. 10 nomineringar känns i överkant, jag skulle bli rejält förvånad om den inte vinner för regi dock.

 

7.7

 

 

Her

 

Kanske årets mest udda film. Joaquin Phoenix blir förälskad i ett operativsystem vilket såklart är väldigt udda, men det som gör filmen skön är att ingen tycker det är särskilt konstigt. Teknologin har gått lite för långt men alla lever med det och det är inga konstigheter när han väljer att kalla sitt operativsystem för flickvän och det blir en riktigt skön drama/scifi-film som vinner mycket på skådespeleri av honom och underbara Amy Adams. Ganska ljus och lättsam film, på gränsen till feelgood.

 

8.2

 

 

Nebraska

 

Filmen jag drog mig längst för att se, på pappret ser det bara ut som en standard amerikansk americafuckyeah-film som mest är där för att fylla ut i bottenskiktet av nomineringarna. Men jag blev faktiskt förvånad, det är en riktigt fin film om familjekärlek och alzheimers och personal pride. Huvudkaraktären (alzheimers-gubben) är nominerad för bästa manliga huvudroll vilket stör mig. Jag tycker inte man ska få nomineringar för "enkla" roller att spela, att spela deranged kan såklart variera mellan batman-jokern till att ligga hjärndöd i en säng, men gubben här ser mest ovetande ut hela tiden och även om han spelar sin roll väldigt bra så tycker jag det är en cheap nominering. Kanske en sån där klassisk 'han kommer dö snart, ge honom en nominering'.

 

7.9

 

 

Philomena

 

Det här är nog årets sämsta film, men den är ändå bra vilket säger mycket om snittstandarden i år. Det handlar om Judi Dench som försöker tracka down sin son som blev tagen från henne när hon var mycket ung. Det är bara en skön laidback film med ganska lågt tempo men som blir väldigt njutbar genom bra skådespel och en väldigt enkel historia att följa med i, samtidigt som den är komplicerad nog för att fånga tittaren.

 

7.5

 

 

12 Years a Slave

 

Om jag skulle satsa på att bada i Oscars så skulle jag också göra en slav-film, det verkar vara en sure-fire way att kamma hem pity från rich white people som känner sig skyldiga. :) Nej men det här är en bra film, men jag tröttnade lite på den och den kändes lite enformig. Man har sett det förr liksom, en kille som blir tillfångatagen och får kämpa sig igenom slav-livet, #nothingtoseehere. Bra skriven, regisserad, skådespelad osv och jag tippar på att huvudpersonen nog är favorit till bästa manliga huvudroll men jag stör mig på att kategorin/sektorn får så mycket högre betyg/nomineringar än en likgiltig film som handlar om vad som helst annat. Jag kanske borde se om den med mindre kritiska ögon, om den storslammar så ger jag den en chans till.

 

7.8

 

 

The Wolf of Wall Street

 

Äntligen en Scorsesefilm i Goodfellas-anda som bjuder på tre timmars njutning med pengar, överklasslyx, svineri och brudar. Och jävligt mycket droger. Det finns nog ingen man i 18-40års åldern som inte tycker att det här är en väldigt rolig film. Det jag gillar mest med den är att den inte försöker att vara epic/great, den bara blir det av just den anledningen. Leo DiCaprio (sorry, ingen oscar i år heller) narratar oss igenom filmen precis som Ray Liotta i Goodfellas och Jonah Hill bjuder på årets supporting actor-insats enligt mig själv. Den ska helt klart ses om, och det väldigt snart! Tyvärr så tror jag inte det är en film för oscars-panelen -- ungefär på samma sätt som att Prisoners är mycket bättre än många nomineringar men den är ingen renodlad oscarsfilm. Kanske kammar hem supporting actor och möjligtvis directing.

 

8.3

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du delat dina topplistor?

 

Skulle gärna se:

1. Topp 10 genom tiderna

2. Topp 5 underskattade

3. Topp 5 överskattade

 

Det är för svårt. :) Jag tror att Shawshank är min favoritfilm all-time, men jag tycker man är tvungen att rangordna inom genrer och sen måste man i så fall definera kategorierna vilket blir väldigt komplicerat. Men jag är helt klart en iMDB-snobb som följer betygen väldigt hårt och brukar tycka ganska likt själv. Tjejen ville se en film som hade fått 5.6 på imdb häromdagen, jag förstår inte hur man kan vilja göra något sånt. :) Ungefär som att se på nyheterna att folk får violent sjukdomar av ICAs kött för att sedan åka och köpa tacos 30 min senare.

 

Hur resonerade du kring fördelar/nackdelar

att köpa där jämfört med butik i Sverige?

 

Om man ska köpa genom via Chrono24, vad tycker

DU är viktigt att tänka på?

 

Vinn fler miljoner och ha det bra i övrigt!

 

Vad har du för klocka på gång? ;) Den enda fördelen med Chrono24 är väl utbud och pris, och jag är långt ifrån en experienced köpare men jag har gjort båda mina klockköp via dem. Det jag kollar på är hur länge siten har varit en "trusted seller", sen går in på säljarföretagets hemsida och gör en bedömning hur legit det verkar se ut. Betalar personligen lite mer för något som känns säkert än att snåla på en deal man inte sover gott för.

 

Jag har alla planer på att vinna väldigt många miljoner, ha det bra själv! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är för svårt. :) Jag tror att Shawshank är min favoritfilm all-time, men jag tycker man är tvungen att rangordna inom genrer och sen måste man i så fall definera kategorierna vilket blir väldigt komplicerat. Men jag är helt klart en iMDB-snobb som följer betygen väldigt hårt och brukar tycka ganska likt själv. Tjejen ville se en film som hade fått 5.6 på imdb häromdagen, jag förstår inte hur man kan vilja göra något sånt. :) Ungefär som att se på nyheterna att folk får violent sjukdomar av ICAs kött för att sedan åka och köpa tacos 30 min senare.

 

 

 

Vad har du för klocka på gång? ;) Den enda fördelen med Chrono24 är väl utbud och pris, och jag är långt ifrån en experienced köpare men jag har gjort båda mina klockköp via dem. Det jag kollar på är hur länge siten har varit en "trusted seller", sen går in på säljarföretagets hemsida och gör en bedömning hur legit det verkar se ut. Betalar personligen lite mer för något som känns säkert än att snåla på en deal man inte sover gott för.

 

Jag har alla planer på att vinna väldigt många miljoner, ha det bra själv! :)

 

är samma

 

Undantaget är b-filmer som vet om de e b-filmer. Dessa med glimten i ögat och en och en annan hyllning till 80-talets guldkorn :) kan frossa i sådant hur mkt som helst !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som tyckte Gravity va svindålig?

 

Jag håller nog med dig ibland och förstår nog precis hur och varför du tycker det. :shock::rolleyes::roll::mrgreen:

 

Jag tyckte den var bra, men hade nog hatat den om jag inte var inställd på vad det var för typ av film.

Den är ju trots allt sjukt snygg, och är man inställd på att den ska vara långsam och att man redan vet allt som ska hända så funkar den ganska bra ändå.

Tycker dock är jävligt överhypad!

 

Edit: Det där blev ganska rörigt, men tror och hoppas att tanken framgår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...