Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

Enda sedan jag läste den här dagboken för första gången verkar din genomgående filosofi varit att göra saker du gillar och bli bättre och bättre på dem. Vilket väl är precis vad som hänt också. Så med detta 2013 ser jag fram emot att se vad du ställer till med 2014. :-P

 

Du belyser mig med självklarheter som jag inte ens har insett själv, stort tack. :)

 

Det är ju inte ens långt!! Lägg alla saker på soffan och börja gå 8-)

 

En manligare man hade gjort det, jag valde att köra hit laptopen i bilen istället. :)

 

 

 

 

Flyttfirman hade glömt bort mig och bad om ursäkt, jag fick en tid imorgon "till samma pris trots att det är lördag", wohooo! Så idag har jag attackerat IKEA första gången av många waves och kört hit lite smågrejer i bilen och mest chillat iordning köket och lite så. :) Budgetchampagne (tror jag), plastglas, chokladhjärtan och rabattkort till lunchstället next door väntade på mig när jag slog upp dörren imorse!

 

N1gydsa.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

hur kan bostadsrättsföreningen ha mage att bjuda på nåt annat än tete de cuvee när du flyttar in? du har ju ffs kommit tvåa i en ept!!! stay classy jv

 

Jag kom trea....case closed. :D

 

väldigt roligt att läsa, speciellt det om tjejen, det sociala och hälsan, ta hand om det =)

en bb-graf vore ju också trevligt måste jag säga! och har du någon aning om hur mkt arbetstid det krävdes ca?

 

mvh 1.45M händer på ca 1250h 2013

 

Tackar och bockar! :) Jag är tyvärr allergisk mot att posta grafer på forum då minsta detalj kan och kommer ge upp något om mitt spel, och jag antar att de flesta som möter mig regelbundet snokar runt här då och då. :) Men jag ska kika på timmar och antal bbs så fort jag får upp min stationära dator!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

väldigt roligt att läsa, speciellt det om tjejen, det sociala och hälsan, ta hand om det =)

en bb-graf vore ju också trevligt måste jag säga! och har du någon aning om hur mkt arbetstid det krävdes ca?

 

mvh 1.45M händer på ca 1250h 2013

 

Tror nog snarare att det är du som måste posta en graf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag ska kika på timmar och antal bbs så fort jag får upp min stationära dator!

 

Runt 900 timmar! BBs håller jag för mig själv men det var en fin winrate. :)

 

 

 

 

Nu har jag flyttat in i lägenheten och jag älskar den. :) Det finns inget mer att begära, jag kunde inte vara nöjdare! Jag strugglar dock fortfarande med möbelchoices och andra saker, det jag har hittat är ett par lampor som jag tycker om samt ett bord som nog skulle passa in bra, jag länkar lite grejer och hoppas på feedback om någon har något bra eller dåligt att säga om sagda produkter. :)

 

 

Jag fullkomligt fell in love with Bird Cage Lamp till sovrummet :)

 

birdcage-3.jpg

 

 

Jag är bra sugen på att ha två såna här lampor ovanför matbordet i vardagsrummet.

296427.png

 

 

Det här bordet har caught my eye. (Inte stolarna)

A-Table%2003_web.jpg

 

 

När det gäller soffa så ligger Bolias "Orlando" närmast hjärtat atm, det finns en finare soffa (har glömt namnet atm) i deras sortiment, men det som gör Orlando till en vinnare är att man bara köper individuella delar och därmed kan flytta runt den med total frihet om man kommer fram till att man vill ha soffan i en annan vinkel/byta helt plats i rummet.

Orlando-2.jpg

 

 

Också; Vad har PF för åsikt om en fondvägg på tv-väggen? Det är ett stort vardagsrum på 70 m2 med väldigt många stora fönster och bara vita väggar, jag funderar på att måla TV-väggen svart för att få lite dynamik i rummet men jag står verkligen on the fence. Fördelar/nackdelar med att ha just en tv-vägg svart? Följdfråga; Målarfärg eller tapet?

 

zmfu7nV.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

My 5 cents:

Fågellampan var sådär imo, känns som att det skulle passa mer i ett barnrum.

 

Den andra lampan såg dock riktigt nice ut! Känns dock som en sådan sak som kommer att vara extremt rolig att leka med på fyllan med, om det är positivt eller negativt får du bestämma :D

 

Första blicken på matsalsbordet var att det var riktigt fräscht. Men nu när jag tänker lite mer så tycker jag att det känns väldigt "IKEA-igt". Vet inte riktigt varför. Ser inte ut att vara skönt heller. Då ditt vardagsrum/matsalsrum är väldigt snarlikt hur det ser ut hos mig hemma så kan jag visa hur vårat ser ut. Vi har även likadana stolar fast mörkt skinn istället:

 

20140107105913-124.149.181.65.png

Googlad bild.

 

 

Soffan såg riktigt skön ut. Men soffor skall icke bedöma av bild utan man måste sitta i en soffa imho.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fågellampan var rätt cool men håller med i åsikten att den andas lite barnrum. Det svarta matbordet var schysst, är det möjligen från Hay? Känner igen den "guldbolliga" lampan från en polares lägga, funkar helt ok men skulle ändå reka att du tar en kik på diverse kristallkronor först. Svart tv-vägg är ju lätt att återställa om du ångrar dig men jag skulle nog passat på den från början. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla tips, det är otroligt givande att kunna ställa random frågor här och få åsikter och svar. :)

 

Fågellampan var rätt cool men håller med i åsikten att den andas lite barnrum. Det svarta matbordet var schysst, är det möjligen från Hay? Känner igen den "guldbolliga" lampan från en polares lägga, funkar helt ok men skulle ändå reka att du tar en kik på diverse kristallkronor först. Svart tv-vägg är ju lätt att återställa om du ångrar dig men jag skulle nog passat på den från början. :)

 

Bordet är väldigt likt ett från Hay, men det är Vitra. Kollade på båda två igår innan jag bestämde mig för min favorit så jag var tvungen att kolla två gånger innan jag kunde konfirmera Vitra här och nu. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag är glad eller ledsen; Jag har inte lyckats aktivera mitt internet sedan jag flyttade och haft ett par semi-arga samtal till leverantör och stadsnät angående det här, varpå deras tekniker har sagt att de ska ringa upp mig men det har aldrig hänt. Så nu på morgonen så har jag suttit i telefonkö i 1h08min och hört på "Det blir snart din tur." och "Har du ett hemnätverk med en router? Testa att koppla in datorn direkt i uttaget och se om det löser problemet." var femtonde sekund i alltså över en timme. När jag är plats #2 i kön så går jag till datorn och ser att det faktiskt är igång. :shock: En timmes filosoferande på rage-lines helt i onödan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Woho! Jag ringde mitt försäkringsbolag för att teckna en hemförsäkring till min nya lägenhet och nämnde i förbifarten min klocka som gått sönder, och hur vi skulle lösa hela den affären med tanke på att försäkringen bara täckte 10k i lösöre-drulle. Killen blev lite stunned och förklarade att min försäkring täcker upp till 50k, och att personen jag pratade med sist informerade mig fel, så istället för att få lägga 13k+självrisk själv så behöver jag nu bara lägga självrisken. :-D Och jag kan krossa klockor och TVs hur mycket jag vill och veta att det täcker upp till 50k per pryl. 8-)

 

 

Annars har jag inte spelat poker sedan den 21 december, men imorgon är dagen för återkomst. Planen är att spela tors-sön för att sedan åka till Oslo måndag-onsdag och sedan dra till Berlin för en långhelg. Alla pratar alltid om hur awesome Berlin är och jag har aldrig varit där, så även om det svider i mig att inte spela poker så ser jag fram emot den upplevelsen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...