Gå till innehåll

Sorkoas + hangaround - Inge jävla lightweight


Sorkoas

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tja. Kul med supporten, speciellt från legenden butabi.

Har avverkat bänken idag igen, 1*95*6, 2*102,5*5, 2*107,5*4.

Kabelcross till jag dog och sen triccarna.

Känns bra. Tänkte börja filma när jag maxar i forts. Kankse lägger upp nån här om jag bara lär mig hur man gör =P.

Nu ska jag äta en hel kyckling, tja då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint jobbat sorre, själv har man monsterrushat åt andra hållet ända sedan du blev seriös hest.

Tur du har råd med fettsugning. :)

 

Någon som har testat periodisk fasta?

Idag blev det något liknande. Till frukost kl 12 blev det ett tunnbröd med lätta och två ägg på (~300 kcal), sedan gym kl 15 och bara kvarg efteråt (~150 kcal). Drog ut på promenad vid 18 och gjorde sedan i ordning en stor middag bestående av 400g klyftpotatis, 300g fläskfilé, kantareller, cremefraiche, rivna morötter och ett glas mjölk (~1300 kcal). Ska käka kvarg igen innan jag går och lägger mig. Detta känns helt okej faktiskt när man får äta rejält en gång. Fasta under dagen är inte lika jobbigt som att gå hungrig på kvällen/natten. Ska kolla igenom hur den metoden du kör funkar nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur du har råd med fettsugning. :)

 

 

Idag blev det något liknande. Till frukost kl 12 blev det ett tunnbröd med lätta och två ägg på (~300 kcal), sedan gym kl 15 och bara kvarg efteråt (~150 kcal). Drog ut på promenad vid 18 och gjorde sedan i ordning en stor middag bestående av 400g klyftpotatis, 300g fläskfilé, kantareller, cremefraiche, rivna morötter och ett glas mjölk (~1300 kcal). Ska käka kvarg igen innan jag går och lägger mig. Detta känns helt okej faktiskt när man får äta rejält en gång. Fasta under dagen är inte lika jobbigt som att gå hungrig på kvällen/natten. Ska kolla igenom hur den metoden du kör funkar nu!

 

Förespråkarna menar att man ska få i sig så mycket av denna kost som möjligt direkt efter gympasset. Makes sense.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förespråkarna menar att man ska få i sig så mycket av denna kost som möjligt direkt efter gympasset. Makes sense.

 

jepp och så väntar man lite med promenaden iaf någon h till blodsockret har lagt sig lite :)

 

Funderar på prova metoden men kom på det är ungefär så som jag äter nu förutom att mina stora måltider ligger inom ett intervall på 4-5h då jag i princip äter tätt innan träning och dirr efter. De andra måltiderna är typ bara kvarg eller en banan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gym + promenad med PE nyss.

 

Stångroddd 8x60 6x80 5x90 (PB lolz!!) 6x80

Latsdrag 10x50 8x65 8x75 8x75

Chins 3,5 st!

Kabeldrag 8x70 8x70 8x70

Sidlyft obliques 15x40 15x40

 

Mark och ben vanligtvis på torsdagar men ska vila från det i 2v nu hade jag tänkt. Körde chins efter latsdragen som jag tyckte gick lätt, hade nog orkat fler annars. Ska börja lägga in det mer nästa vecka. :)

 

Har bara ätit ~700 kcal hittills idag så nu ska det bli en rejäl middag. Gött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur du har råd med fettsugning. :)

 

 

Idag blev det något liknande. Till frukost kl 12 blev det ett tunnbröd med lätta och två ägg på (~300 kcal), sedan gym kl 15 och bara kvarg efteråt (~150 kcal). Drog ut på promenad vid 18 och gjorde sedan i ordning en stor middag bestående av 400g klyftpotatis, 300g fläskfilé, kantareller, cremefraiche, rivna morötter och ett glas mjölk (~1300 kcal). Ska käka kvarg igen innan jag går och lägger mig. Detta känns helt okej faktiskt när man får äta rejält en gång. Fasta under dagen är inte lika jobbigt som att gå hungrig på kvällen/natten. Ska kolla igenom hur den metoden du kör funkar nu!

 

Den största måltiden ska ligga efter träningen egentligen, och på vilodagar ska den första måltiden vara den största. Man klarar sig betydligt bättre under fastan än vad man kan tro. Jag känner att jag får mer energi på gymmet när jag tränar på förmiddagen efter en natts fasta. Sen kan det ju vara att PWOn tar rätt mycket bättre efter 15h fasta :-D

 

Såhär kan en träningsdag se ut för mig nu när jag kör periodisk fasta.

 

11.00 Pwo

11.30 EAA träning EAA

13-nånting Stor måltid (ofta 1300-1400 kcal)

18- middag (typ 7-800 kcal)

20-21 Ca 500 kcal och något långsamt protein

 

http://avidityfitness.net/2008/01/12/interview-martin-berkhan/

http://www.leangains.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror faktiskt inte den metoden är rätt för dig då. Men räknar med något svar om att du inte bryr dig och kommer köra den ändå så go for it :D

 

Såg att Berkhan har skrivit hur man ska göra när man tränar tidigt. I princip så ska man dricka mycket EAA/BCAA tills 12-1 då man startar ätarfönstret och käkar på som vanligt. Låter lite jobbigt men det verkar ju också funka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur i helvete vänder habs efter att bara ha skjutit nio skott på två perioder. Fy fan.

 

Tur att man hade en bra streak i SC2 under tiden. Har spelat så oseriöst de senaste dagarna så har grävt ner mig rejält i 1v1-laddern. Harvar fortfarande i Bronze league men har bara ~90p upp till #1 där så Silver borde kunna fixas snart!

 

Btw någon får gärna ge förslag på en stabil standard-build TvZ. Jag brukar oftast gå marines+marauders med stimpack early men känns ej så stabilt då Z som std brukar pumpa ut zlins+roaches som äter mig om de micras bra. Borde jag bara satsa på harass med reapers/hellions sen bygga för push beroende på FI:s tech?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bänkpress 5x60 4x70 3x80 3x80 3x80 3x80 3x80 3x80

Pullovers 10x25 10x25

Crunches i kabel 15x50 10x60

Benlyft m. resningar 2x10

 

Skulle behövt köra mer mage men är rädd för att jag börjar bli riktigt förkyld så ville inte ta ut mig helt. I helgen blir det nog att vila helt för att bli frisk, eventuellt någon promenad.

 

Nu grillning och bärs med farsan!! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...