Gå till innehåll

Sorkoas + hangaround - Inge jävla lightweight


Sorkoas

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jag och en kompis spelar väldigt mycket 2on2, vi tar #1 i platinum league gång på gång för att sedan få en ladder reset i nyllet, den resetas upp till 2 ggr i veckan nu :).. var lite längre mellan gångerna tidigare, men i guess that is what u get with beta !

 

Min 1on1 karriär har jag inte riktigt börjat, men min m8 ligger väl på ca rank 3 i platinum league där.

 

Ifall du inte vet;

 

Copper league -> Bronze League -> Silver League -> Gold League -> Platinum League.

 

Dvs platinum league är högsta, dock betyder det inget att inneha #1 där förutom att du får möta andra som har t.ex. rank 1-10 i deras Pla Leagues. Finns cirka 90-100 Pla Leagues, även kallat divisioner. Alla är på samma skill nivå, bara olika brackets så att säga. Så får man en usel Pla League grupp(50 i varje tror ajg?) är det lätt ta #1, however så får ju winraten käka ju högre rankning man får i sin platinum league då man inte är begränsad till att möta folk ur den egna divisionen, utan det är cross-bracket så att säga.

 

I princip ser det ut såhär för oss:

Ladder reset, jaha. Spela spela spela spela massa games snabbt för att ta rank8 eller bättre i Pla League, sen börjas det spela seriöst igen då man får bra motstånd lite oftare än innan. Lite halvdrygt spela på nivåerna där emellan då det är så otroligt mycket cheese och exploitande.(Zerg-exploiten.)

 

 

Avslutningsvis, mitt lilla info-blad framstår kanske lite som en "brag"(lol, brag över beta... FML) men iaf, jag är carried i 2on2 av min m8 som har lite history WC3, BW mässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jo jag har skaplig koll på hur systemet funkar. Min brorsa är mycket bättre än mig och har haft problem med att nå platinum. Ska spela mina placement matches nu och är nöjd om jag åtminstone inte hamnar i copper. :D

 

ok :), vi kanske kan spela lite åt veckan med varandra eller så, kul ha lite fler m8s, så får jag testa de andra raserna också annat än i 1on1. Min teammate tillåter mig inte köra terran/zerg för jag är så förjävla kass med allt annat än protoss :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok :), vi kanske kan spela lite åt veckan med varandra eller så, kul ha lite fler m8s, så får jag testa de andra raserna också annat än i 1on1. Min teammate tillåter mig inte köra terran/zerg för jag är så förjävla kass med allt annat än protoss :)

Bara att adda sorkoas.sorkoas :-)

 

nu är jag förvisso noob på sc2. men gillar iaf denna strategin:

 

och denna

Testade Thor-rushen efter att ha blivit satt i copper div och blev tokägd. Börjar grina om jag inte får möta noobs snart. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag och en kompis spelar väldigt mycket 2on2, vi tar #1 i platinum league gång på gång för att sedan få en ladder reset i nyllet, den resetas upp till 2 ggr i veckan nu :).. var lite längre mellan gångerna tidigare, men i guess that is what u get with beta !

 

Min 1on1 karriär har jag inte riktigt börjat, men min m8 ligger väl på ca rank 3 i platinum league där.

 

Ifall du inte vet;

 

Copper league -> Bronze League -> Silver League -> Gold League -> Platinum League.

 

Dvs platinum league är högsta, dock betyder det inget att inneha #1 där förutom att du får möta andra som har t.ex. rank 1-10 i deras Pla Leagues. Finns cirka 90-100 Pla Leagues, även kallat divisioner. Alla är på samma skill nivå, bara olika brackets så att säga. Så får man en usel Pla League grupp(50 i varje tror ajg?) är det lätt ta #1, however så får ju winraten käka ju högre rankning man får i sin platinum league då man inte är begränsad till att möta folk ur den egna divisionen, utan det är cross-bracket så att säga.

 

I princip ser det ut såhär för oss:

Ladder reset, jaha. Spela spela spela spela massa games snabbt för att ta rank8 eller bättre i Pla League, sen börjas det spela seriöst igen då man får bra motstånd lite oftare än innan. Lite halvdrygt spela på nivåerna där emellan då det är så otroligt mycket cheese och exploitande.(Zerg-exploiten.)

 

 

Avslutningsvis, mitt lilla info-blad framstår kanske lite som en "brag"(lol, brag över beta... FML) men iaf, jag är carried i 2on2 av min m8 som har lite history WC3, BW mässigt.

 

Nämen, fan vad skoj med lite sc2. Får man fråga vilken gammal avdankad wc3pro du lirar med? Jag lirar nämligen med glaive, så de lär ju garanterat känna varandra :)

 

Ta en 2v2 grudgematch ngn dag? Vi spelade också platinum när vi spelade, men nu har vi inte kört på några veckor. Dock tror jag inte att vi tog så hög rank som ni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja det stämmer inte dirrekt. Jag är på min första vecka nu, gått 5dar -2,6kg.

 

En kompis var precis klar med sin 3veckors kur, han hade tappat 9,6kg i vikt men ca 12kg i fett, dvs han hade ökat i muskler!

 

Så så illa äre inte

 

Den där kuren, är det typ 1 gram testo ed frontat med deca/dura och lite insulin som smaksättare?

 

EDIT: LOL på mig själv, borde sett vem som skrev.

 

EDIT IGEN: Lycka till med allt Sorken! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nämen, fan vad skoj med lite sc2. Får man fråga vilken gammal avdankad wc3pro du lirar med? Jag lirar nämligen med glaive, så de lär ju garanterat känna varandra :)

 

Ta en 2v2 grudgematch ngn dag? Vi spelade också platinum när vi spelade, men nu har vi inte kört på några veckor. Dock tror jag inte att vi tog så hög rank som ni.

 

"pro" är väl o ta i, men han e ganska bevandrad i svenska wc3 communityt, mestadels för att de flesta tycker han är helt dum i huvudet. Spelade som "Free". Hans wc3 teammate var "Festis" som är ännu mer ökänd som dumhuvud.

 

Kan väl som irlkompis till dessa två påpeka att hela deras karaktär och image är bara en stor level från dem. De spelar bara på och bullshittar gärna samtidigt, särskilt när folk nerdragar så gärna.

 

Apropå ranken, räcker att ha positiv winrate för o ta #1, särskilt när bonuspool alltid är maxad efter varje reset heh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena PF :-)

 

Eftersom detta är en IRL-bok så kan jag gå direkt på och säga att jag idag tränat med sorken, för honom blev det ett ryggpass baserat på roddövningar och för mig ett baserat på marklyft. Jag har sen förra våren (då jag var oerhört seriös med min hälsa) tappat en hel del. Har tappat styrka av kratom och sprit i för stora mängder, konditionen av röka, cigg och stillasittande och lagt på mig fett av en massa skräpmat. Men det har varit kul. I dagsläget har jag dragit ner lite på maten, bryr mig inte ifall jag inte tappar nån vikt då det jag siktar på atm mest är att må bättre fysiskt och slippa kippa efter andan när jag cyklar hem från skolan....

I dagsläget väger jag iaf ca 87kg utspritt över 190cm och markar 120, böjer 85 och bänkar 70....inget imponerande direkt dvs :mrgreen:.

 

Iaf, dagens pass:

 

4 set 5*90kg mark

4 set latsdrag

2 set hantelshrugs

2 set reversed hantelflies för baksida axlar

1 set stångcurls

 

Såg att massdödarn frågat efter deffpreparat i sin db, det givna svaret på vad som ska ta oss till formen sommarn 2lax10 är obv lidl sugarfree energydrinks, fairings gamerkapslar och vasslePROTTE i mängder.

 

Ikväll är det filmkväll hos sorkoas.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för tipsen, jag fick ytterligare två aspiranter idag som inte heller tror jag grejar det. En betta 8k och den andra 5,6k så nu börjar det bli lite mer än ära i potten.

Ska iaf inte torska pga att jag e för lat, ska lägga upp strategi ikväll jag är rååååååååååtaaaaggggaaaaadddddd!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för tipsen, jag fick ytterligare två aspiranter idag som inte heller tror jag grejar det. En betta 8k och den andra 5,6k så nu börjar det bli lite mer än ära i potten.

Ska iaf inte torska pga att jag e för lat, ska lägga upp strategi ikväll jag är rååååååååååtaaaaggggaaaaadddddd!!!!!!!!!

 

edit: ska testa programmet som rebonious tipsade om, mkt smidigt med excel-filen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom detta är en IRL-bok så kan jag gå direkt på och säga att jag idag tränat med sorken, för honom blev det ett ryggpass baserat på roddövningar

Fyller väl i så att ni även får se vilka grymma vikter jag tränar på:

 

Stångrodd 3x8x60

Hantelrodd 7x42,5 8x35 8x35

Kabelrodd 3x8x70

Latsdrag 8x65 4x75 6x70 12x60

Bicepscurl m. stång 10x30 8x40 7x40 4x30

 

Utöver det så har jag varit fullt upptagen med att pressa SC2. Dagens intag landar på strax över 2k kcal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyller väl i så att ni även får se vilka grymma vikter jag tränar på:

 

Stångrodd 3x8x60

Hantelrodd 7x42,5 8x35 8x35

Kabelrodd 3x8x70

Latsdrag 8x65 4x75 6x70 12x60

Bicepscurl m. stång 10x30 8x40 7x40 4x30

 

Utöver det så har jag varit fullt upptagen med att pressa SC2. Dagens intag landar på strax över 2k kcal.

 

Stångrodd måste du väl ha fixat rätt lätt. Mer som uppvärmning? Jättelåg vikt jämfört med det andra ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte negativ stimuli i kombination med bra beteenden är något att eftersträva. dels för psyket och framförallt för att få in bra rutiner för livet. :-/

 

Nja, vissa vill ju faktiskt bli större och kanske tillochmed biffiga. Då måste det faktiskt göra lite ont på gymet...

 

Hur hälsosamt det egentligen är att bli just biffig är en helt annan fråga, men om det är det man vill är det bara att köööööööööööööra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stångrodd måste du väl ha fixat rätt lätt. Mer som uppvärmning? Jättelåg vikt jämfört med det andra ju.

Jo både stång- och hantelrodd var lätta vikter (8-)). Det mesta jag kör nu är volymträning. Har tränat tungt hela våren så tar det lite lugnare nu ett tag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...