Gå till innehåll

Sorkoas + hangaround - Inge jävla lightweight


Sorkoas

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

träning = skador

 

ni tränar = ni kanske vet

 

 

test:

sitter rakryggad på vanlig stol. försöker lyfta upp benen var för sig utsträckta.

 

resultat:

när jag lyfter vänster gör det lite ont. när jag lyfter höger dör jag halvt, gör ruskigt jävla ont just ovanför svanken/svanken.

 

någon av er träningsveteraner som har en aning? var till naprapaten och det hjälpte typ inget. blev nog bara värre.

 

mvh

Tror du ska försöka hitta en bättre naprapat =P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var till en läkare idag, lokala i övertorneå.. han är sjukt jävla kung, lätt den bästa läkaren jag mött någonsin och då har jag träffat ett par.

 

vi kom fram till att jag måste börja träna vilket blev rätt solklart när jag tänkte efter medan han berättade.. är 190cm så har fuskat rätt mkt med hållning och sånt och speciellt när jag sitter mkt framför datorn så går det ju tillslut för långt om man alltid bara försöker sitta så skönt(fel) som möjligt :S

 

blir väl att börja simma då..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå ner och försöka maxa efter att bara ha sovit ett par timmar var någon ingen superidé direkt. Var helt död och fick knappt upp 100 kg så fick bli ett rehabpass.

 

Dags att bli lite seriösare med deffen nu fan. Dagens matschema:

 

13:30 - Gröt

14:30 - EsaPro

16:10 - 3dl mjölk + vassle

19:00 - 2st Gorby's + riven morot

23:00 - 1st Gorby's

02:00 - DoublePro (kaseinpulver)

 

Landar runt cirkus 1500 kcal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå ner och försöka maxa efter att bara ha sovit ett par timmar var någon ingen superidé direkt. Var helt död och fick knappt upp 100 kg så fick bli ett rehabpass.

 

Dags att bli lite seriösare med deffen nu fan. Dagens matschema:

 

13:30 - Gröt

14:30 - EsaPro

16:10 - 3dl mjölk + vassle

19:00 - 2st Gorby's + riven morot

23:00 - 1st Gorby's

02:00 - DoublePro (kaseinpulver)

 

Landar runt cirkus 1500 kcal.

 

Hur många gram protein är det där ungefär? Det kan väl inte vara jättemycket över 100 gram? Mtp att du väger 92kg och äter 1500 kcal måste det ju vara typ 1000 kcal underskott eller nåt sånt? Känns spontant att risken att tappa muskler är rätt stor på ett sånt underskott...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många gram protein är det där ungefär? Det kan väl inte vara jättemycket över 100 gram? Mtp att du väger 92kg och äter 1500 kcal måste det ju vara typ 1000 kcal underskott eller nåt sånt? Känns spontant att risken att tappa muskler är rätt stor på ett sånt underskott...

 

+1

 

Skulle hellre äta 3 kycklingfiléer än 2 gorbys, mer protein och mättnad. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

Skulle hellre äta 3 kycklingfiléer än 2 gorbys, mer protein och mättnad. :-)

 

Jo kycklingfiléer är verkligen magiskt gott och perfekt vid deff. Det är hur lätt som helst att deffa när det finns kyckling och mini-keso imo (500gr 55gram protte, 350 kcal)

 

Jag räknade på lite grejer igår och kom fram till att jag med fördel kan käka pannkakor med en halvliter lättglass efter träningen nu under deff. Kanske lite lite fett men whatever. Jag tänkte testa att käka såhär idag, låter ju inte helt fel direkt :-D

 

2,5dl vetemjöl fullkorn = 165g = 480 kcal 15gP

6dl mjölk 240 kcal 20gP

3st ägg 200 kcal 18gP 14gF

en tsk salt

200g hallon 80 kcal

920 kcal + 300 kcal lättglass 12,5gP = 1300 kcal 65gP

 

1000gr keso 110gP 700 kcal

 

Tot: 2000kcal 175gP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett jävla kilo keso?! Håller mig nog hellre till mina Gorby's...

 

Hehe jo alla tycker olika. Det verkar ju funka för dig så då är det ju bara att köra på :-)

 

Ett kilo keso låter mer än vad det är tycker jag. 500gr vid lunch och 500gr som sista mål. Självklart med kanel och kanske några cashewnötter i så blir det riktigt gott, imo kanske borde tilläggas :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...